حذف پیش شماره‌های تلفن ثابت در آذربایجان‌شرقی/تغییر شماره تلفن ها در تبریز

مدیر عامل مخابرات آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تا پایان مرداد طرح حذف پیش شماره‌های تلفن ثابت بین شهرستان‌های استان اجرا می‌شود گفت: با اجرای این طرح تعداد ارقام شماره‌ تلفن‌های ثابت استان هشت رقمی می‌شود.  به گزارش اعتدال پرس به نقل از فارس، محمد فرقانی  اظهار کرد: از سوی مخابرات آذربایجان‌شرقی زمان‌های مشخصی برای عملیاتی کردن […]

image_pdfimage_print

مدیر عامل مخابرات آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تا پایان مرداد طرح حذف پیش شماره‌های تلفن ثابت بین شهرستان‌های استان اجرا می‌شود گفت: با اجرای این طرح تعداد ارقام شماره‌ تلفن‌های ثابت استان هشت رقمی می‌شود.

 به گزارش اعتدال پرس به نقل از فارس، محمد فرقانی  اظهار کرد: از سوی مخابرات آذربایجان‌شرقی زمان‌های مشخصی برای عملیاتی کردن این طرح پیشنهاد شده که هنوز نتایج پذیرش یا عدم پذیرش آنها مطرح نشد.

وی حذف کد، تسهیل شماره‌گیری و کاهش هزینه‌ها را از مهم‌ترین مزیت‌های اجرای این طرح عنوان کرد و گفت: با اجرای طرح یکسان‌سازی کد بین شهری آذربایجان‌شرقی حذف کد موجود بین شهرستان‌ها و در نتیجه تسهیل شدن مکالمات و شماره‌گیری در مکالمات بین شهری اتفاق خواهد افتاد.

فرقانی با تاکید بر مزیت کاهش هزینه مکالمات بین شهری نیز اظهار کرد: با حذف و یکسان‌سازی کد قیمت مکالمات بین شهری از ۱۹۰ ریال به ۳۰ ریال کاهش خواهد یافت.

این مقام مسئول در حوزه مخابراتی آذربایجان‌شرقی شماره ۹۰۹۰ را برای اطلاع از تغییرات صورت گرفته در شماره‌های ثابت هموطنان اعلام کرد و گفت:‌ هموطنان از هم اکنون می‌توانند با شماره‌گیری ۹۰۹۰ از تلفن ثابت و ۰۴۱۱۹۰۹۰ با تلفن همراه از شماره ۸ رقمی خود بعداز اجرایی شدن این طرح مطلع شوند.

اضافه شدن عدد ۳ به اول شماره‌های شهر تبریز

وی در عین حال اضافه کرد: با اجرای این طرح تعداد رقم شماره‌ تلفن‌های ثابت استان هشت رقمی می‌شود و رقم‌های متفاوتی به ارقام شماره‌ها اضافه می‌شود که این تغییر در شماره‌های شهر تبریز اضافه شدن عدد ۳ به ابتدای شماره‌های قبلی شهروندان خواهد بود.

وی در مورد حذف پیش شماره شهرستان‌های استان گفت: تا شهریور ماه پیش شماره شهرستان‌های استان حذف و ۰۴۱ پیش شماره آذربایجان‌شرقی می‌شود.

هم اکنون یک میلیون و ۷۴۵ هزار تلفن ثابت منصوبه در استان وجود دارد و پیش بینی شده امسال نیز ۶۰ هزار تلفن ثابت واگذار شود.

انتهای خبر