پورمحمدی: دولت از بدنه اصولگرایی بالا نیامده است

وزیر دادگستری دولت یازدهم با بیان اینکه دولت از بدنه اصولگرایان بالا نیامده است، اظهار کرد: اصولگرایان پشتیبان این دولت برای جمع آوری رای نبودند.   وزیر دادگستری در جمع دبیران حزب موتلفه اسلامی گفت: دولتی که سر کار آمده است از بدنه اصولگرایی بالا نیامده یعنی ما پشتیبان این دولت برای رأی‌آوری نبودیم. این […]

image_pdfimage_print

وزیر دادگستری دولت یازدهم با بیان اینکه دولت از بدنه اصولگرایان بالا نیامده است، اظهار کرد: اصولگرایان پشتیبان این دولت برای جمع آوری رای نبودند.

 

وزیر دادگستری در جمع دبیران حزب موتلفه اسلامی گفت: دولتی که سر کار آمده است از بدنه اصولگرایی بالا نیامده یعنی ما پشتیبان این دولت برای رأی‌آوری نبودیم. این انتظار که دولت از جنس اصولگرایان شکل بگیرد، انتظار مناسبی نیست.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از مهر، مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری در اجلاس دبیران استان های حزب موتلفه که صبح امروز پنجشنبه برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: جامعه اسلامی باید تلاش کند تا بهترین وضعیت را برای شهروندانش رقم بزند و فضا به گونه‌ای مهیا شود که انسان‌ها جهنمی نشده و فضا برای رسیدن به بهشت باز شود.

پورمحمدی با گرامیداشت یاد شهدای هفتم تیر ماه به ویژه آیت‌الله شهید بهشتی اظهار داشت: خدا به ما تفضل کند که با هم همکاری و ضعف‌هایمان را جبران کنیم.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم بیان کرد: باید از فتنه‌ای که آثار مخرب و تخریبی آن تنها به افراد ظالم نمی‌رسد و همه را در بر می‌گیرد که این فتنه، فتنه اختلاف است، بپرهیزیم.

وزیر دادگستری با اشاره به انتخابات ۲۴ خرداد سال گذشته یادآوری کرد: ملت ما در انتخابات سال گذشته یک متانت و بلوغ اجتماعی را بروز داد. کسی که پیروز انتخابات می‌شود، کاندیدای همه افراد جامعه نیست و باید این را قبول کنیم و همه پشتیبان این حماسه سیاسی باشیم.

وی افزود: رفتار اجتماعی و همراه با تحمل و پذیرش و تعاون زمانی شکل بگیرد بر اساس الهی نازل می‌شود و امروز نیاز جامعه برای حل مشکلات داخلی و خارجی، هم‌گرایی مشورت و پشتیبانی از یکدیگر است.

پورمحمدی ادامه داد: معنای تذکر با اخم، دروغگویی، دشنام و تهدید کردن متفاوت است. جنس نصیحت، راهنمایی و تفاهم را همه می‌دانند.

در ادامه این نشست، پورمحمدی وزیر دادگستری پاسخگوی سوالات اعضای استانی حزب موتلفه بود.

دولت برای برخورد با مفسدان اقتصادی مسامحه نمی‌کند

وزیر دادگستری در پاسخ به سوالی در خصوص مفاسد اقتصادی گفت: خوشبختانه دولت بنایش بر مسامحه نیست و انگیزه جدی برای برخورد و پیگیری با مفاسد وجود دارد. همچنین فضای مثبتی برای رسیدگی و پیشرفت در پرونده‌ها وجود دارد، اما واقعیت این است پرونده‌های فساد پیچیده هستند و با یکسری مشکلات در برخی پرونده‌ها مواجه هستیم.

وی تاکید کرد: دولت به دنبال این است که با مفاسد اقتصادی برخورد جدی کند و تلقی من این است که این دولت برای جلوگیری از فساد گام‌های خوبی برداشته است.

یکی از دبیران استانی حزب موتلفه از وزیر دادگستری در خصوص مشکلات دادگاه‌ها و رشوه به بعضی از قضات و دخالت وکلا انتقاد کرد که پورمحمدی در پاسخ گفت: قوه قضائیه در این باره دغدغه جدی دارد و خود مدیران نسبت به این مساله حساس هستند. قوه قضائیه در جهت شرایط نظارتی کارهای زیادی انجام داده است و کارهایی که منجر به فساد می‌شده است را محدود کرده است.

وزارت دادگستری را با اصرار مسئولان قوا پذیرفتم

پورمحمدی در واکنش به اظهارات یکی از دبیران استانی حزب موتلفه که گفت شما حیف است در این جایگاه و پست باشید، اظهار داشت: انسان باید تابع تقدیر باشد و انسان اگر مرده شور باشد، باید سعی کند مرده شور خوبی باشد انسان هر جا تکلیف داشته باشد باید انجام دهد. تاکنون هیچ پستی را تقاضا نکرده‌ام و معمولا با اصرار پستی را پذیرفته‌ام.

