یک سال و نیم حبس برای صادق زیباکلام

صادق زیباکلام چندی پیش دو نامه به حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان نوشت که بازتاب گسترده ای داشت.  به گزارش  اعتدال پرس، صادق زیبا کلام استاد دانشگاه تهران به یکسال و نیم حبس محکوم شد. به گفته زیباکلام این حکم به خاطر محتوای نامه به حسین شریعتمداری درباره مسئله هسته ای و “دفاع از متهان […]

image_pdfimage_print

صادق زیباکلام چندی پیش دو نامه به حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان نوشت که بازتاب گسترده ای داشت.

 به گزارش  اعتدال پرس، صادق زیبا کلام استاد دانشگاه تهران به یکسال و نیم حبس محکوم شد.


به گفته زیباکلام این حکم به خاطر محتوای نامه به حسین شریعتمداری درباره مسئله هسته ای و “دفاع از متهان پرونده فساد سه هزار میلیاردی” بوده است.

صادق زیبا کلام در گفت و گو با پیام نو این موضوع را اعلام کرده است.

صادق زیباکلام چندی پیش دو نامه به حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان نوشت که بازتاب گسترده ای داشت.

استاد دانشگاه تهران اظهار کرد: دادستان محترم انقلاب  این دونامه به آقای شریعتمداری را مصداق ۳ جرم دانسته است: «الف: فعالیت تبلیغی علیه نظام، ب: نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی، ج: توهین به قضات و مسئولان قضایی»

زیبا کلام گفت: «موارد الف و ب مربوط به  سوال من از آقای شریعتمداری و رسایی درباره دستاوردهای اقتصادی پرونده هسته ای برمی گردد و مورد ج به زیر سوال بردن  رای دادگاه آقای مه آفرید امیر خسروی و اینکه به قضات و مسئولان قضایی توهین کردم. برای توهین به قضات و دستگاه قضایی به ۶ ماه حبس تعزیری و برای پرسش هسته ای به یکسال حبس محکوم شدم و به هر دو حکم اعتراض کردم.»

انتهای خبر