درگیری بر سر انتصاب معتمدی در دانشگاه امیرکبیر+تصاویر

 مراسم معارفه معتمدی به خشونت کشیده شد و ضمن شکسته شدن شیشه‌، گزارش‌ شده که یکی از اساتید این دانشگاه نیز مجروح شده است صبح دوشنبه مراسم معارفه دکتر معتمدی وزیر ارتباطات دولت خاتمی که از طرف فرجی دانا به عنوان سرپرست دانشگاه امیرکبیر منصوب شده است‏، به خشونت کشیده شد. به گزارش اعتدال پرس، خبرگزاری […]

image_pdfimage_print

 مراسم معارفه معتمدی به خشونت کشیده شد و ضمن شکسته شدن شیشه‌، گزارش‌ شده که یکی از اساتید این دانشگاه نیز مجروح شده است

صبح دوشنبه مراسم معارفه دکتر معتمدی وزیر ارتباطات دولت خاتمی که از طرف فرجی دانا به عنوان سرپرست دانشگاه امیرکبیر منصوب شده است‏، به خشونت کشیده شد.

به گزارش اعتدال پرس، خبرگزاری مهر گزارش داده که بعد از بسته شدن در ورودی سالن محل برگزاری مراسم، شماری از دانشجویان که می‌خواستند وارد سالن شوند، “با ماموران دانشگاه درگیر شدند، در شیشه ای ساختمان را شکستند و وارد سالن محل برگزاری مراسم شدند.”

حامد اقبالی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر هم به خبرگزاری فارس گفته “عده‌ای با شکستن در و پنجره وارد سالن شدند و مراسم را بر هم زدند.” به گفته آقای اقبالی یکی از استادان دانشگاه در این سانحه مجروح شده است.

دانشجویان معترض در پلاکاردهایشان نوشته بودند مخالف “سیاسی‌شدن دانشگاه” و رواج “جریانی خاص” در این دانشگاه هستند.

باشگاه خبرنگاران نیز گزارش داده دلیل اعتراض بعضی دانشجویان، مخالفت با انتصاب آقای معتمدی به عنوان سرپرست امیرکبیر است. با این وجود مراسم معارفه معتمدی برگزار شد و خود او گفته که دانشجویان برعلیه او شعار داده‌اند.

دوم تیرماه رضا فرجی دانا وزیر علوم دولت روحانی احمد معتمدی را باتوجه به پایان دوران مسئولیت  علیرضا رهایی، به عنوان سرپرست دانشگاه امیرکبیر منصوب کرد. معتمدی در حال حاضر عضو هیئت‌ علمی و استاد دانشکده مهندسی برق دانشگاه امیرکبیر است.

دانشگاه امیرکبیر یکی از با سابقه‌ترین موسسات آموزش عالی ایران در زمینه فنی و مهندسی است که در سال ۱۳۳۷ فعالیتهای خود را تحت عنوان “پلی‌تکنیک تهران” آغاز کرد.

دوره ریاست علیرضا رهایی، رئیس پیشین دانشگاه امیرکبیر که در زمان ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد به این سمت منصوب شده بود، با جنجال‌هایی همراه بود.

بر اساس گزارشها، آقای رهایی سال گذشته به اتهام جلوگیری از ارائه مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یکی از دانشجویان و ممانعت از ثبت نام وی در مقطع دکتری، از سوی دیوان عدالت اداری به دو سال انفصال موقت از خدمات دولتی و جبران خسارت محکوم شده بود.

جعفر توفیقی، سرپرست پیشین وزارت علوم در دولت حسن روحانی، گفته بود که مشکل انفصال از خدمت آقای رهایی حل شده است.

بر سر اینکه چه کسانی در جریان این مراسم معارفه دست به خشونت زده نیز اختلاف نظر وجود دارد.

محمدحسین شرف – دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز که در این مراسم حضور داشت بدون اشاره به اعتراض برخی به انتصاب معتمدی که دستمایه این وقایع شده بود، می‌گوید: اتفاقی که افتاد این بود که در ورودی ساختمان فارابی توسط تعدادی از دانشجویان شکسته شد؛ البته این اتفاق دو سال پیش نیز افتاده بود و در دفتر ریاست نیز توسط این دانشجو نماها شکسته بود.»

او به مهر گفته که «این افراد از هر فضایی برای برهم زدن نظم دانشگاه استفاده می کنند و برای آنها فرقی نمی کند چه فضایی باشد، تغییر ریاست یک بهانه بود.» او گفته «این دانشجویان بعد از شکستن در با دست نوشته هایی در حمایت از “مجید توکلی” وارد سالن شدند که البته حمایت از مجید توکلی خود مشخص می کند که پشت پرده این مسایل چیست.»

اما در طرف دیگر معتمدی به باشگاه خبرنگاران بعد از این اتفاقات گفته: «بنده صبح امروز در مراسم معارفه‌ خود در دانشگاه امیرکبیر شاهد اعتراض تعداد معدودی دانشجوی مخالف بودم که چندان موضوع قابل توجهی از دید من به حساب نمی‌آید.
وی گفت: دانشجویان ملتهب و دارای تنش بودند و چند شعار هم بر ضد بنده دادند که به نظر من به سادگی می‌توان از کنار آن عبور کرد.  آنچه مهم است مراسم معارفه برگزار شد و مراسم تودیع  رهایی نیز در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.»
انتهای خبر