آمارهای جالب رئیس امور مالیات آذربایجان شرقی: مالیات وصولی سه ماهه اول امسال ۲۳۲ میلیارد تومان و کل بودجه عمومی استان ۱۴۷ میلیارد تومان

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی گفت: کل رقم وصول شده اداره مالیاتی استان در سال ۹۳ بالغ بر یک هزار و ۹۹ میلیارد تومان است.  به گزارش اعتدال پرس،  رسول رسولی ظهر امروز در جلسه کارگزاران امور مالیاتی استان با استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال حدود ۱۹۰ میلیارد تومان مالیات وصول کرده‌ایم […]

image_pdfimage_print

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی گفت: کل رقم وصول شده اداره مالیاتی استان در سال ۹۳ بالغ بر یک هزار و ۹۹ میلیارد تومان است.

 به گزارش اعتدال پرس،  رسول رسولی ظهر امروز در جلسه کارگزاران امور مالیاتی استان با استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال حدود ۱۹۰ میلیارد تومان مالیات وصول کرده‌ایم که از این رقم ۱۴۵ میلیارد تومان در قالب مالیات‌های مستقیم، ۴۵ میلیارد تومان در قالب مالیات بر ارزش افزوده و ۴۲ میلیارد تومان هم از محل عوارض شهرداری وصول شده و مجموع رقم وصولی سه ماهه نخست امسال ۲۳۲ میلیارد تومان است.

وی در ادامه با بیان اینکه کل رقم بودجه عمومی استان ۱۴۷ میلیارد تومان است که از این میزان ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌ای و ۲۷ میلیارد تومان هم اعتبارات عمرانی لحاظ شده است، افزود: در برنامه‌های توسعه‌ای در نظر داریم به نقطه‌ای برسیم که حداقل هزینه‌های جاری از محل درآمدهای مالیاتی پوشش داده شود.

رسولی تصریح کرد: رقمی که امسال به عنوان درآمدهای مالیاتی در قانون بودجه ۹۳ لحاظ شده ۶۰ هزار میلیارد تومان است؛ یعنی اگر تشکیلات مالیاتی بتواند کاملا به وظایف خود عمل کند تنها خواهد توانست ۵۰ درصد اعتبارات هزینه‌ای کشور را از محل درآمدهای مالیاتی وصول کند؛ و این در حالی است که هدفگذاری امور مالیاتی کشور روی پوشش صددرصدی هزینه‌های جاری از این محل است.

*آذربایجان‌شرقی پایلوت دوم استانداردسازی فرآیندهای مالیاتی کشور

وی افزود: برای رسیدن به این هدفگذاری سازمان امور مالیاتی کشور اجرای طرح جامع مالیاتی در ۳ مرحله را در دستور کار دارد که استان آذربایجان‌شرقی در پیاده‌سازی مرحله اول این طرح یعنی (استاندارد سازی فرآیندهای مالیاتی) پایلوت دوم کشور در سال ۹۲ بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: بعد از اتمام تیرماه وارد مرحله بعدی طرح یعنی (‌یکپارچه‌سازی سیستم‌های مالیاتی) خواهیم شد تا بر ‌اساس این طرح بتوانیم مالیات بر ارزش افزوده را همگانی کرده و با شناسایی مؤدیان مالیاتی جدید عدالت مالیاتی را برقرار کرده و بخشی از درآمدهای مالیاتی را وصول کنیم.

رسولی خاطر نشان کرد: در بحث یکپارچه‌سازی سیستم‌های مالیاتی و بحث نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مکانیزه کردن سیستم مالیاتی هم جزو استان‌های سرآمد در کشور هستیم.

 

انتهای خبر