واکنش سخنگوی شورای شهر به کاهش سهم شهرداری از ملحقات لاله پارک/ “آیسان” پروژه ناموفقی بود

سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر تبریز در واکنش به اظهارنظر عده ای که کاهش سهم شهرداری این کلانشهر از ملحقات پروژه مشارکتی لاله پارک را عقب نشینی شورا عنوان می کنند، گفت: کاهش سهم شهرداری از 25 درصد به 22 درصد از الحاقات پروژه لاله پارک مصداق بارز حمات پارلمان محلی از جریان سرمایه گذاری است […]

image_pdfimage_print

سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر تبریز در واکنش به اظهارنظر عده ای که کاهش سهم شهرداری این کلانشهر از ملحقات پروژه مشارکتی لاله پارک را عقب نشینی شورا عنوان می کنند، گفت: کاهش سهم شهرداری از 25 درصد به 22 درصد از الحاقات پروژه لاله پارک مصداق بارز حمات پارلمان محلی از جریان سرمایه گذاری است و این کاهش نباید عقب نشینی شورا قلمداد شود.

به گزارش اعتدال پرس، «سعید حاجی زاده» در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طرح دوباره تعیین سهم شهرداری تبریز از اضافه احداثات زیربنایی پروژه لاله پارک تبریز در صحن علنی شورا و تصویب کاهش سهم 25 درصدی شهرداری از این ملحقات به 22 درصد عملا نشان داد که اعضای شورا در کنار اهمیت دادن به منافع شهر به دیدگاه های سرمایه گذاران هم احترام قائل هستند.

وی با تاکید بر اینکه در جریان تعیین سهم مدیریت شهری در پروژه های مشارکتی رضایت طرفین باید حاصل شود، رعایت این اصل را ضامن رونق جریان سرمایه گذاری در شهر دانست و افزود: سرمایه گذار به دنبال سود است و از سویی، مدیریت شهری نیز برای تحقق برنامه های توسعه ای خود به جذب سرمایه سرمایه گذاران نیاز دارد و در این میان باید رابطه ای منطقی در تعیین سهم طرفین از سود حاصل تعریف شود.

این عضو هیات رییسه شورای اسلامی کلانشهر تبریز با تاکید بر اینکه جلب و هدایت سرمایه سرمایه گذاران در پروژه های عمران شهری، بازی برد – برد برای طرفین است، گفت: نظر شورای اسلامی و شهرداری تبریز در حوزه سرمایه گذاری مثبت است و در این راستا حمایت از همه سرمایه گذاران و به ویژه سرمایه گذاران موفق و مطمئن را در دستور کار خود قرار داده است.

حاجی زاده از پروژه مشارکتی لاله پارک به عنوان یکی از پروژه های سرمایه گذاری موفق در کلانشهر تبریز نام برد و اضافه کرد: در پروژه لاله پارک شاهد تحقق یک پروژه مولد و آبرومندانه هستیم که برای صدها نفر نیز اشتغال زایی شده است و افزایش سهم طرف مشارکت کننده این پروژه از الحاقات جدید، می تواند مشوق خوب و مطمئنی برای تکرار سرمایه گذاری های مشابه از سوی این سرمایه گذار در شهر تبریز باشد و امیدواریم شاهد تداوم چنین سرمایه گذاری هایی باشیم.

وی گفت: در مقابل پروژه های موفق سرمایه گذاری نظیر لاله پارک، پروژه های ناموفقی مانند «آیسان» را هم در تبریز داریم که بعد از چند سال عملیات اجرایی، فقط 3 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گفته این عضو هیات رییسه شورای اسلامی کلانشهر تبریز در حالی روند اجرای پروژه مشارکتی آیسان متوقف شده که پیشرفت 3 درصدی حاصل شده نیز از محل منابع حاصل از پیش فروش واحدهای این پروژه است.

وی اظهار کرد: شورای اسلامی و شهرداری کلانشهر تبریز مصمم به حمایت اصولی از سرمایه گذاران موفق برای رونق عمران و آبادانی شهر است و در این راه همدلی و وحدت بیش از گذشته تمام تصمیم سازان و همراهی شهروندان ضرورت دارد.

گرچه ماه گذشته اعضای شورای اسلامی کلانشهر تبریز به افزایش 25 درصدی سهم شهرداری از الحاقات پروژه مشارکتی لاله پارک رای داده بودند اما لایحه مذکور از طرف فرمانداری به شورای شهر برگشت داده شد. فرمانداری طی نامه ای دلیل برگشت لایحه را عدم توافق با سرمایه گذاران لاله پارک برای تعیین درصد سهم شهرداری از الحاقات این پروژه عنوان کرده بود. بر همین اساس و پس از اخذ نظر سرمایه گذار پروژه، سهم 22 درصدی شهرداری از الحاقات این پروژه به عنوان سهم مورد توافق طرفین در جلسه اخیر شورای اسلامی کلانشهر تبریز مطرح و به تصویب نهایی رسید.

لاله پارک به عنوان مدرن ترین مرکز تجاری تبریز با مشارکت شهرداری تبریز به بهره برداری رسیده است.

 یکی از خیابان های تبریز به نام”خبرنگار” نامگذاری می شود

سخنگوی شورای شهر تبریز از نام گذاری یکی از خیابان های شهر تبریز به نام “خبرنگار ” خبر داد.

به گزارش اعتدال پرس، سعید حاجی زاده در نشست خبری با خبرنگاران با بین اینکه وعده 8 ساله در مردادماه سال 93 عملی خواهد شد، اظهار کرد: سال 85، پیشنهادی از سوی انجمن صنفی مطبوعات مبنی بر نامگذاری یکی از خیابان های شهر به نام خبرنگار به شورای سوم ارسال شده بود، که عملی نشد.

وی با تاکید بر اینکه به منظور ارج نهادن مقام ارزشمند خبرنگاران درصدد عملی کردن این پیشنهاد هستیم، گفت:بعد از 8 سال می خواهیم به مناسبت روز خبرنگار که 17 مرداد ماه است، یکی از خیابان های تبریز را به نام خبرنگار نامگذاری کنیم که این کار می تواند در قبال زحمات و تلاش های خبرنگاران کوچکترین تقدیر و قدردانی باشد.

سخنگوی شورای شهر تبریز اعلام کرد: از شهردار تبریز قول مساعد برای اجرایی کردن این طرح را گرفته ایم و سعی داریم یکی ز خیابان های مناطق آبرومند را برای عنوان خبرنگار و در شان خبرنگاران انتخاب کنیم.

ب

انتهای خبر