اعتراض به سخنان جبارزاده در شورای اداری استان/ آیت اله شبستری: برخی مواضع آقای استاندار مورد قبول نیست

سخنان استاندار آذربایجان شرقی در جلسه دیروز شورای اداری استان با تذکر امام جمعه تبریز و آیت الله نوری همدانی مواجه شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اعتدال پرس، بخشی ازسخنان اسماعیل جبارزاده  درنشست شورای اداری آذربایجان شرقی  که در بیت امام جمعه تبریز و با حضور آیت الله نوری همدانی و مسئولان استان برگزارشد  با […]

image_pdfimage_print

سخنان استاندار آذربایجان شرقی در جلسه دیروز شورای اداری استان با تذکر امام جمعه تبریز و آیت الله نوری همدانی مواجه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اعتدال پرس، بخشی ازسخنان اسماعیل جبارزاده  درنشست شورای اداری آذربایجان شرقی  که در بیت امام جمعه تبریز و با حضور آیت الله نوری همدانی و مسئولان استان برگزارشد  با اعتراض آیت الله مجتهد شبستری مواجه شد.

استاندار آذربایجان شرقی دراین جلسه اظهار داشت: تاریخ گذشته آذربایجان شرقی ثابت کرده است که این استان یک استان فرهنگی است و عالمان، عارفان و ادیبان بزرگی از این سرزمین برخاسته‌اند که هر کدام در حوزه تخصص خود بی‌نظیر بوده‌اند و آن‌چه امروز دغدغه اصلی مدیران این استان است فراهم کردن شرایطی است که بار دیگر شاهد تربیت بزرگانی در حد و اندازه مشاهیر تاریخی باشیم.

در این جلسه دکتر جبارزاده ضمن نام بردن از برخی افراد که سابقه روشنی در دین ندارند ، آنها را نیز جزو عالمان بزرگ آذربایجان برشمرد .

استاندار از سیدحسن تقی‌زاده و احمد کسروی با عنوان مفاخر آذربایجان یاد کرده وگفته بود: ” اینها افرادی بودند که «لا نظیر له» هستند؛ البته توجهی به این مساله نداریم که در چه قالب فکری و گروهی بودند.” که این بخش ازسخنان وی با واکنش آیت الله نوری همدانی وهمچنین آیت الله مجتهد شبستری امام جمعه تبریز مواجه شد .تذکر جالب آیت الله العظمی نوری همدانی و آیت الله شبستری به استاندار آذربایجان شرقی

آیت الله نوری همدانی در سخنانی با اشاره به این سخن جبارزاده اظهار داشتند: در اسلام علم هدف نیست، بلکه وسیله است، معلوم است که اگر این علم به دست کسروی ها و تقی‌زاده ها بیفتد با آن چه خواهند کرد!

در ادامه آیت الله مجتهد شبستری ضمن گلایه از استاندار گفت: برخی مواضع آقای استاندار مورد قبول نیست وباید اصلاح گردد.

 امام جمعه تبریز افزود: استاندار محترم فرمودند آقایان کسروی و تقی زاده «لا نظیر له» هستند، اما این جمله ایشان ادامه دارد و آن این که کسروی و تقی زاده «لا نظیر له فی الخباثه» بودند.

گزارش اعتدال پرس به نقل از امید تبریز حاکی است، البته ماجرا به اینجا ختم نشده  وپای رسانه های گروهی هم به  ماجرا کشیده می شود.

از آنجایی که خبرنگاران در آن جلسه حضور داشته و مراسم مذکور را پوشش خبری داده بودند ، بعد از ظهردیروز از طرف استانداری با تمام رسانه ها تماس گرفته وگفته می شود آن قسمت از سخنان آقای استاندار را که مورد اعتراض امام  جمعه محترم تبریز بود ه از خبرهای منتشر شده حذف نمایند .

انتهای خبر