وزیر خارجه انگلیس استعفا داد

«ویلیام هیگ» دوشنبه شب اعلام کرد از سمت خود به عنوان وزیر خارجه انگلیس کناره‌گیری می‌کند. وی همچنین اعلام کرد در دوره آتی انتخابات پارلمانی، نامزد نمی‌شود. به گزارش اعتدال پرس، «ویلیام هیگ» دوشنبه شب رسما تصمیمش برای کناره‌گیری از سمت وزارت خارجه انگلیس را اعلام کرد. بنا بر اعلام آقای هیگ، او در انتخابات آتی […]

image_pdfimage_print

«ویلیام هیگ» دوشنبه شب اعلام کرد از سمت خود به عنوان وزیر خارجه انگلیس کناره‌گیری می‌کند. وی همچنین اعلام کرد در دوره آتی انتخابات پارلمانی، نامزد نمی‌شود.

به گزارش اعتدال پرس، «ویلیام هیگ» دوشنبه شب رسما تصمیمش برای کناره‌گیری از سمت وزارت خارجه انگلیس را اعلام کرد. بنا بر اعلام آقای هیگ، او در انتخابات آتی پارلمان انگلیس نیز شرکت نمی‌کند.

«دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس از روز دوشنبه دور تازه‌ تغییر ترکیب کابینه را آغاز کرده بود. گفته می‌شود این گسترده‌ترین تغییر در کابینه از زمان حضور کامرون در منصب نخست‌وزیری است و اغلب وزارتخانه‌ها دستخوش تغییر می‌شوند.

شبکه اسکای‌نیوز گزارش داده است که «فیلیپ هاموند» وزیر دفاع کنونی انگلیس، احتمالا جایگزین آقای هیگ در کابینه خواهد شد. قرار است این مسئله روز سه‌شنبه رسما اعلام شود.

هیگ که از در حزب محافظه‌کار هم‌حزبی آقای کامرون است، تا پایان عمر کابینه فعلی، به عنوان نماینده پارلمانی دولت فعالیت خواهد کرد. هیگ طی چهار گذشته وزیر خارجه بوده و بیش از 26 سال است که در پارلمان انگلیس، نماینده است.

انتهای خبر