مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی: برخورداری 14 شهر استان از سیستم تصفيه و دفع بهداشتي فاضلاب

مديرعامل شركت آب و فاضلاب شهری استان آذربایجان شرقی گفت: در 4 ماه سالجاری بیش از 42 کیلومتر لوله گذاری فاضلاب اجرا شده است. به گزارش اعتدال پرس،  مهندس پوررجب عملیات انجام یافته در خصوص اصلاح و توسعه سامانه  فاضلاب در سطح استان را در4 ماه اخیر تشريح كرد. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی […]

image_pdfimage_print

مديرعامل شركت آب و فاضلاب شهری استان آذربایجان شرقی گفت: در 4 ماه سالجاری بیش از 42 کیلومتر لوله گذاری فاضلاب اجرا شده است.

به گزارش اعتدال پرس،  مهندس پوررجب عملیات انجام یافته در خصوص اصلاح و توسعه سامانه  فاضلاب در سطح استان را در4 ماه اخیر تشريح كرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی طی گفتگویی با اشاره به خدمات ارائه شده توسط شرکت آب و فاضلاب استان گفت : شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی با توجه به رسالت خطیر خود در هر شرایط نسبت به تامین و توزیع آب سالم و بهداشتی ،  جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب برای مشترکین اقدام می نماید  .

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان در خصوص طرح مطالعاتی ، اجرایی و توسعه شبکه فاضلاب گفت : در راستاي ارائه خدمات بهينه و پيوسته به شهروندان استان نيز هم اكنون در 17 شهر از شهرهاي استان شركت داراي پروژه مطالعاتي فعال و در 14 شهر داراي پروژه اجرائي فاضلاب مي باشد و در اين مدت بیش از 42000 متر توسعه شبكه فاضلاب شده که از این مقدار8900 متر آن مربوط به خود شهر تبریز می باشد .

 مدیر عامل شرکت در ادامه با اشاره به عملکرد شرکت در بخش فاضلاب در 4 ماهه اخیر نیز گفت : هم اكنون خدمات جمع آوري، تصفيه و دفع بهداشتي فاضلاب در 14 شهر از شهرهاي استان ارائه می گردد که 57 درصد از جمعیت استان را شامل می شود كه در صورت تخصيص اعتبارات لازم و بموقع درصد تحت پوشش مشتركين فاضلاب در اين استان به مقدار قابل توجهي افزايش خواهد يافت .

وی اضافه کرد : با واگذاري تعداد 6123 فقره انشعاب فاضلاب طي4 ماه سال جاري درسطح استان تعداد مشتركين تحت پوشش شبكه فاضلاب با احتساب آحاد به حدود 554902 فقره بالغ گرديده است.

مهندس پوررجب در ادامه به تعداد تصفیه خانه های در حال بهره برداری و همچنین در حال  اجرا اشاره کرد و افزود : فاضلاب جمع آوري شده به حجم متوسط 240175 متر مكعب در شبانه روز از طريق 2720 كيلومتر شبكه جمع آوری فاضلاب در 9 شهر استان به 9 تصفيه خانه موجود انتقال و پس از انجام فرايند هاي گندزدائي در حد استانداردهاي تعريف شده تصفیه مي گردد.

وی اضافه کرد : در حال حاضر تعداد 5 مدول تصفيه خانه فاضلاب نيز در دست اجراء مي باشد كه با تكميل آنها ظرفيت تصفيه فاضلاب نيز به مقدار قابل توجهي افزايش خواهد يافت.

رئیس هیئت مدیره شرکت افزود : كنترل كيفي فاضلاب دفع شده در طول شبانه روز از طريق 21 واحد آزمايشگاهي موجود انجام مي گردد تا موردي از لحاظ دفع غير بهداشتي فاضلاب صورت نپذيرد.

انتهای خبر