بغداد اعطای مصونیت قضایی به نظامیان آمریکایی را تکذیب کرد

اعتدال پرس :  در حالیکه وزارت دفاع آمریکا از وجود توافقاتی میان واشنگتن و بغداد در خصوص ارائه مصونیت به نیروهای یگان ویژه آمریکایی در عراق خبر می دهد، یک منبع آگاه در دولت مالکی این خبر را تکذیب کرد.   به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسله،”جان کربی” سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) […]

image_pdfimage_print

اعتدال پرس :  در حالیکه وزارت دفاع آمریکا از وجود توافقاتی میان واشنگتن و بغداد در خصوص ارائه مصونیت به نیروهای یگان ویژه آمریکایی در عراق خبر می دهد، یک منبع آگاه در دولت مالکی این خبر را تکذیب کرد.

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسله،”جان کربی” سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد: توافقاتی میان واشنگتن و بغداد با محوریت ارائه ضمانتهایی درباره اعطای مصونیت به نیروهای یگان ویژه آمریکایی که هم اکنون در عراق به سر می برند، صورت گرفته است.

وی افزود: بر اساس این توافقات قادر خواهیم بود اولین گروه ارزیابی را ایجاد کنیم.

کربی گفت تاکنون هیچ گزارشی درباره سیطره داعش بر تسلیحات پیشرفته آمریکایی در عراق به دست ما نرسیده است.

هفته گذشته کاخ سفید اعلام کرد که حدود 300 مشاور نظامی را برای ارائه کمک به ارتش عراق در سرکوب داعش در این کشور، راهی بغداد کرده است.

این در حالی است که المیادین به نقل از یک منبع دولتی اعلام کرد که بغداد هیچ ضمانتی را درباره ارائه مصونیت به نیروهای یگان ویژه آمریکایی در عراق اعطا نکرده است.

انتهای خبر