حواشی ادامه دار شورای شهر تبریز: درگیری لفظی تند امیرحقیان و حاجی پور در جلسه علنی شورا/ تصویب هبه برای نیروی انتظامی و خودداری از اعطای وام برای تعاونی مسکن کارگران شهرداری

در جلسه روز گذشته شورای شهر تبریز، بازهم اعضای شورا به مجادله لفظی با هم پرداخته و دو لایحه چالش برانگیز را بررسی کردند که موجب اعتراض شدید برخی اعضا شد. به گزارش اعتدال پرس، داوود امیر حقیان عضو شورای شهر در نطق پیش از دستور خود، عنوان کرد: پس از بازدید روز جمعه اعضای شورای […]

image_pdfimage_print

در جلسه روز گذشته شورای شهر تبریز، بازهم اعضای شورا به مجادله لفظی با هم پرداخته و دو لایحه چالش برانگیز را بررسی کردند که موجب اعتراض شدید برخی اعضا شد.

به گزارش اعتدال پرس، داوود امیر حقیان عضو شورای شهر در نطق پیش از دستور خود، عنوان کرد: پس از بازدید روز جمعه اعضای شورای شهر تبریز از پروژه های شهری، طی تماسی از سوی خبرنگار شهریمیز متعلق به شهرداری تبریز از من خواسته شد نظراتم را در خصوص این پروژه ها بیان کنم که بنده اعلام کردم نظرات من با انتقادهایی همراه خواهد بود.

وی ادامه داد:  با همین گفته من، این گفت و گو انجام نگرفت؛ قرار نیست ما همیشه مجیز گوی شهرداری باشیم و تمجید کنیم.
امیر حقیان افزود: من به آن خبرنگار اعلام کردم من که برای روزنامه نجفی مصاحبه نمی کنم و می توانم انتقاد کنم.

احتشام حاجی پور عضو دیگر شورا در اعتراض تند به امیرحقیان گفت: خیر آقا! اینگونه نیست. ما هم مصاحبه کرده ایم، به هیچ وجه گفته های شما صحت ندارد و چنین درخواستی از ما نشده است.
امیر حقیان  هم در اعتراض به سخنان حاجی پور گفت:  به شما ربطی ندارد آقای حاجی پور. من با شما نیستم و روی صحبتم با آقای شهردار است، شما چه کاره اید؟

در همین حال ششگلانی رئیس سابق شورای شهر تبریز و عضو شورا در اعتراض به دبیری گفت: آقای دبیری جلسه را مدیریت کنید، این چه وضع اداره جلسه است؟ چرا در جلسات هر کس هر زمانی که خواست صحبت می کند  و شما هم چیزی نمی گویید؟

این گزارش همچنین حاکی است، در جلسه دیروز عصر شورای شهر، اعضا از تصویب کمک سه میلیارد تومانی شهرداری به صندوق تعاونی شهرداری خوداری کردند.

این در حالی بود که گنجی رییس تعاونی مسکن شهرداری در باره ضرورت تصویب این لایحه گفت:  تعاونی مسکن این مبلغ را بصورت قرض و در این زمان مشخص نیاز دارد و در مدت ۳ ماه این مبلغ را به شهرداری باز  گردانده  و در تلاش است که با این مبلغ به تهیه مسکن و زمین برای کارگران خدماتی و حجمی شهرداری بپردازد.

مدبر یکی از اعضا شورا در مخالفت با این لایحه گفت: اگر چه من با روح این لایحه موافقم و از شهردار به خاطر توجه به بحث مسکن کارگران تشکر می کنم اما لایحه ایرادات قانونی دارد و ما نمی توانیم این مبلغ را  به این صورت در اختیار تعاونی مسکن بگذاریم.

وی عدم وجود مکانیزم برای هدفمند کردن این مبلغ به نفع کارگران را از مشکلات این لایحه عنوان کرد و گفت  در تعاونی مسکن شهرداری عده زیادی هستند که به دفعات از این تعاونی صاحب خانه شده اند و این لایحه به زمان برای بررسی بیشتر نیاز دارد.

در گام بعدی شورای شهر با وجود مخالفت بعضی اعضا نظیر چمنی و حاجی زاده به تصویب مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان هبه برای بهسازی ساختمان کلانتری ها پرداخت.

چمنی در  مخالفت با این لایحه گفت:  تمام مجموعه های دولتی دارای بودجه دولتی هستند و ما نباید بودجه شهر و شهروندان را در اختیار مجموعه های دولتی قرار دهیم.

حاجی زاده نیز با تاکید بر اینکه چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است به وضعیت نامطلوب آسفالت شهرک گلستان اشاره کرد که با نصف این مبلغ حل شدنی است.

شیاری عضو دیگر شورا بود که پس از تصویب این لایحه به انتقاد از همکارانش پرداخت و گفت: اعضا شورا از قرض دادن مبلغی به تعاونی مسکن شهرداری برای حدود سه ماه و جهت تهیه مسکن کارگران خودداری کردند پس چگونه است که با اهدا این مبلغ به نیروی انتظامی که بازگشت هم ندارند موافقند؟

انتهای خبر