عرب باغی: استانی کردن تردد خودروهای ارس پلاک/ احداث بزرگترین پارک ساحلی و سکوهای ماهیگیری در حاشیه ارس

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: یکی از بزرگترین پارک های تفریحی ساحلی کشور با امکان ماهیگیری از رود مرزی ارس در این منطقه احداث می شود. به گزارش اعتدال پرس، محسن خادم عرب باغی افزود: فاز نخست این پارک به اتمام رسیده و بزودی شاهد بهره برداری از مجموعه پارک و سکوهای ماهیگیری در […]

image_pdfimage_print

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: یکی از بزرگترین پارک های تفریحی ساحلی کشور با امکان ماهیگیری از رود مرزی ارس در این منطقه احداث می شود.

به گزارش اعتدال پرس، محسن خادم عرب باغی افزود: فاز نخست این پارک به اتمام رسیده و بزودی شاهد بهره برداری از مجموعه پارک و سکوهای ماهیگیری در زمینی به مساحت ۳۵ هزار مترمربع از اراضی ساحل ارس خواهیم بود.

وی گفت: عملیات احداث پارک ساحلی ارس در جوار کاروانسرای خواجه نظر جلفا از اسفند سال ۹۲ آغاز شده است و شامل سکوی ماهیگیری، پارکینگ، فضای سبز و دیگر امکانات رفاهی می شود.a22

خادم عرب باغی با انتقاد از اینکه ظرفیت مناسب رودخانه ارس در توسعه گردشگری و طبیعت گردی آذربایجان شرقی مورد استفاده قرار نگرفته است، برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت عظیم رودخانه مرزی ارس را مهم ارزیابی کرد.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس افزود: رودخانه ارس قابلیت ایجاد تحول در عرصه های مختلف تولید، صنعت، کشاورزی، انرژی و دیگر بخش ها را دارد و باید با برنامه ریزی صحیح و طرح کارشناسی از توان دومین رود پرآب کشور در همه زمینه ها بهره مند شویم.

وی پارک ساحلی ارس را یکی از نقاط مجاز ماهیگیری از این رود مرزی عنوان کرد و افزود: پارک یاد شده به یکی از جاذبه های گردشگری این منطقه و کشور تبدیل می شود.

ارس دومین رودخانه پرآب کشور است که چشم اندازهای زیبای آن در مسیر یکهزار و ۷۲ کیلومتری این رود تا دریای خزر در شهرهای مختلفی همچون جلفای منطقه آزاد ارس گسترده شده است.

از ماهی های قابل صید شده در این رودخانه می توان به آمور، اسبله، زردپر، سوف، سیم، ماهی سفید، فیتوفاک، کاراس و کپور اشاره کرد.

رایزنی برای استانی کردن تردد خودروهای ارس پلاک

مدیر عامل منطقه آزاد ارس خبر خوشی به متقاضیان خودروهای ارس پلاک در سطح استان داد و گفت: رایزنی، مکاتبات و مذاکرات با مقامات کشوری برای امکان تردد خودوهای ارس پلاک در سطح استان آذربایجان‌شرقی صورت گرفته است.

خبرگزاری فارس: رایزنی برای استانی کردن تردد خودروهای ارس پلاک

محسن خادم عرب‌باغی اظهار کرد: منطقه آزاد ارس در بخش پلاک‌گذاری در مناطق آزاد کشور رتبه نخست را در بین مناطق آزادی نظیر قشم، کیش، اروند، ماکو، چاه بهار و … دارد.

وی در پاسخ به اینکه دیدگاه منطقه آزاد درباره سیاست واگذاری خودرو به این روش چیست از عنوان کاملا موافق هستیم استفاده کرد و افزود: با استفاده از این ظرفیتی که در مناطق آزاد به وجود آمده آحاد جامعه می‌توانند از خودروهایی با قیمت و کیفیت مناسب استفاده کنند.

عرب باغی خبر خوشی هم به متقاضیان این نوع خودروها در سطح استان داد و گفت: رایزنی، مکاتبات و مذاکرات با مقامات کشوری برای امکان تردد خودوهای ارس پلاک در سطح استان آذربایجان‌شرقی صورت گرفته است.

این فعال اقتصادی درباره نظر و دیدگاه مسئولان کشوری در این رابطه گفت: فعلا نظری دریافت نکرده‌ایم و منتظر اعلام نظر از سوی مسئولان مربوطه هستیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس گفت: هم اکنون ۲۱ شرکت مجاز واردات خودروهای خارجی در این منطقه در حال فعالیت هستند.

منطقه آزاد ارس در شمال‌غرب ایران در نقطه صفر مرزی در مجاورت با کشورهای ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان استقرار یافته است.

بر اساس مصوبه هیئت وزیران در تاریخ ۷/۴/۱۳۸۴ به شماره ۲۰۷۰۸/ت۵۳۰۸۲۰ محدوده منطقه آزاد ارس شامل ۹۷۰۰ هکتار از اراضی منطقه می‌شد که براساس مصوبه جدید این هیئت محترم در ۱۴/۹/۱۳۸۷، محدوده این منطقه به ۵۱ هزار هکتار شامل بخش‌هایی از ۲ شهرستان جلفا و خداآفرین افزایش یافت.

براساس مصوبه هیئت دولت تردد خودروهای ارس پلاک از محدوده منطقه آزاد ارس تا مرکز استان آذربایجان‌شرقی یعنی تبریز مجاز است.

برای اطلاعات بیشتر درباره  شیوه‌نامه اجرائی ورود، اخذ عوارض و تردد خودرو ساخت خارج از کشور در منطقه آزاد تجاری – صنعتی ارس در اینجا کلیک کنید.

 

انتهای خبر