شورشهای انتخاباتی در ونزوئلا 7 قربانی گرفت

اغتشاشاتی که از روز اعلام خبر پیروزی یاران چاوز در انتخابات حساس ونزوئلا شروع شده همچنان قربانی می گیرد آشوب‌ها در ونزوئلا پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور تا کنون باعث کشته شدن 7 نفر شده است. به گزارش اعتدال پرس به نقل از پرس تی وی ،تعداد کشته‌شدگان حوادث پس از […]

image_pdfimage_print
اغتشاشاتی که از روز اعلام خبر پیروزی یاران چاوز در انتخابات حساس ونزوئلا شروع شده همچنان قربانی می گیرد

آشوب‌ها در ونزوئلا پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور تا کنون باعث کشته شدن 7 نفر شده است.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از پرس تی وی ،تعداد کشته‌شدگان حوادث پس از انتخابات ونزوئلا به 7 نفر رسید و  تا کنون 61 نفر هم در این آشوب‌ها زخمی شده‌اند.

لوئیزا اورتگا، دادستان کل ونزوئلا، مخالفان دولت را مسئول این خشونت‌ها دانسته است.

آشوب‌های انتخاباتی در ونزوئلا به دنبال اعلام نتایج انتخابات در این کشور شکل گرفته و طرفداران «نیکلاس مادورو»، رئیس جمهور منتخب و «هنریکه کاپرلیس» رقیب و مخالف وی با یکدیگر به زد و خورد پرداخته‌اند.

«کاپرلیس» پس از مشخص شدن نتیجه شمارش آراء انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا و پیروزی «مادورو» خواستار بازشماری آرا شد و ادعا کرد در انتخابات این کشور تقلب صورت گرفته است.

شورای ملی انتخابات ونزوئلا ضمن رد خواست کاپرلیس، مادورو را بعنوان رئیس‌جمهور جدید ونزوئلا اعلام کرد.

هزاران تن از مخالفان در اعتراض به نتیجه انتخابات تظاهرات کردند که به خشونت و درگیری با نیروهای پلیس منجر شد.

از طرفی دیگر، مادورو نیز از طرفداران خود خواست تا امروز و فردا در حمایت از وی و نتایج انتخابات ریاست جمهوری در شهرهای مختلف این کشور راهپیمایی کنند.

در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا مادورو و «هنریکه کاپیریلس» با هم رقابت کردند که به ترتیب 50.8 و 49.07 درصد آرا را به دست آوردند و اگر چه آرای مخالفان در مقایسه با اکتبر گذشته 5 درصد بیشتر شده بود اما باز هم نتوانستند حدنصاب لازم برای به دست گرفتن قدرت را کسب کنند.

انتهای خبر