اختلاس ۲٫۷ میلیارد ریالی در تبریز

کارمند یک بانک در تبریز که به خاطر وصول چک یکی از بستگانش از صندوق بانک با اسناد و مدارک صوری اختلاس کرده بود بازداشت شد. به گزارش اعتدال پرس ، رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام مطلب بالا گفت: در پی وصول پرونده‌ای از دادسرای عمومی و انقلاب تبریز […]

image_pdfimage_print

کارمند یک بانک در تبریز که به خاطر وصول چک یکی از بستگانش از صندوق بانک با اسناد و مدارک صوری اختلاس کرده بود بازداشت شد.

به گزارش اعتدال پرس ، رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام مطلب بالا گفت: در پی وصول پرونده‌ای از دادسرای عمومی و انقلاب تبریز مبنی بر وقوع اختلاس در یکی از بانک‌های تبریز رسیدگی به پرونده در دستور کار این اداره قرار گرفت.

صابر عباس‌زاده ادامه داد: با دعوت از نماینده حقوقی بانک مذکور در خصوص اعلام شکایت بانک شاکی اظهار داشته «یکی از کارمندان این بانک در یکی از شعب تبریز به یک فقره چک به مبلغ ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال که صاحب چک نیز از اقوام نزدیک کارمند مذکور می‌باشد در حالی وصول داده است که نامبرده در حساب خود موجودی نداشته است».

این مقام انتظامی افزود: در این خصوص اسناد و مدارک بانکی استعلام و در بررسی صورت گرفته بر روی مدارک دریافتی مشخص گردید متهم به هویت “ج- ز” ساکن تبریز وقتی متوجه می‌شود که چک دایی همسرش بنام” الف -الف” فاقد موجودی می‌باشد از موجودی صندوق مبلغ چک را پرداخت کرده و در مرحله بعدی جهت سرپوش گذاشتن به جرم خود با اسناد و مدارک صوری که اکثرا به نام اقوام و خانواده متهم است کسری صندوق را بر طرف کرده، به طوری که تا زمان بازدید بازرسان کسی متوجه اختلاس نامبرده نبوده است.

وی گفت: متهم به این پلیس احضار و پس از مشاهده اسناد و دلایل موجود به جرم ارتکابی خود اعتراف و اظهار داشت قرار بود مبلغ چک تا پایان وقت اداری توسط صاحب چک پرداخت شود و چنانچه این کار انجام می‌شد هرگز صندوق کسری نشان نمی‌داد و مشکلی نیز به وجود نمی‌آمد ولی از بد شانسی بنده تامین این مبلغ توسط فامیل من دو هفته طول کشید که پس از اعتراف و تکمیل پرونده متهم به مقام قضایی معرفی و با قرار بازداشت موقت روانه زندان تبریز ش د .

انتهای خبر