اعلام نتایج اولیه انتخابات افغانستان/”اشرف غنی احمدزی” پیروز انتخابات شد

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد از مجموع حدود ۸ میلیون رای شمارش شده “اشرف غنی احمدزی” از رقیب خود عبدالله عبدالله پیش است. به گزارش اعتدال پرس به نقل از بی بی سی، در حالی که اختلافات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در مورد ادعای تقلب انجام گرفته در دور دوم انتخابات همچنان لاینحل باقی […]

image_pdfimage_print

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد از مجموع حدود ۸ میلیون رای شمارش شده “اشرف غنی احمدزی” از رقیب خود عبدالله عبدالله پیش است.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از بی بی سی، در حالی که اختلافات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در مورد ادعای تقلب انجام گرفته در دور دوم انتخابات همچنان لاینحل باقی مانده، کمیسیون مستقل انتخابات نتایج اولیه این انتخابات را اعلام کرد.

بر این اساس “یوسف نورستانی” رئیس کمیسیون مذکور گفت از مجموع ۸ میلیون رای شمارش شده “اشرف غنی احمد زی” با ۴ میلیون و ۴۸۵ هزار و ۸۸۸ رای در مقام نخست قرار گرفته و توانسته ۵۶٫۴۴ درصد آرا را از آن خود کند. همچنین “عبدالله عبدالله” با ۳ میلیون و ۴۶۱ هزار و ۶۳۹ رای و با کسب ۴۳٫۵۶ درصد آرا در مقام دوم جای گرفته است.

این نتایج در حالی اعلام می شود که عبدالله عبدالله گفته است تا  به گفته وی “آرای پاک از ناپاک جدا نشود” نتایج را به رسمیت نخواهد شناخت. این در حالی است که در دور نخست انتخابات عبدالله عبدالله توانسته بود با به دست آوردن ۴۵ درصد آرا در مقابل ۳۱٫۵۶ درصد آرای اشرف غنی احمد زی، رتبه نخست را به دست آورد.

گفتنی است با به تعویق افتادن زمان اعلام نتایج ابتدایی در چهار روز گذشته، تیم‌های انتخاباتی دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اصلاحات و همگرایی و تحول و تداوم تا نیمه‌های شب گذشته جلسه داشتند و بین آنها بحث طولانی در مورد آرای مشکوک دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در گرفت.

منبع:مهر

انتهای خبر