بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاهای آذربایجان شرقی در اعتراض به تعطیلی دانشگاه ها

بسیج دانشجویی 8 دانشگاه‌ استان آذربایجان شرقی، طی بیانیه ای مخالفت خود را با تعطیلی دانشگاه ها قبل از برگزاری انتخابات اعلام کردند. به گزارش اعتدال پرس بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان آذربایجان شرقی در اعتراض به تعطیلی دانشگاه‌ها قبل از برگزاری انتخابات و تغییر زمان امتحانات بیانیه ای صادر کردند که متن بیانیه به شرح […]

image_pdfimage_print

بسیج دانشجویی 8 دانشگاه‌ استان آذربایجان شرقی، طی بیانیه ای مخالفت خود را با تعطیلی دانشگاه ها قبل از برگزاری انتخابات اعلام کردند.

به گزارش اعتدال پرس بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان آذربایجان شرقی در اعتراض به تعطیلی دانشگاه‌ها قبل از برگزاری انتخابات و تغییر زمان امتحانات بیانیه ای صادر کردند که متن بیانیه به شرح ذیل می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

شورای محترم عالی انقلاب فرهنگی

با سلام و تحیات

بی تردید گفتمان انقلاب اسلامی نور امیدی بود بر عالم شب زده مستضعفین جهان ، همان ها که وارثان زمین اند اما مظلومانه زیر یوغ مستکبرین جهان به فراموشی سپرده شده بودند. در شرایطی که بعد از 34 سال از بزرگترین رویداد سیاسی فرهنگی جهان سپری میشود امام خامنه ای دستور خلق حماسه سیاسی را صادر و از همه اقشار امت اسلام دعوت به حضور در صحنه کردند.

بی تردید ضرورت حماسه سیاسی برای تداوم گفتمان اصیل انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست اما آنچه ظاهرا مسئولین محترم جمهوری اسلامی ایران نسبت به آن غافل بوده اند نقش بی بدیل دانشگاهیان در تحقق اندیشه های ناب انقلاب اسلامی است.

تغییرات صورت گرفته در خصوص امتحانات پایان ترم دانشگاههای کشور در سال جاری چه معنایی میتواند در برداشته باشد؟ آیا مسئولان محترم توجه ندارند که در شرایطی فعلی کشور، این امر سبب خارج شدن جریان دانشگاهی از اثر گذاری مناسب در خلق حماسه سیاسی خواهد شد؟

این رخداد با هیچ نگرشی توجیه پذیر نیست که دانشگاه را در عرصه انتخابات در گیر اموری کنیم که علاوه بر ضربه زدن به به روند تحصیل علم، از فعالیتهای سیاسی اجتماعی نیز عقب بنشیند و رسالت اجتماعی خویش را در مسلخ بی تدبیری مسئولان امر، فدا کند.

به نظر میرسد اندیشه ساده لوحانه در پس این تصمیم ، جلو گیری از تنش های احتمالی در فضای دانشگاهی باشد. غفلت از آرمان های اصیل انقلاب اسلامی در این تصمیم موج میزند و گویا فراموش کرده ایم که حضرت امام (ره) مبنای تحولات و منشا رشد کشور را دانشگاه میدانستند.

باید از خود پرسید چه بر سر گفتمان امام و انقلاب آمده است که این گونه از مبانی خود عدول میکنیم و به سهولت دچار چنین اشتباهاتی میشویم. آیا به حاشیه راندن دانشگاهیان و به تعطیلی کشاندن دانشگاهها در ایام حساس انتخابات در مرامنامه جمهوری اسلامی ایران امری تعریف شده است یا بدعتی که حاشیه امن انحرافات را گسترش خواهد داد؟ دانشگاه جبهه افسران و فرماندهان جنگ نرم جمهوری اسلامی ایران است که در مواجهه با طاغوت های پیدا و پنهان در جهان هستی در جهاد به سر میبرند .

چگونه ممکن است که ما در تصمیمی این جبهه را در برهه حساسی که نیاز به فعالیت عمده در این عرصه وجود دارد با تصمیماتی عجولانه و محافظه کارانه به تعطیلی بکشانیم .

مگر سخنان مقام عظمای ولایت را نپذیرفته ایم که : (( محافظه کاری قتل گاه انقلاب است )). ما دانشجویان مراتب اعتراض خود را نسبت به این تصمیم اعلام میداریم و اعتقاد داریم که این امر به مصلحت دانشگاه و انقلاب اسلامی نیست. امید داریم شورای عالی انقلاب فرهنگی با ورود به موضوع جلوی این بدعت ناصواب ایستاده و میدان وسیع خلق حماسه سیاسی توسط افسران جوان جنگ نرم را فراهم آورده و اقدامات عاجل در این خصوص صورت گیرد.

والسلام علی من التبع الهدی

بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نورتبریز

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز

بسیج دانشجویی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند

بسیج دانشجویی دانشگاه فنی تبریز

بسیج دانشجویی شهرستان تبریز

انتهای خبر