انتقادات یک اصلاح طلب اقتصادی در تبریز: با مدیران اقتصادی فعلی نمی توان امیدی به بهبود وضعیت اقتصادی داشت

موسی غنی نژاد اقتصاددان اصلاح طلب که به دعوت “خانه توسعه آذربایجان” به تبریز سفر کرده بود، دولت را به کم کاری در مقررات زدایی متهم کرد. به گزارش اعتدال پرس، خانه توسعه آذربایجان” که در آخرین سال دولت اصلاحات توسط استاندار وقت آذربایجان شرقی دکتر محمد علی سبحان اللهی تاسیس شده است و در طی […]

image_pdfimage_print

موسی غنی نژاد اقتصاددان اصلاح طلب که به دعوت “خانه توسعه آذربایجان” به تبریز سفر کرده بود، دولت را به کم کاری در مقررات زدایی متهم کرد.

به گزارش اعتدال پرس، خانه توسعه آذربایجان” که در آخرین سال دولت اصلاحات توسط استاندار وقت آذربایجان شرقی دکتر محمد علی سبحان اللهی تاسیس شده است و در طی سال های خانه نشینی اصلاح طلبان به عنوان نامی برای جمع شدن ها و هم فکری های اجتماعی و اقتصادی که علی رغم ادعای اعضا هیچ گاه نتوانست زنگ سیاست را از دو حوزه دیگر جدا کند، با روی کارآمدن دولت حسن روحانی و بازگشت مدیران این تشکل غیر دولتی به منصب های دولتی، فعال شده است.

 این تشکل تصمیم دارد جلسات منظم سخنرانی با دعوت از چهره های شناخته شده که البته در گزینش آن ها سعی می شود جنبه سیاسی آن ها پر رنگ نباشد، برگزار کند.

روز گذشته این خانه، در اتاق بازرگانی تبریز میزبان دکتر موسی غنی نژاد بود برای بررسی “راه های برون رفت از مشکلات و معضلات فعلی اقتصاد ایران”.

این استاد اقتصاد دانشگاه، سخنان خود را با نقد عملکرد یک ساله دولت حسن روحانی آغاز کزد و با انتقاد از مشی دولت، آن را به کم کاری در مقررات زدایی و کوتاهی در حذف مدیران دولت گذشته -که غنی نژاد این عده را مسبب وضعیت امروز اقتصادی کشور می داند- متهم کرد و گفت : هم اکنون دراکثر وزارتخانه ها مدیران همان هایی هستند که مشکلات اقتصادی را برای مردم و تورم بیش از ۴۰ درصدی را به جامه تحمیل کردند.

 وی در ادامه تحلیل عملکرد اقتصادی دولت، مهار تورم را موفقیت نسبی دولت دانسته و گفت: با مدیران اقتصادی فعلی نمی توان امیدی به بهبود وضعیت کسب و کار و اوضاع اقتصادی کشور داشت.

 غنی نژاد  گفت : دولت باید کاری کند که اقتصاد در تلاطم نباشد تولید کننده بداند که حداقل شش ماه و یا یک سال نرخ ارز ثابت خواهد ماند و تورم مهار خواهد شد.

 وی افزود رویکرد فعلی دولت بعلاوه انضباط مالی باعث توقف تورم و ثبات نسبی در بازار کسب و کار در جامعه شده و اعتماد و امید به آینده را درمیان مردم و فعالان تجاری و اقتصادی به وجود آورده است .

انتهای خبر