مديرعامل آب و فاضلاب آذربايجان شرقي اعلام کرد: افزایش 24 درصدی سرانه مصرف آب در تبریز نسبت به الگوی استاندارد

با توجه به كمبود منابع آبي ، بروز خشکسالی ، افزايش جمعيت وصنايع جا دارد با فرهنگ سازي و اطلاع رساني به مردم در خصوص نحوه استفاده درست از آب از هدرروي هرچه بيشتر آب جلوگيري شود . به گزارش اعتدال پرس به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی ، […]

image_pdfimage_print

با توجه به كمبود منابع آبي ، بروز خشکسالی ، افزايش جمعيت وصنايع جا دارد با فرهنگ سازي و اطلاع رساني به مردم در خصوص نحوه استفاده درست از آب از هدرروي هرچه بيشتر آب جلوگيري شود .

به گزارش اعتدال پرس به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی ، مهندس پوررجب مدیرعامل شرکت در دومین روز از هفته صرفه جویی با نام آب ، رسانه و فرهنگ ، به منظور تبیین اهمیت جایگاه آب در زندگی روزمره شهروندان و نهادینه کردن فرهنگ مصرف بهینه آب و صرفه جویی در مصرف آب در برنامه زنده تلویزیونی سحریز خیر مرکز آذربایجان شرقی حضور یافت ونسبت به تشریح اهمیت و جایگاه آب جامعه در هفته صرفه جویی در مصرف آب پرداخت و به سوالات مجری برنامه پاسخ گفت.

وی اضافه کرد : با توجه به اینکه کشور ایران در ردیف مناطق نیمه خشک قرار گرفته و استان ما نیز از این حیث مستثنی نبوده و تامین بخش زیادی از آب شرب شهروندان به صورت فرا استانی و با هزینه گزاف بوده و این امر  نیاز مند فرهنگ سازی و اطلاع رسانی ویژه ای در این خصوص میباشد.

مهندس پوررجب مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با اعلام این مطلب گفت : شرکت آب و فاضلاب استان با رویکرد ترویجی و اطلاع رسانی ویژه در خصوص مقوله آب که به عنوان ارزشمندترین نعمت الهی و مهمترین عامل تداوم حیات موجودات می باشد اقدامات اساسی انجام داده است .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجانشرقی با اشاره به نحوه استحصال و سختيهاي فرا روي در تامين و توزيع آب براي شهروندان گفت : هم اينك آب مورد نياز كلان شهر تبريز و تعدادی از شهرهای واقع در مسیربه صورت فرا استاني و با صرف هزينه و انرژي زياد تامين  مي شود لذا لازمست مشتركين و همشهريان عزيز نهايت دقت و صرفه جویی را در استفاده صحيح آب مدنظر داشته باشند .

مهندس پوررجب مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب آذربایجان شرقی با بیان این مطلب گفت : بهینه سازی و تغییر الگوی مصرف در بخش آب شرب استان همواره مورد تاکید بوده است واین شرکت خود را ملزم به اتخاذ تمهیدات و برنامه ریزی برای استفاده درست آب شرب توسط مشترکین کرده است .

مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب آذربایجان شرقی گفت: تمام سیستم های که در فرایند تولید قراردارند با بازسازی میتوانند در زمینه کاهش هدررفت آب موثر باشند و این عامل در کنار اصلاح الگوی مصرف مهم وضرروی است.

مدیر عامل شرکت درادامه به هفته صرفه جویی در مصرف آب اشاره کرد و افزود : هفته صرفه جویی در مصرف آب همه ساله از یکم لغایت هفتم تیرماه در سراسر کشور بعنوان هفته صرفه جویی در مصرف آب نامگذاری شده و شرکت آب و فاضلاب آذربایجانشرقی نیز همگام با سایر استانها اقدامات اساسی در جهت مصرف بهینه شهروندان انجام می دهد .

مدیر عامل شرکت توصیه کرد : شهروندان عزیز نیز با استفاده از شیر آلات کاهنده و همچنین با استفاده از لباسشوئی و ظرفشوئی های استاندارد و کم مصرف نسبت به صرفه جوئی در مصرف این مایه حیاتی کوشا باشند .

مهندس پوررجب درادامه به صرفه جویی در مصرف آب و رعایت الگوی مصرف را مورد تاکید قرار داد و از شهروندان در خواست نمود توصیه های شرکت آب و فاضلاب استان را جدی بگیرند تا در خصوص آب مصرفی دچار مشکل نشوند .

مدیرعامل شرکت در پایان ضمن درخواست مجدد از همشهریان عزیز درخصوص عدم اسراف آب شرب بهداشتی و صرفه جویی درخصوص این مایه حیات گفت : آب ارزشمندترین عطیه الهی و مهمترین عامل تداوم حیات موجودات زنده و رکن اصلی توسعه پایدار است .فقدان یا کمبود این مایع حیات بخش موجب اختلال در زندگی شهروندان و بروز نابسامانی های فراوان میگردد.در این راستا و در جهت جلوگیری از اسراف و هدرروی آب الگوهای توصیه شده برای مصارف سرانه خانگی برای هر نفر150 لیتر در شبانه روز توسط شرکت مهندسی آب و فاضلاب  تعیین شده است که امیدواریم شهروندان محترم با رعایت آنها و دقت در نحوه مصرف آب از اتلاف بیشتر مایه حیات جلوگیری نمایند.

وی ادامه داد : اگر مشترکین عزیز با این شرکت همکاری نموده ودر مصرف آب صرفه جویی نمایند انشاء اله با مشکل قطعی ، کمبود و یا افت فشار مواجه نخواهیم شد .

وی اضافه کرد : ميزان مصرف آب به ازاء هر نفر در کلانشهر تبريز به 186 ليتر در شبانه روز رسيده که نسبت به الگوي مصرف استاندارد آب (150 ليتر در شبانه روز) 24 درصد افزايش دارد .

مدبر عامل آب و فاضلاب استان با اشاره به قیمت تمام شده و فروش آب توزیعی گفت :  بطور متـــوسط هر 1000 ليتر آب شرب مصرفی براي مصرف کننده خانــگي به قيمت 2700 ريال عرضه می شود اين در حالي است که هر بطري 5/1 ليتري آب  بسته بندی شده موجود در بازارحدودا به مبلغ 6000 ريال می باشد. بعبارتی اگر مصرف شهروندان را به تعداد بطری تبدیل کنیم هریک از مشترکین در طول شبانه روز حدود 124 بطری آب مصرف میکنند .

لازم به ذکر است در این برنامه مسابقه پیامکی نیز در خصوص آب با عنوان << اگر روزی آب تمام شود چه اتفاقی می افتد >> مطرح گردید که بعد از جمع بندی پیامک ها به بهترین پاسخ از طرف شهروندان به قید قرعه جوایزی اهداء خواهد شد .

انتهای خبر