در چه شرایطی ایران به دور بعد صعود می کند؟/ شاید سکه سرنوشت صعود ایران را مشخص کند!

تیم ملی فوتبال ایران ، از ۲ بازی اول خود در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل یک امتیاز بیشتر نگرفته ،‌اما به دلیل بازی های خوبی که ارائه داده ، مورد توجه مردم و کارشناسان قرار گرفته است.   به گزارش اعتدال پرس، ایران در بازی اول با نیجریه ،‌ صفر – صفر مساوی شد و در برابر […]

image_pdfimage_print

تیم ملی فوتبال ایران ، از ۲ بازی اول خود در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل یک امتیاز بیشتر نگرفته ،‌اما به دلیل بازی های خوبی که ارائه داده ، مورد توجه مردم و کارشناسان قرار گرفته است.

  به گزارش اعتدال پرس، ایران در بازی اول با نیجریه ،‌ صفر – صفر مساوی شد و در برابر آرژانتین که از مدعیان مطرح جام است،‌ تا دقیقه ۹۱ مساوی بود ولی در وقت اضافه ۱ بر صفر بازی را واگذار کرد. این در حالی است که داور ایران را از یک پنالتی مسلم محروم کرد.

اینک در گروه F ، آرژانتین با ۶ امتیاز اول است و صعود کرده ،‌نیجریه ۴ امتیاز دارد، ایران یک و بوسنی صفر امتیاز.
با این نتایج،‌ بوسنی از حالا حذف شده است و بازی آخرش در برابر ایران برای این تیم تشریفاتی خواهد بود.اما دو تیم ایران و نیجریه ،‌ هنوز شانس صعود دارند. نیجریه یک بازی با آرژانتین دارد و ایران یک دیدار با بوسنی.

اگر آرژانتین ،‌نیجریه را ببرد و ایران بر بوسنی غلبه کند،‌ایران و نیجریه ،‌هر دو ۴ امتیاز خواهند شد و کار به گل شماری خواهد کشید. با توجه به این که تفاضل گل نیجریه “۱+” است و تفاضل گل ایران “۱-” ،‌ بنابراین، نتیجه بازی ها باید به گونه ای باشد که این فاصله را از بین ببرد. مثلاً آرژانتین ۲ بر صفر نیجریه را ببرد و ایران یک بر صفر بوسنی را ببرد.
اگر آرژانتین یک بر صفر نیجریه را ببرد، ایران باید ۲ بر صفر ببرد.

نکته قابل توجه در این گروه اینکه در صورتی که در روز پایانی مرحله گروهی، تیم ملی ایران موفق به برتری یک بر صفر مقابل بوسنی شده و در دیدار همزمان این گروه آرژانتین نیز همین نتیجه را در دیدار مقابل نیجریه تکرار کند، دو تیم ایران و نیجریه در جدول این گروه از هر لحاظ (امتیاز، گل زده، گل خورده، تفاضل گل و حتی بازی رو در رو) مساوی خواهند شد که طبق قانون فیفا، سرنوشت تیم دوم صعود کننده از گروه F پس از آرژانتین را سکه مشخص خواهد کرد!

– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930401000085#sthash.MGhQTdVG.dpuf

هر چند کار صعود ایران به مرحله بعد به اما و اگر کشیده ،‌اما واقعیت این است که از همان اول هم کسی به صعود فکر نمی کرد و دغدغه اغلب مردم ایران این بود که در برابر نیجریه و آرژانتین ،‌ گل باران نشویم. ولی تا بدین جای کار ،‌ یکی از قوی ترین خطوط دفاعی جام از آن ایران است.

تیم ایران چه صعود کند و چه نکند ، با این بازی های زیبا، توانسته رضایت عمومی ایرانیان را کسب کند.

انتهای خبر