وی افزود: حداقل در این پست اخیر نیز با کشمکش پذیرفتم و پا در میانی رئیس قوه قضائیه و رئیس جمهور و بخصوص رئیس مجلس شورای اسلامی این سمت را پذیرفتم. رئیس مجلس شورای اسلامی در این باره بسیار پا در میانی کردند تا من این سمت را بپذیرم.

وزیر دادگستری در خصوص لیست بدهکاران بانکی تاکید کرد: این یک بحث پیچیده ناگواری در کشور شده است و اکنون این عدد نسبت به نقدینگی کشور پایین آمده است. بخشی از معوقات بانکی ناشی از بدهکاری دولت به سیستم بانکی است که این معوقات از دولت قبل بوده و ادامه دارد و عده‌ای از این مساله سوءاستفاده می‌کنند و بانک‌های ما گرفتار عدم توانایی پرداخت وام و اعتبار به مردم هستند.

پورمحمدی در خصوص اقدامات وزارت دادگستری درباره پیشگیری از جرم اظهار داشت: مساله اساسی این است که این پیگیری توسط چه نهادی انجام شود و اکنون مجلس شورای اسلامی در حال تصویب قانونی برای این مساله است.

وی با تاکید بر اینکه جامعه نباید جرم‌خیز باشد، گفت: این حجم ناهنجاری متناسب با جامعه نیست. البته کسانی هم پنهان کاری می‌کنند که این عیب بزرگ و نقصی اجتماعی است.

دولت در برخورد با منتقدان ابزار زیادی ندارد

وزیر دادگستری با اشاره به اظهارات منتقدانه رئیس قوه قضائیه از صدا و سیما گفت: دولت که ابزار زیادی در دستش نیست و نمی‌تواند با این مساله برخورد کند. یکسری حرف‌ها زده می‌شود و تهمت به برخی افراد وارد می‌شود که باید این مساله را رعایت کنیم بخصوص رسانه‌های ما حزب اللهی‌ها نباید از این ابزار تهمت استفاده کنند و باید مراقبت بیشتری انجام دهیم.

پورمحمدی همچنین در خصوص انتقادهایی که از دولت و انتخاب وزرای کابینه در این نشست انجام شد، بیان کرد: دولتی که سر کار آمده است از بدنه اصولگرایی بالا نیامده یعنی ما پشتیبان این دولت برای رأی‌آوری نبودیم. این انتظار را که داشته باشیم دولت از جنس اصولگرایان شکل بگیرد، انتظار مناسبی نیست.

وی افزود: گروه‌های تشکیلاتی اصلاح‌طلب و کارگزاران از روحانی حمایت کردند، البته برخی شخصیت‌هایی که از رئیس جمهور حمایت کردند در قالب سیاسی تعریف نمی‌شوند. روحانی تاکید دارد منسوب به هیچ گروه اصلاح‌طلبی نبوده است و تلاش زیادی برای اعتدال می‌کند.

وزیر دادگستری ادامه داد: البته شاید اشخاص و یا وزرایی در دولت باشند که نقششان از معاون اول کمتر نباشد. باید واقعیت‌ها را بپذیریم که دولت از ما تشکیل نشده است.

جابه جایی در دولت‌ها طبیعی است

پورمحمدی همچنین با اظهار تعجب از انتقادهایی که درباره جابجایی‌ها در این دولت صورت گرفته است، گفت: این یک رقابت سیاسی است. این دولت پیروز شده و جابجایی‌ها طبیعتا رخ می‌دهد. اگر درد و دلواپسی، پست و شغل باشد پس من که در این دولت منصبی دارم باید دفاع کنم. باید از این مرزها عبور کنیم.

در ادامه این نشست محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: ما انتظار داریم آقای روحانی بر اساس تعادلی که گفته‌اند، عمل کنند. چرا از فتنه گران در این دولت استفاده شده است؟ اینجا است که حساسیت ایجاد می‌شود. یک نفر که سابقه مشخصی با فتنه دارد، در این دولت بکار گرفته می‌شود.

حبیبی همچنین ادامه داد: ما این را قبول داریم که دولت از بدنه اصولگرایی بالا نیامده است ما فقط می‌خواهیم دولت مراقبت کند که فتنه‌گران در این دولت جایی نداشته باشند؛ چراکه می‌دانیم مواضع رئیس جمهور همان اظهاراتی است که در ۲۳ تیر ۸۸ داشتند.

وی افزود: ما می‌دانیم تمام سلول‌های بدن پورمحمدی اصولگرا است و اکنون کسانی که اگر میرحسین موسوی در سال ۸۸ رأی آورده بود، در وزارتخانه علوم انتخاب می‌کرد انتخاب شده‌اند.

پور مجمدی در خصوص رابطه دولت و قوه قضائیه اظهار داشت: رابطه دولت و قوه قضائیه رابطه خوبی است هر کاری که بر اساس تعامل انجام شود، مردم سودش را می‌برند.

انتهای خبر