وعده های متضاد برای افتتاح مترو تبریز در خرداد؛ می شود؟ نمی شود!/ دولت ۳هزار میلیارد ریال بیشتر از سهم شهرداری برای مترو پرداخت کرده

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: اوایل خردادماه فاز نخست متروی تبریز به طول ۷ کیلومتر افتتاح می‌شود. به گزارش اعتدال پرس به نقل از فارس، محمد اشرف‌نیا اظهار کرد: فاز نخست متروی تبریز اوایل خرداد‌ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد. وی افزود: تا به امروز ۹۹.۵ درصد در بخش ابنیه و ۸۸ درصد در بخش […]

image_pdfimage_print

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: اوایل خردادماه فاز نخست متروی تبریز به طول ۷ کیلومتر افتتاح می‌شود.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از فارس، محمد اشرف‌نیا اظهار کرد: فاز نخست متروی تبریز اوایل خرداد‌ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: تا به امروز ۹۹.۵ درصد در بخش ابنیه و ۸۸ درصد در بخش تجهیزات متروی تبریز پیشرفت اتفاق افتاده است. برای این پروژه مهر ماندگار طی سال گذشته معادل هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از محل سهم اعتبارات دولت جذب شده است که ۷۰۰ میلیارد ریال آن برای اجرای پروژه و ۶۰۰ میلیارد ریال برای خرید واگن‌ها هزینه شده و این میزان اعتبار معادل ۱۳۰ درصد از کل اعتبارت دولت طی سال گذشته برای متروی تبریز است.  دولت تا به امروز ۳ هزار میلیارد ریال بیشتر از سهم شهرداری برای متروی تبریز پرداخت کرده است به نحوی که اگر شهرداری معادل این رقم برای متروی تبریز اعتبار تخصیص دهد شاهد سهم ۵۰ درصدی دولت و شهرداری خواهیم بود.

فاز نخست متروی تبریز از ائل‌گلی تا میدان ساعت به طول ۷ کیلومتر پیش‌بینی شده است.

شهردار تبریز بهمن گذشته درباره زمان بهره برداری از فاز اول مترو گفت: بعید است که مترو تا خرداد سال آینده به بهره برداری برسد، هر چند تمام تلاش های ما این است که این اتفاق بیافتد. اما باید گفت که هنوز واگن ها از چین بارگیری نشده اند و وقتی بارگیری شوند تا اینکه به تبریز برسند حداقل ۳ ماه زمان لازم است. پیش بینی من این است که تا مهرماه سال آینده فاز اول خط یک مترو تبریز به بهره برداری برسد.

انتهای خبر