سونامی استیضاح وزرای دولت

نمایندگان مجلس در آخرین جلسه خود پیش از تعطیلات یک هفته‌ای مجلس، بحث استیضاح سه وزیر را مطرح و از دو وزیر دیگر هم طرح سوال کردند. به گزارش اعتدال پرس به نقل از ایسنا، نمایندگان با پایان جلسه امروز خود برای یک هفته به سرکشی حوزه‌های انتخابیه خود می‌روند، اما در آخرین روز کاری […]

image_pdfimage_print

نمایندگان مجلس در آخرین جلسه خود پیش از تعطیلات یک هفته‌ای مجلس، بحث استیضاح سه وزیر را مطرح و از دو وزیر دیگر هم طرح سوال کردند.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از ایسنا، نمایندگان با پایان جلسه امروز خود برای یک هفته به سرکشی حوزه‌های انتخابیه خود می‌روند، اما در آخرین روز کاری خود پیش از آغاز این تعطیلات، استیضاح وزرای جهاد کشاورزی، نیرو و علوم را کلید زدند و خواستار طرح سوال از وزیر اقتصاد و کار شدند.

قاضی‌پور و نادران در جلسه صبح امروز، از باهنر که ریاست مجلس را برعهده داشت انتقاد کردند که چرا استیضاح وزرای علوم و نیرو را اعلام وصول نمی‌کند؛ البته پاسخ باهنر این بود که استیضاح در دست نمایندگان بماند تا “این بحث قدری بیشتر بررسی شود”. با این حال،‌ نمایندگان در تذکرات بعدی خود تاکید کردند که اگر بنا بر قانع شدن بود، نمایندگان تا به حال قانع می‌شدند.

در ادامه جلسه امروز هم ایرج ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از جمع‌آوری امضا برای استیضاح حجتی، وزیر جهاد کشاورزی خبر داد. به گفته او عدم تحقق برنامه‌های دولت در تولید محصولات ارگانیک، ضعف نظارت بر سلامت، ضعف شدید مدیریت بر صنایع تبدیلی، عدم توسعه صادرات محصولات کشاورزی، عدم آمایش سرزمین و نیازسنجی میزان نیاز کشور به محصولات مختلف و اجرا نشدن قانون نظام جامع دامپروری بخشی محورهای استیضاح وزیر کشاورزی است.

آخرین جلسه پیش از شروع تعطیلات تابستانی مجلس به بحث استیضاح این سه وزیر ختم نشد و در پایان جلسه نیز سوال ملی قاضی‌پور نماینده ارومیه از وزیر اقتصاد اعلام وصول شد تا طیب‌نیا هم پاسخگوی سوال نمایندگان باشد.

اما سونامی سوال و استیضاح از وزار به جلسه علنی ختم نشد و پس از پایان جلسه هم رسول خضری از طرح سوال از ربیعی،‌ وزیر کار خبر داد. خضری  گفته که 10 نفر از نمایندگان این طرح سوال را امضا کرده‌اند و خواستار توضیح ربیعی در مورد علت عدم اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، بی‌توجهی به مشکلات اساسی آنها و استفاده از سازمان بهزیستی به عنوان حیات خلوت هزینه‌ها و برنامه‌های تبلیغاتی شده‌اند.

انتهای خبر