گلایه های استاندار از حوزه روابط عمومی:ضعف روابط‌عمومی‌ها مانع اطلاع‌رسانی عملکرد دستگاه‌های اجرایی شده است/ مسئول روابط عمومی نباید بی‌خاصیت و غیرمفید باشد

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به درخواست برخی از مدیران روابط عمومی برای ارتقای جایگاه روابط عمومی، یادآور شد: مسئولان روابط عمومی خودشان باید جایگاهشان را شناخته و به ارتقای آن بپردازند، چراکه اگر یک مسئول روابط عمومی بی‌خاصیت و غیرمفید باشد هر قدر هم که بخواهیم جایگاهش را ارتقا دهیم، باز هم تنزل خواهد یافت. […]

image_pdfimage_print

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به درخواست برخی از مدیران روابط عمومی برای ارتقای جایگاه روابط عمومی، یادآور شد: مسئولان روابط عمومی خودشان باید جایگاهشان را شناخته و به ارتقای آن بپردازند، چراکه اگر یک مسئول روابط عمومی بی‌خاصیت و غیرمفید باشد هر قدر هم که بخواهیم جایگاهش را ارتقا دهیم، باز هم تنزل خواهد یافت.

جبارزاده  گفت: تاکنون هیچ گزارش عملکردی از دستگاه‌های اجرایی این استان دریافت نکرده‌ام که این نشان‌دهنده ضعف روابط عمومی‌هاست.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از خبرگزاری فارس ، اسماعیل جبارزاده سه‌شنبه‌شب در همایش مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌های تابعه استان آذربایجان شرقی، اظهار کرد: مدیریت جدید این استان از روابط عمومی‌ها انتظار دارد جلسات هماهنگی روابط عمومی‌ها را در فواصل زمانی مشخصی تشکیل دهند تا حاصل اشتراکات ذهنی و فکری در قالب بسته‌های پیشنهادی در رابطه با توسعه و مسائل مختلف به عنوان راهکار ارائه و به دستگاه‌های اجرایی مختلف ابلاغ شود.

وی، ایجاد ارتباط صمیمانه با اقشار مختلف مردم و انتقال خواسته‌ها و نظرات ایشان به مدیران استان آذربایجان‌شرقی، ایجاد ارتباط تنگاتنگ و تعامل سازنده با رسانه‌ها و تدوین گزارش عملکرد فصلی یا سالانه دستگاه اجرایی متبوع را از جمله انتظارات خود از مسئولان روابط عمومی به عنوان یک مدیر عنوان کرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: فلسفه وجودی همه مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت به مردم است و غیر از این هدفی نداریم، اما برای رسیدن به این هدف متعالی راهی نداریم؛ جز اینکه بدانیم مردم از ما چه می‌خواهند تا این خواسته‌ها را برآورده کنیم و آگاه‌سازی مدیران از خواسته ها و نیازهای روز مردم وظیفه‌ای است که بر عهده روابط عمومی‌ها است.

95 درصد مردم از مسئولان انتظار صداقت و گفتار را دارند

خبرگزاری فارس: ضعف روابط‌عمومی‌ها مانع اطلاع‌رسانی عملکرد دستگاه‌های اجرایی شده استجبارزاده تصریح کرد: طبق تحقیقات میدانی انجام گرفته، 80 درصد مردم قبل از حل معضل بیکاری و تورم، خواسته‌شان از مسئولان مبارزه با اعتیاد است و 95 درصد مردم هم انتظار صداقت در گفتار و رفتار را از ما دارند و می‌خواهند واقعیات موجود را چه تلخ و چه شیرین برای آنها تبیین کرده و چهره واقعی استان آذربایجان‌شرقی را نشان دهیم.

وی در مورد لزوم برقراری ارتباط تنگاتنگ روابط عمومی با رسانه، عنوان کرد: این دو را دو بال پرنده اطلاع‌رسانی می‌دانم که اگر میانشان تعاملی سازنده برقرار نشود بخشی از حق مردم که همانا آگاهی است ادا نخواهد شد؛ بنابراین وظیفه روابط عمومی است که برای دادن بخشی از حق مردم از ابزار رسانه استفاده کند.

مسئولان روابط عمومی باید جایگاهشان را شناخته و به ارتقای آن بپردازند
استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به درخواست برخی از مدیران روابط عمومی برای ارتقای جایگاه روابط عمومی، یادآور شد: مسئولان روابط عمومی خودشان باید جایگاهشان را شناخته و به ارتقای آن بپردازند، چراکه اگر یک مسئول روابط عمومی بی‌خاصیت و غیرمفید باشد هر قدر هم که بخواهیم جایگاهش را ارتقا دهیم، باز هم تنزل خواهد یافت.

جبارزاده با بیان اینکه مدیران بنده از ساعت 7 صبح تا 12 شب کار می‌کنند، اما مردم از این سخت کوشی‌ها هیچ موقع اطلاع نمی‌یابند، بیان کرد: تاکنون هیچ گزارش عملکردی از دستگاه‌های اجرایی استان دریافت نکرده‌ام که این نشان دهنده ضعف روابط عمومی‌هاست.


وی اضافه کرد: از مسئولان روابط عمومی انتظار داریم، عملکرد دستگاه‌های اجرایی متبوع خود را مو به مو استخراج کرده و به مردم انعکاس دهند تا آنها با مشاهده اقدامات و تلاش‌های شبانه‌روزی دستگاه‌های اجرایی، به آینده امیدوار شده و نسبت به خدمتگزاران خود اعتماد بیشتری کسب کنند.

رواج ادبیات کوچه بازاری در میان برخی از مدیران
استاندار آذربایجان‌شرقی در پایان با اشاره به رواج ادبیات کوچه بازاری در میان برخی از مدیران در گذشته، خاطرنشان کرد: از مسئولان روابط عمومی انتظار می‌رود با ویرایش متون سخنرانی مدیران، آنها را به استفاده از ادبیات شیوا، مؤدبانه و در شأن ایران و آذربایجان ترغیب کنند.

انتهای خبر