اقدام ناشیانه در رونمایی از نسخه غیرفعال پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری آذربایجان شرقی

نسخه جدید پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری آذربایجان شرقی در حالی با حضور دکتر جبارزاده،استاندار آذربایجان شرقی اعلام رونمایی شد که بخشهای بسیاری از این سایت، غیرقابل استقاده و یا خالی است  بطوریکه با گذشت چندروز بخش زیادی از محتوای آن هنوز بارگذاری نشده و اغلب صفحات و لینک های نمایش داده شده در منوی اصلی و فرعی سایت، غیرفعال […]

image_pdfimage_print

نسخه جدید پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری آذربایجان شرقی در حالی با حضور دکتر جبارزاده،استاندار آذربایجان شرقی اعلام رونمایی شد که بخشهای بسیاری از این سایت، غیرقابل استقاده و یا خالی است  بطوریکه با گذشت چندروز بخش زیادی از محتوای آن هنوز بارگذاری نشده و اغلب صفحات و لینک های نمایش داده شده در منوی اصلی و فرعی سایت، غیرفعال می باشد.

در خبر افتتاح پایگاه جدید اطلاع‌رسانی استانداری آذربایجان شرقی به نشانی www.ostan-as.gov.ir  که در همایش چندروز پیش مدیران روابط عمومی استان افتتاح شد، بیان شده که این سایت با آخرین سیستم مدیریت محتوا طراحی شده و از روش‌های مختلف اطلاع‌رسانی از قبیل خبر، عکس، فیلم و مجله الکترونیکی در آن استفاده شده است.

در این خبر آمده : ارتقای سطح ارتباط با مخاطبان، ایجاد کانال‌های ارتباطی جدید با مردم، دریافت پیشنهادها، انتقادها و شکایت‌های مردمی و اطلاع‌رسانی فراگیر از واحدهای تابعه استانداری از ویژگی‌های پایگاه جدید است.
همچنین اعلام شده که نسخه جدید این پایگاه همچنین قابلیت ایجاد بولتن‌های خبری ویژه مدیران، خبرنگاران و سایر اقشار مدیریتی و امکان دسترسی به تمام خدمات دولتی را خواهد داشت. 

انتشار این خبر و اعلام موارد فوق در حالیست که تا لحظه تنظیم خبر، هیچ کدام از این امکانات و خدمات جدید وعده داده شده، قابل استفاده و فعال نیست.

رونمایی فریبنده از یک  کار تکمیل نشده و اعلام افتتاح عجله ای نسخه ناقص و غیر آماده پایگاه خبری مهمی چون سایت استانداری، امر تعجب برانگیز و غیرضروری بود که البته می تواند متاثر از برخی مسایل پشت پرده در حوزه دست اندرکار این کار نمایشی بوده باشد که لازم است استاندار تیزبین و فرهیخته و روراست  آنرا پیگیری و مواخذه کند.

جدای از برخی ایرادات اساسی در طراحی این سایت پرهزینه انتظار می رود با تکیه بر ظرفیت های موجود و با تامین محتوای بهتر و کامل و سریعتر این پایگاه اطلاع رسانی مادر و مهم، روند نزولی آمار  مخاطبان سایت که موجب شده در رتبه های ۱۰ به بعد پربازدیدترین وب سایت های خبری استان آذربایجان شرقی قرار گیرد، متوقف شده و به روزهای اوج سالهای گذشته خود که رتبه اول پایگاه های خبری شمال غرب کشور و مرجع اصلی اغلب خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان بود، بازگردد.

سایت استانداری 1-2

 

سایت استانداری2

انتهای خبر