معاون فرهنگی اجتماعی منطقه آزاد ارس خبر داد: جشنواره خرید تابستانی در ارس/تصویب برنامه های سالانه كليساهاي ثبت جهاني منطقه آزاد ارس

 معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس گفت: جشنواره خرید تابستانی در این منطقه با هدف رونق بازار و بهره مندی ارس وندان و گردشگران از تخفیف های فروش برگزار می شود.  به گزارش اعتدال پرس، بهرام سرمست در گفت و گویی افزود: در نخستین جلسه هم اندیشی جشنواره تابستانی سال 1393 که […]

image_pdfimage_print

 معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس گفت: جشنواره خرید تابستانی در این منطقه با هدف رونق بازار و بهره مندی ارس وندان و گردشگران از تخفیف های فروش برگزار می شود.

 به گزارش اعتدال پرس، بهرام سرمست در گفت و گویی افزود: در نخستین جلسه هم اندیشی جشنواره تابستانی سال 1393 که با حضور نمایندگان مجمع بازاریان جلفا و مدیران این سازمان برگزار شد بر برگزاری بهتر این جشنواره تاکید شد.

وی گفت: زمان اجرا و نحوه برگزاری جشنواره از مهمترین مباحث مورد بحث و بررسی در این جلسه بود.

سرمست افزود: برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی، هنری، تفریحی و ورزشی از برنامه های مدنظر در این جشنواره است.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این جشنواره های متعدد خرید تابستانی، بهاره و پاییزه در منطقه آزاد ارس برگزار شده است. بر اساس هماهنگی های صورت گرفته این جشنواره پس از ماه رمضان برگزار خواهد شد.

تصویب برنامه های سالانه كليساهاي ثبت جهاني منطقه آزاد ارس  title=

تصویب برنامه های سالانه كليساهاي ثبت جهاني منطقه آزاد ارس

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس گفت: جلسه هيات راهبردی کلیساهای تاریخی ایران در منطقه آزاد ارس برگزار شد و برنامه های پیشنهادی پایگاه جهانی کلیساهای تاریخی ایران در سال 1393 به تصویب هیات راهبردی کلیساهای تاریخی ایران رسید.

بهرام سرمست با اشاره به میزبانی نشست دوره ای هیات راهبردی کلیساهای تاریخی ایران در منطقه آزاد ارس، از جمع بندی و تصویب برنامه های مربوط به كليساهاي ثبت جهاني مستقر در اين منطقه خبر داد.

سرمست اولویت بندی پروژه های عمرانی و برنامه ریزی برای برگزاری نمایشگاه های مختلف فرهنگی و هنری را از دیگر مصوبات این نشست عنوان کرد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به بازدید این هیات از کلیسای سنت استپانوس و کلیسای چوپان افزود: کارشناسان هیات راهبردی کلیساهای تاریخی ایران روند عملیات مرمت و بازسازي کلیسای چوپان(ناخيرچي) را خوب عنوان نموده و سفارشات لازم را به مجریان مرمت اعلام نمودند.

سرمست با اشاره به استقبال خوب گردشگران از مجموعه کلیسای سنت استپانوس، برآورد و ارائه نقشه کف سازی پیاده رو و طراحی و اجرای آبیاری تحت فشار برای توسعه فضای سبز این مجموعه را به عنوان برنامه های در دست بررسي عنوان نمود.

گفتنی است عملیات بازسازی مرمت کلیسای چوپان(ناخیزچی) با اعتبار یک میلیارد ریال توسط سازمان منطقه آزاد ارس در سالجاری شروع و تا پایان شهریورماه سالجاری به اتمام خواهد رسید.

انتهای خبر