جلسه پرحاشیه در شورا/ از هشدار تند حاجی پور به مدیریت سازمان پارکها و شهردار منطقه 3 تا اتهام عجیب حضرتی به اخذ رشوه برخی اعضای شورا از سرمایه گذاران!

جلسه  امروز شورای کلانشهر تبریز که به بررسی لایحه پروژه سرمایه‌گذاری مجموعه باغلارباغی تبریز اختصاص داشت با حاشیه‌های زیادی همراه شد که با توجه به روند وقایع اخیر جلسات شورا، نشان از آرامش قبل از طوفان و تکرار تجربه تلخ شورای دوم را می دهد! به گزارش اعتدال پرس به نقل از فارس، در حالی که […]

image_pdfimage_print

جلسه  امروز شورای کلانشهر تبریز که به بررسی لایحه پروژه سرمایه‌گذاری مجموعه باغلارباغی تبریز اختصاص داشت با حاشیه‌های زیادی همراه شد که با توجه به روند وقایع اخیر جلسات شورا، نشان از آرامش قبل از طوفان و تکرار تجربه تلخ شورای دوم را می دهد!

به گزارش اعتدال پرس به نقل از فارس، در حالی که چند جلسه اخیر شورای شهر تبریز به بررسی و تدوین شیوه‌ نامه سرمایه‌گذاری در تبریز اختصاص یافته بود، با مطرح شدن دوباره بحث سرمایه‌گذاری در جلسه ظهر امروز مشخص شد که این قصه به این راحتی‌ها خیال پایان ندارد.

این لایحه که به اعتقاد برخی اعضا پیش از مطرح شدن در صحن علنی شورا، باید در کمیسیون بودجه مطرح و مورد بررسی قرار می‌گرفت، به همین علت با برخورد تند اعضای کمیسیون بودجه همراه شد.

به دنبال طرح این موضوع، به ترتیب علی باغبان و المیرا خاماچی به اذعان برخی برای از رسمیت افتادن جلسه، بی‌هیچ توضیحی جلسه را ترک کردند.

این در حالی بود که پس از آن برخی دیگر از اعضا، یکدیگر را به برگزاری جلسه خصوصی و لابی پشت پرده با طرف سرمایه‌گذار متهم کردند!

در این بین اکرم حضرتی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تبریز گفت: اگر اوضاع به همین شکل ادامه یابد من مجبورم سرمایه‌گذار را به اینجا دعوت کنم تا دست کسانی که پشت پرده سراغ سرمایه‌گذاران رفته و سهم خواهی می‌کنند، رو شود.

وی افزود: اگر این دوستان حرف منطقی دارند بنشینند تا مناظره کنیم و حرف یکدیگر را بشنویم.

حضرتی با بیان اینکه در پشت پرده این جلسات برخی اعضا به سراغ سرمایه‌گذار رفته و از او طلب پول می‌کنند، اظهار داشت: تا وقتی اینجا نشسته‌ایم همه دم از ارزش‌ها می‌زنند، یعنی جذب مردم بیکار با آغاز پروژه‌های سرمایه‌گذاری‌ای که تولید اشتغال می‌کند، ارزش نیست؟

این عضو شورای شهر تبریز تاکید کرد: چرا به تبریز رحم نمی‌کنید؟ سری به کمپ‌های ترک اعتیاد بزنید تا از نزدیک ببینید جوانان تحصیلکرده این شهر چطور در دام اعتیاد گرفتار شده‌اند.

در پایان این جلسه، شهرام دبیری رئیس شورای شهر تبریز هم یادآور شد: مطرح کردن این موضوع در جلسه امروز به معنای رای‌گیری و تصمیم‌گیری نیست و صرفا می‌خواستیم در ذهن اعضای شورای شهر پیش فرضی در رابطه با این پروژه ایجاد شود.

ارباب رجوع اگر فحشمان ندهد، لعنت می فرستد/مدیران شهرداری تبریز باید از خواب زمستانی برخیزند

در جلسه امروز، دیگر عضو شورای شهر تبریز با انتقاد از عملکرد ضعیف برخی از مدیران شهرداری، گفت: برخی از مدیران به جای هم صحبتی با یکدیگر، بهتر است به امورات ارباب رجوع رسیدگی کنند.

احتشام حاجی پور در صحن علنی شورای شهر تبریز با انتقاد از عملکرد برخی از مدیران شهرداری تبریز، اظهار کرد: برخی از همکاران در شهرداری های مناطق عملکرد ضعیفی دارند و بهتر است به جای هم صحبتی با یکدیگر، به امورات شهروندان رسیدگی کنند چرا که اگر ارباب رجوع فحشمان ندهد، حداقل به خاطر این عملکرد ضعیف لعنت می فرستد.
اهروصال, شورای شهر اهر با شورای استان همراهی کنند,  احتشام حاجی پور, اهر, اخبار اهروی تاکید کرد: وقت آن رسیده که مدیران شهرداری تبریز مدیرانی چون مدیر منطقه 3، سازمان پارک ها از خواب زمستانی خود برخیزند، ، و سطح عملکرد خود را ارتقا دهند.

وی افزود: اینجا میدان کشت نیست که اعضای شورای شهر با مدیران شهرداری کشتی بگیرند، مدیران شهرداری باید بودجه ای را که در اختیارشان قرار می دهیم، هزینه روستاهای اطراف کنند.

عضو شورای شهر تبریز خواستار شد: از شهرداری تبریز برای هماهنگی ها و حل مشکلات شورای استان آذربایجان شرقی درخواست کمک می کنم.

وی با بیان اینکه باید نهاد شورای استان آذربایجان شرقی تقویت شود، اعلام کرد:  در برخی از شهرستان ها شاهد برخورد نامناسب فرمانداران با اعضای شورای استان هستیم، اغلب این فرمانداران در این اندیشه به سر می برند که گویی بزرگ آن شهر هستند، و با چشم کارفرما به اعضای شورای استان می نگرند، باید این فرماندارن در برخورد خود با اعضای شورای استانف تجدید نظر کنند.

رییس شورای استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه از اعضای شورای شهر تبریز برای شرکت در جلسات شورای اسلامی استان آذربایجان شرقی دعوت می کنیم، گفت: مشارکت شورای شهر تبریز و شورای اسلامی استان برای حل معضلات شهر تبریز و استان موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه پایه و اساس شورای شهر تبریز باید اصلاح شود، خاطرنشان کرد: با وجو این، شورای چهارم شهر تبریز عملکرد بهتری نسبت به شوراهای قبلی دارد.

وی با بیان اینکه تبریز فقط در میدان ساعت خلاصه نمی شود، اعلام کرد: باید بیش از پیش در زیباسازی و افزایش فضای سبز بکوشیم و خدمات شهرداری نباید تنها محدود به مراکز شهر باشد.

حاجی پور همچنین از پایین بودن سرعت تملک های حاشیه نشینی در شهر تبریز انتقاد کرد و گفت: باید سرعت بازسازی بافت فرسوده و حاشیه نشینی افزایش یابد.

انتهای خبر