چرا وزرا و استانداران به دیدار خاتمی می‌روند؟/ دیدار با خاتمی یعنی عبور از خطر قرمزها

نقد عمده کریمی‌قدوسی این است که چرا وزرا و استانداران باید به دیدار خاتمی بروند و این کار را خلاف قانون و به‌مثابه عبور از خط قرمز می‌داند. به گزارش اعتدال پرس، روزنامه شرق در گفتگو با کریمی قدوسی از امضاکنندگان تذکر درباره ممنوع الخروجی خاتمی نوشت؛ طرح نمایندگان کمی عجیب بود، آقای بذرپاش هم […]

image_pdfimage_print

نقد عمده کریمی‌قدوسی این است که چرا وزرا و استانداران باید به دیدار خاتمی بروند و این کار را خلاف قانون و به‌مثابه عبور از خط قرمز می‌داند.

به گزارش اعتدال پرس، روزنامه شرق در گفتگو با کریمی قدوسی از امضاکنندگان تذکر درباره ممنوع الخروجی خاتمی نوشت؛

طرح نمایندگان کمی عجیب بود، آقای بذرپاش هم گفتند ایده از شما بوده، دلیلتان برای تاکید بر این مساله چه بود؟

تاکیدی نداریم، ماجرا واقعیتی است که وجود دارد و باید دیده شود، پس از حوادث ۸۸ حکم ممنوع‌التصویری، ممنوع‌الخروجی و ممنوع‌البیان‌شدن خاتمی به شورایعالی امنیت‌ملی ابلاغ شد، مثل حکم حصر خانگی موسوی و کروبی که پیش‌تر به همان شورا ابلاغ شده بود. اما به‌تازگی خود آقای خاتمی گفته‌اند که آمدوشد به دفترشان زیاد است و گویی محدودیت‌های پیشین از بین رفته، این تذکری است بر اینکه اصلا حافظه تاریخی ما کارهای ایشان را فراموش نکرده است.

البته شخص آقای خاتمی از ابعاد اخلاقی همیشه مورد وثوق نیروهای سیاسی و حتی اصولگرایان بوده، دلیل اصرار شما برای منع تصویر و بیان ایشان چیست؟

آقای خاتمی باید بعد از آن حوادث یا توبه می‌کرد یا اینکه به‌موقع واکنش نشان می‌داد که هیچ‌کدام از اینها را انجام نداد.

اما «سیدمحمد خاتمی» هم در جامعه و هم میان مردم طرفداران زیادی دارد. فکر نمی‌کنید باید به رای و باور عمومی مردم به خاتمی احترام گذاشت؟

حالا اینکه در جامعه ۷۰میلیونی صدنفر هم طرفدار ایشان باشند که ایرادی ندارد، به‌هرحال ایشان حتما در میان هم‌حزبی‌ها و خانواده و فامیل طرفدارانی دارند اما این ملاک عمل نیست. قوانین اسلامی و امنیت نظام چیزی نیست که ما بخواهیم به این سادگی از کنار آن عبور کنیم. خاتمی به باور ما یکی از چهارنفر از سران فتنه است.

یعنی حکم شورایعالی امنیت کماکان مورد تاکید مسوولان است؟

بله، چیزی تغییر نکرده، در آن زمان عناصر کلیدی نظام و برخی در ساختار اطلاعات مستنداتی را به شورایعالی امنیت ملی فرستاده بودند، البته مصداق اصلی آن همین گزارش ۷۰۰ صفحه‌ای کمیسیون اصل ۹۰ است که به‌کرات اسنادی از آقای خاتمی در آن ذکر شده است.

آقای قدوسی، بسیاری معتقدند سیدمحمد خاتمی از سرمایه‌های اجتماعی نظام است و تاکید شما و برخی دیگر از دوستان برای منع تصویر و بیان ایشان واقعا با چه هدفی دنبال می‌شود؟

برای ما هم سخت است فردی که هشت‌سال رییس‌جمهوری یک کشور بوده، حالا چنین سرنوشتی بیابد، ما که بیگانه نیستیم که از این اتفاق خوشحال شویم. همه بچه این کشوریم اما رعایت قانون «پاشنه‌آشیل» ماست. برای ما هم راحت نیست چنین شخصیت‌هایی را از دست بدهیم.

با این وجود شما همچنان بر این تذکر و خواسته پافشاری می‌کنید؟

بله خواسته ما از مدعی‌العموم این بوده که حکم را اجرایی کند، چرا باید استانداران به دیدار خاتمی بروند؛ چرا باید وزرا بروند و خاتمی را ببینند. اینها خلاف قانون است و عبور از خط قرمزها.

تکلیف شکایت دوم شورایعالی امنیت از شما چه بود؟

اینها همه موج رسانه‌ای است، آقای روح‌الله حسینیان پیگیری کردند و گفتند اصلا شکایتی در کار نبوده، در شکایت اول شورایعالی امنیت هم هیات نظارت بر رفتار نمایندگان به‌نفع من حکم داد و ما هم بعدتر از شورایعالی امنیت شکایت کردیم که هنوز نماینده‌شان را نفرستاده‌اند و این موضوع در کمیسیون اصل ۹۰ باز است.

البته نماینده عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان از شکایت دوم خبر داده بود… .

خیر من به شما می‌گویم شکایتی در کار نبوده و بیشتر شیطنت رسانه‌ای است.

منبع:روزنامه شرق

انتهای خبر