الاهرام: پذیرش فتوای رهبر ایران توسط آمریکا رویدادی بسیار مهم است

یک هفته‌نامه معروف فرامنطقه‌ای اذعان مقام ارشد آمریکایی در احترام به فتوای رهبری جمهوری اسلامی ایران را در مسیر مذاکرات هسته‌ای بسیار مهم برشمرد. به‌ گزارش اعتدال پرس، هفته‌نامه «الاهرام» چاپ مصر در گزارشی نوشت: احترام به فتوای رهبری ایران (درباره حرمت ساخت و نگهداری سلاح‌ اتمی) علامتی جدید در مسیر مذاکرات هسته ای با […]

image_pdfimage_print

یک هفته‌نامه معروف فرامنطقه‌ای اذعان مقام ارشد آمریکایی در احترام به فتوای رهبری جمهوری اسلامی ایران را در مسیر مذاکرات هسته‌ای بسیار مهم برشمرد.

به‌ گزارش اعتدال پرس، هفته‌نامه «الاهرام» چاپ مصر در گزارشی نوشت: احترام به فتوای رهبری ایران (درباره حرمت ساخت و نگهداری سلاح‌ اتمی) علامتی جدید در مسیر مذاکرات هسته ای با ایران است.
بر اساس این گزارش، با نزدیک شدن به تاریخ 29 تیر به علامت پایان مهلت حصول توافق موجی از اضطراب اصحاب رسانه‌هایی‌ که مذاکرات وین را پوشش می‌دهند فرا گرفته است. این نگرانی در بین وزرای خارجه حاضر در مذاکرات نیز دیده می‌شود.
الاهرام در ادامه با اشاره به فعل و انفعالات چند روز گذشته می‌نویسد: لغو [یا تعویق] سفر «جان کری»، وزیر خارجه آمریکا به مصر به نشانه نیاز به گفت‌وگوهای بیشتر برای امضاء قرارداد جامع است.

در این بین حضور برادر «حسن روحانی»، رییس جمهور ایران در مذاکرات شاید برای ارائه توضیحات بیشتر به مقام رهبری ایران و شخص رئیس جمهور این کشور صورت گرفته باشد.

در ادامه این مطلب آمده است: سخنان اخیر جان کری  بویژه هنگامی که وی گفت به فتوای آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر عالی ایران احترام می‌گذارد، ایرانیان حاضر در نشست خبری را تحت تاثیر قرار داد . این در حالی است که ادامه مذاکرات از سوی ایران نیز منوط به اجازه از ایشان است.

الاهرام می‌نویسد: قبول فتوای فرمانده کل قوای ایران از سوی آمریکا در زمینه مخالفت این کشور با ساخت سلاح هسته‌ای امری فوق‌العاده بود.

به نوشته این هفته نامه مصری، واکنش مثبت کری در این زمینه نشانه تمدید زمان مذاکرات  است اما ایران چشم انتظار حصول توافق هسته‌ای در کنار حذف همه تحریم‌ها  و رابطه مجدد با کشورهای غربی است که به نظر می‌رسد در کوتاه مدت غیر ممکن باشد.

الاهرام در خاتمه نوشت: در واقع با بیان احترام به فتوای آیت الله خامنه‌ای، آمریکا باب مذاکرات با ایران در آینده نزدیک را باز گذاشت و حداقل موردی که مشخص شده این است که دولت اوباما در پی تداوم مسیر دیپلماسی در قبال ایران است.

منبع:فارس

انتهای خبر