قره سیدی از آذرشهر رفت/ امام جمعه جدید آذرشهر معرفی شد

با انتصاب امام جمعه جدید آذرشهر، حجت الاسلام قره سیدی از این شهرستان خداحافظی کرد. به گزارش اعتدال پرس، امروز همزمان با آئین عبادی سیاسی نماز جمعه در آذرشهر حجت الاسلام نورپور به عنوان چهارمین امام جمعه آذرشهر از سوی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور معرفی شد. پیش از این امامت جمعه آذرشهر به […]

image_pdfimage_print

با انتصاب امام جمعه جدید آذرشهر، حجت الاسلام قره سیدی از این شهرستان خداحافظی کرد.

به گزارش اعتدال پرس، امروز همزمان با آئین عبادی سیاسی نماز جمعه در آذرشهر حجت الاسلام نورپور به عنوان چهارمین امام جمعه آذرشهر از سوی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور معرفی شد.

پیش از این امامت جمعه آذرشهر به عهده حجت الاسلام قره سیدی برادر دکتر قره سیدی نماینده تبریز و آذرشهر بود.

نورپور امام چمعه جدید آذرشهر هم پیش از این امامت جمعه بخش مهربان و شهرهای قره ضیاءالدین و خرم دره را برعهده داشت.

معاون گزینش شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در آیین معارفه امام جمعه جدید آذرشهر گفت: نمازهای جمعه اجتماع بزرگ مسلمانان و اساس وحدت و اتحاد مسلمین است.

حجت الاسلام سیداحمد تقوی افزود: نمازجمعه اجتماع عبادی و سیاسی است که در آن علاوه بر مسایل دینی و اعتقادی موضوعات مختلف سیاسی و اجتماعی جامعه اسلامی نیز مطرح می شود.

وی یکی ازمهمترین رسالت های ائمه جمعه را بررسی مسایل و مشکلات فرهنگی و دینی شهرستان ها دانست و گفت: امام جمعه می تواند با همکاری و تعامل دیگر مسوولان اجرایی در تامین نیازهای فرهنگی و عمق بخشی به آموزه های دینی مردم گام های مثبتی را بردارد.

در مراسم معرفی امام جدید آذرشهر همچنین از خدمات حجت الاسلام قره سیدی امام جمعه قبلی این شهر قدردانی شد.

حجت الاسلام نورپور چهارمین امام جمعه آذرشهر است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای برگزاری نماز جمعه این شهر معرفی شده و قبل از این حجت الاسلام مرحوم علی اکبر عظیمی نخستین امام جمعه و حجج الاسلام عبدالصمد ناصری و میرعلی اکبر قره سیدی دیگر ائمه جمعه قبلی آذرشهر بودند.

گفتنی است حجت الاسلام قره سیدی تلاش زیادی برای کسب سهمیه مستقل برای شهرستان آذرشهر در مجلس شورای اسلامی و بسیج مردم در این خصوص به خرج داد و همچنین تاثیرگذاری محسوسی در انتخاب برادر کوچکترش به عنوان نماینده تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس نهم  داشت.

شهرستان آذرشهر با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت در ۵۵ کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع شده و ۶۰ درصد این جمعیت در شهرهای چهارگانه آذرشهر، گوگان، ممقان و تیمورلو و بقیه هم در روستاها سکونت دارند.

انتهای خبر