فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان شرقی معارفه شد/ احمدی مقدم: آذربایجان شرقی از امن ترین استان های کشور است

فرمانده نیروی انتظامی کشور که برای شرکت در مراسم تودیع و معارفه فرماندهان سابق و جدید نیروی انتظامی استان آذربایجان شرقی به تبریز سفر کرده است گفت: آذربایجان شرقی به دلیل وضع فرهنگی و انسجام یکی از امن ترین استان های کشور است. به گزارش اعتدال پرس ؛ امروز پنج شنبه در مراسمی از زحمات سردار […]

image_pdfimage_print

فرمانده نیروی انتظامی کشور که برای شرکت در مراسم تودیع و معارفه فرماندهان سابق و جدید نیروی انتظامی استان آذربایجان شرقی به تبریز سفر کرده است گفت: آذربایجان شرقی به دلیل وضع فرهنگی و انسجام یکی از امن ترین استان های کشور است.

به گزارش اعتدال پرس ؛ امروز پنج شنبه در مراسمی از زحمات سردار مسعود خرم نیا تجلیل و سردار محسن حسنخانی به عنوان فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی معرفی شد.

فرمانده نیروی انتظامی کشور در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگاران در تبریز افزود: با وجود جمعیت پنج درصدی کل کشور، سه درصد سرقت ها مربوط به این استان بوده و وقوع جرایم خشن در آن به شدت پایین است.

سردار احمدی مقدم با بیان اینکه این استان در صحنه تصادفات نیز بیشترین و بهترین نرخ کاهش در سه ماه اخیر را داشته است، گفت: این امر نشان دهنده این است که شاخص های انتظامی در این استان شاخص های مناسبی بوده است.

وی با اشاره به نزدیکی ماه رمضان، اظهار کرد: پلیس به طور قاطع با افرادی که شئون این ماه را رعایت نکنند، برخورد خواهد کرد.

سردار احمدی مقدم با بیان اینکه ˈ ناجا ˈ برای مسافران در راه ها و در شهرها امکانات و تسهیلاتی فراهم کرده است، از مردم خواست در این ماه با رعایت شئون اسلامی نیروی انتظامی را در ایجاد محیط معنوی همراهی کنند.

وی همچنین با اشاره به تشکیل قرارگاه سرقت گفت: در دو سال اخیر با افزایش قیمت ارز و گرانی ها متاسفانه با افزایش سرقت ها به خصوص سرقت های خرد مواجه بودیم که امسال با تمرکز بر این جرم و تشکیل قرارگاه در خرداد ماه سالجاری نسبت به اردیبهشت کاهش پنج درصدی سرقت ها را داشتیم.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه مواد مخدر به عنوان بزرگترین چالش و آسیب اجتماعی در کشور مطرح است، افزود: در حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار معتاد در ایران وجود دارد که با احتساب خانواده هایشان جمعیت ۱۰ میلیونی در کشور درگیر این مساله است.

وی گفت: شایع ترین جرایم در کشور سرقت و مواد مخدر است که اگر این دو کاهش یابد ۸۰ درصد از بار زندان ها کاهش پیدا خواهد کرد.

وی امنیت مرزها را از دیگر دغدغه های انتظامی در کشور عنوان کرد و افزود: به دلیل نبود ثبات و وجود مشکلات در کشورهای پیرامون به مرزها باید توجه بیشتری شود.

سردار احمدی مقدم در باره حادثه تروریستی ثلاث باباجانی در نقطه مرزی استان کرمانشاه که منجر به شهادت سه مامور نیروی انتظامی شد، گفت: در تعقیب اشرار هستیم.

لازم بذکر است که “سردار حسنخانی” پیش از این فرماندهی نیروی انتظامی استان کردستان را عهده دار بود و  “سردار خرم نیا” نیز بجای ایشان به عنوان فرمانده انتظامی استان کردستان منصوب شده است.

 

انتهای خبر