رئیس دفتر شورای نگهبان آذربایجان شرقی خبر داد: فعالیت کاندیداهای احتمالی انتخابات مجلس رصد و گزارش می‌شود

همزمان با اوج گرفتن تحرکات انتخاباتی مشهود و پیش از موعد برخی اشخاص و چهره های سیاسی، اسدی ابراز اطمینان کرد شورای نگهبان و دفتر استانی این شورا در آذربایجان شرقی در جریان انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی و سایر انتخابات با حساسیت کامل وارد عمل شده و از آرای مردم دفاع خواهد کرد. به گزارش […]

image_pdfimage_print

همزمان با اوج گرفتن تحرکات انتخاباتی مشهود و پیش از موعد برخی اشخاص و چهره های سیاسی، اسدی ابراز اطمینان کرد شورای نگهبان و دفتر استانی این شورا در آذربایجان شرقی در جریان انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی و سایر انتخابات با حساسیت کامل وارد عمل شده و از آرای مردم دفاع خواهد کرد.

به گزارش اعتدال پرس، عباسعلی اسدی روز سه شنبه به مناسبت فرا رسیدن سالروز تشکیل شورای نگهبان در جمع خبرنگاران، افزود: با توجه به رسالت و ماموریت اصلی شورای نگهبان مبنی بر نظارت استصوابی در انتخابات، این مجموعه فعالیت هایی را در زمینه کنترل و رصد نوع فعالیت های نامزدهای احتمالی انجام می دهد.

وی گفت: گزارش های مستند و مکتوب مربوط به هر یک از نامزدهای احتمالی پس از تهیه و تکمیل در دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان به تهران منعکس و هر گونه تصمیم گیری در خصوص افراد با دفتر مرکزی است.

اسدی نظارت بر کلیه انتخابات به جز انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را در حیطه اختیارات شورای نگهبان بیان کرد و گفت: طبق اصول مصرح در قانون اساسی و قوانین موضوعه این نظارت از زمان شروع ثبت نام نامزدها آغاز و تا پایان اعلام نتایج نهایی هر یک از انتخابات مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری، مجلس خبرگان رهبری و سایر همه پرسی ها ادامه می یابد.

وی چنین نظارتی را عقلانی و قانونی برشمرد و یادآوری کرد: در تمام کشورهای جهان که دارای نظام انتخاباتی هستند نهادهایی برای بررسی و نظارت بر انتخابات وجود دارد که از جمله در کشور فرانسه شورایی به نام شورای قانون اساسی با حضور 9 نفر بر انتخابات نظارت کامل دارند.

اسدی ابراز اطمینان کرد شورای نگهبان و دفتر استانی این شورا در آذربایجان شرقی در جریان انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی و سایر انتخابات با حساسیت کامل وارد عمل شده و از آرای مردم دفاع خواهد کرد.

26 تیرماه سالروز تشکیل دفاتر نظارت و بازرسی به دستور رهبری در سال 1379 می باشد و بر این اساس شورای نگهبان موظف شد در تمام استان ها دفاتر مزبور را ایجاد و راه اندازی کند.

رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات در آذربایجان شرقی با بیان اینکه هم اکنون در تمام 21 شهرستان استان نمایندگی دفتر ایجاد و فعال شده است، اظهار کرد: یکی از عمده ترین وظایف این دفاتر جذب و به کارگیری ناظران انتخابات است که در این راستا گام هایی مهمی برداشته شده است.

به گفته اسدی تاکنون 15 هزار نفر در آذربایجان شرقی به عنوان ناظرین انتخابات تحت آموزش های لازم قرار گرفته اند تا در زمان برگزاری انتخابات با دفتر استانی شورای نگهبان همکاری داشته باشند.

وی اظهار کرد: 99 درصد از ناظران شورای نگهبان در آذربایجان شرقی از کارکنان دستگاه های مختلف تشکیل و بقیه دارای مشاغل آزاد هستند.

انتهای خبر