یک هزار و ۴۰۰ کودک تحت پوشش بهزیستی است

مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان شرقی گفت: ۱۶ هزار و ۲۵۰ معلول در روستاهای استان شناسایی و تحت پوشش این اداره کل قرار گرفته اند. به گزارش اعتدال پرس به نقل از ایرنا، محسن ارشد زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ۵۴ هزار و ۳۷۵ نفر از معلولان ذهنی و جسمی، ناشنوایان و […]

image_pdfimage_print

مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان شرقی گفت: ۱۶ هزار و ۲۵۰ معلول در روستاهای استان شناسایی و تحت پوشش این اداره کل قرار گرفته اند.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از ایرنا، محسن ارشد زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ۵۴ هزار و ۳۷۵ نفر از معلولان ذهنی و جسمی، ناشنوایان و نابینایان، بیماران مزمن روانی و سالمندان نیازمند مراقبت به طور مستمر از خدمات این اداره کل در سال گذشته بهره مند شدند.

وی ادامه داد: در این مدت در حوزه توانبخشی ۹ هزار و ۵۰ مورد از تجهیزات و وسایل مورد نیاز برای ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر توسط این اداره کل فراهم شده است.

ارشد زاده اظهار کرد: این اداره کل ۱۲۰ مورد کمک هزینه کاشت حلزون برای کودکان زیر شش سال، پرداخت ماهیانه حق پرستاری معلولان برای ۳۰۵ نفر، آموزش و پرداخت ماهیانه برای ۲۴۰ نفر جهت مراقبت از سالمندان در منزل و پرداخت شهریه ۷۴۵ دانشجوی معلول پرداخت کرده است.

وی گفت: دو هزار و ۲۱۳ بیمار روانی مزمن تحت پوشش این اداره کل قرار دارد که از این تعداد در حدود هزار نفر مستمری دریافت می کنند.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه در سال گذشته پنج هزار و ۴۰۰ نفر از معلولان از خدمات مراکز توانبخشی بهره مند شده اند افزود: ۸۹ مرکز توانبخشی در استان فعال است که از این تعداد ۲۹ مرکز نگهداری به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه ۱۵۰ هزار زن بی سرپرست و نیازمند از خدمات مستمر این اداره کل استفاده می کنند اظهار کرد: با اجرای طرح توانمند سازی زنان سرپرست خانوار دو هزار و۶۰۱ سرپرست خانوار شهری و یک هزار و ۲۰۶ خانوار روستایی و عشایری تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.

ارشد زاده گفت: ۹۰۰ مهدکودک شهری و روستایی در استان وجود دارد که در سال گذشته به منظور پیشگیری از سوتغذیه در بین بیش از ۱۲ هزار کودک در روستاها و مناطق محروم استان یک وعده غذای گرم ارایه شد.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۴۰۰ کودک تحت پوشش بهزیستی است اضافه کرد: از این تعداد ۳۲۵ نفر در ۲۰ خانه نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست نگهداری می شوند.

مدیرکل بهزیستی استان ادامه داد: در سال گذشته ۲۵ هزار و ۳۰۰ مورد آسیب دیده اجتماعی در مراکز اورژانس اجتماعی تبریز، مراغه، میانه، مرند و بستان آباد و در ۱۰ پایگاه خدمات اجتماعی استان پاسخگویی و مورد مداخله قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه ۶۰ مرکز درمان و بازتوانی اعتیاد در استان وجود دارد خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۱ هزار و ۴۶۳ نفر در این مراکز خدمات سرپایی دریافت و ۱۱ هزار و ۱۵ معتاد نیز از خدمات ۳۲ مرکز درمانی نگهداری میان مدت و ۱۱۰ نفر نیز از خدمات بلند مدت این مراکز در استان بهره مند شدند.

ارشد زاده ادامه داد: ۴۴ هزارو ۲۸۰ نفر از خدمات ۵۸ مرکز مشاوره دولتی و غیر دولتی و صدای مشاور به صورت حضوری و تلفنی در سال گذشته استفاده کردند.

وی اضافه کرد: در سال گذشته از محل جذب مشارکتهای مردمی بیش از ۸۰ میلیارد ریال به صورت نقدی و غیر نقدی جمع آوری شده است.

وی مهم ترین اهداف این اداره کل در سالجاری را توانمندسازی جامعه هدف و خارج کردن آنان از چرخه حمایت و مناسب سازی اماکن و فضاهای عمومی شهری برای معلولان عنوان کرد.

انتهای خبر