سخنان تامل‌برانگیز یک نماینده سنی در مجلس: اگر مشایی رجل سیاسی محسوب شود، خلیفه سوم هم شیعه دوازده امامی می‌شود

نمایندگان بوکان و تهران در جلسه نوبت عصر امروز مجلس پس از آنکه نماینده اهل سنت بوکان گفت که اگر مشایی رجل سیاسی محسوب شود، آنوقت خلیفه سوم هم شیعه دوازده امامی محسوب می‌شود، با یکدیگر مشاجره کردند. به گزارش اعتدال پرس به نقل از فارس، محمد قسیم عثمانی نماینده مردم بوکان و اهل سنت […]

image_pdfimage_print
نمایندگان بوکان و تهران در جلسه نوبت عصر امروز مجلس پس از آنکه نماینده اهل سنت بوکان گفت که اگر مشایی رجل سیاسی محسوب شود، آنوقت خلیفه سوم هم شیعه دوازده امامی محسوب می‌شود، با یکدیگر مشاجره کردند.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از فارس، محمد قسیم عثمانی نماینده مردم بوکان و اهل سنت مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی عصر امروز (سه‌شنبه) پارلمان به بیان سخنانی به عنوان نماینده مخالف رد کلیات بودجه ۹۲ پرداخت.

عثمانی در ابتدای سخنانش نسبت به بی‌عدالتی در جامعه به شدت انتقاد کرد و در بخشی از سخنانش گفت: برخی بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان خرج انتخابات می‌کنند. آیا این با عدالت و این شعارها همخوانی دارد؟ آیا بازی‌های پرچم به پرچمی که با هزینه بیت‌المال راه می‌اندازد، با عدالت همخوانی دارد؟

سپس عثمانی به قرائت شعری در این زمینه پرداخت و گفت: یاد دارم در غروبی سرد سرد می‌گذشت از کوچه ما دوره‌گرد/ داد می‌زد کهنه قالی می‌خرم دست دوم جنس عالی می‌خرم؟ کاسه و ظرف سفالی می‌خرم/ گر نداری کوزه خالی می‌خرم/ اشک در چشمان بابا حلقه زد/ عاقبت آهی کشید بغضش شکست/ اول ماه است نان در سفره نیست/ ای خدا شکرت ولی این زندگی‌ست/ خواهرم بی‌روسری بیرون دوید/ گفت آقا سفره خالی می‌خری

در این هنگام تعدادی از نمایندگان مجلس از جمله حسینیان و کوچک‌زاده نسبت به این سخنان عثمانی اعتراض و انتقاد کردند.

سپس عثمانی گفت: بنده می‌خواهم برای اینکه فضا هم عوض شود یک موضوعی را تعریف کنم. یکی از دوستان از من پرسید: آیا شما هم می‌خواهید کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شوید؟ گفتم آره، من هم می‌خواهم کاندیدا شوم، او گفت: باید شیعه دوازده امامی باشی، گفتم: اگر مشایی رجل سیاسی محسوب شد، آنوقت خلیفه سوم هم جزء شیعه دوازده امامی محسوب می‌شود.

این سخنان عثمانی که از نمایندگان اهل سنت مجلس است، به شدت مورد اعتراض حسینیان، کوچک‌زاده و تعدادی دیگری از اعضای فراکسیون اصولگرایان مجلس قرار گرفت و با حضور در جایگاه هیئت رئیسه، مستقیما اعتراضشان را به لاریجانی اعلام کردند.

در جایگاه هیئت رئیسه نمایندگانی از جمله کوچک‌زاده، رسایی، حسینیان، کریمی قدوسی، حاجی دلیگانی، و تعدادی دیگر حضور یافته بودند.

پس از این موضوعات، مجددا درگیری لفظی بین حسینیان و عثمانی پیش آمد و حسینیان الفاظ تندی را خطاب به عثمانی بیان کرد.

همچنین حسینیان نسبت به عدم اعتراض لاریجانی رئیس مجلس به سخنان عثمانی و همچنین عدم دفاع وی از اعتراض نمایندگان، انتقاد کرد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت در نهایت عثمانی و حسینیان را پیش یکدیگر برده و با یکدیگر مصافحه کردند.

انتهای خبر