شهادت تعدادی ازمرزبانان جمهوری آذربایجان در درگیری با سربازان ارامنه + واکنش عجیب رسانه های آذری

طی روزهای اخیر نیروهای متجاوز ارمنی بارها قصد نفوذ در مواضع جمهوری آذربایجان را داشتند که منجر به درگیری طرف ها و شهادت 14 مرزبان آذری گردید. موضوع نقض آتش یس از طرف نیروهای ارمنی در خطوط جبهه ای منطقه قره باغ،تقریبا به صورت روزانه در رسانه ها منتشر می شود. طی روزهای گذشته نیروهای ارمنی […]

image_pdfimage_print

طی روزهای اخیر نیروهای متجاوز ارمنی بارها قصد نفوذ در مواضع جمهوری آذربایجان را داشتند که منجر به درگیری طرف ها و شهادت 14 مرزبان آذری گردید.

موضوع نقض آتش یس از طرف نیروهای ارمنی در خطوط جبهه ای منطقه قره باغ،تقریبا به صورت روزانه در رسانه ها منتشر می شود. طی روزهای گذشته نیروهای ارمنی به قصد تصرف مواضع آذری ها به سمت آنها آتش گشودند که منجر به درگیری شدید بین دو طرف گردید.

شدت درگیری ها طی مدت های اخیر بی سابقه بوده است ولی همچنان میزان شهدا و زخمی ها از طرف جمهوری آذربایجان به طور دقیق مشخص نشده است.

برخی خبرگزاری ها تعداد شهدا را بین هشت تا 14 نفر اعلام کرده و در مورد زخمی ها هم آمار دقیقی ارائه نشده است.

تعداد کشته های ارامنه را در شبکه های اجتماعی آذربایجان تا 54 نفر نیز قید کرده اند.

شدت درگیری ها از همان ابتدا به گونه ای بوده است که یادآور جنگ های سال های 1990 بود و دیگر شباهتی به نقض آتش بس نداشت.

فارق از دلایل درگیری های اخیر در مرز جبهه های منطقه قره باغ که مفصلا در خبرهای بعدی بدان ها پرداخته خواهد شد،نوع برخورد دولتی ها با خبر این درگیری ها نیز موجب تعجب بسیاری از جمله خانواده های داغدار آذری گردیده است.

در برخی شهرها نظیر ماساللی مراسم تدفین شهید خیلی آرام و ساکت برگزار گردید به طوری که شاید شبهاتی به مراسم تدفین شهید مدافع خاک وطن اسلامی نداشت.

وزارت دفاع آذربایجان نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرده است که ما تمام تجهیزات و امکانات خودمکان را در خطوط جبهه بکار میگیریم تا مدافع خاک وطن مان باشیم.

برخی گروه ها نظیر تشکیلات آزادی قره باغ نیز با صدور بیانیه های اعلام کرده اند که در شرایط امروز جهانی که قدرت ها از اشغالگرانی نظیر روسیه در اشغال اوکراین و اسرائیل در اشغال فلسطین دفاع می کنند اما مردم و دولت اوکراین و فلسطین برای آزادی کشورشان در حال دفاع و جنگ هستند ، ما نیز حق خود می دانیم که به صورت رسمی و علنی برای دفاع از تمامیت ارضی آذربایجان وارد عمل شویم.

اسامی تعدادی از شهدای درگیری های اخیر که از رسانه های آذری اعلام شده اند عبارتند از:

 عیسی آلمازاف فرزند زیاد متولد ۱۹۹۷ از اهالی قازاخ

الوین عسگراف از اهالی شهر شیروان

 علی رحیم اف از اهالی ماسالی

مصطفی علی چوشگونوف از اهالی خاچماز

صفدر ممداف از اهالی سالیان

 وقار پولاداف از اهالی تووز

  قاریاقدی احمداف فرزند الدار متولد سال ۱۹۹۲ از اهالی آغدام

  حسین عابدین اف فرزند اعتبار از اهالی شهر سومیقائیت

النور ابراهیم اف از اهالی قوبا

 رسانه های آذری در روزی که آذربایجان 14 شهید برای دفاع از کیانش تقدیم نمود + عکس

در روزی که انتظار می رفت دولت جمهوری آذربایجان در سوگ عزیزانش عزای عمومی اعلام کند،رسانه های این کشور همه را به شوک فرو بردند.

بعد از درگیری هایی که طی روزهای اخیر در مناطق جبهه قره باغ اتفاق افتاد ، ظاهرا رسانه های آذری و حتی تلوزیون دولتی آذربایجان نیز از خواب خوش خودشان بیدار نشده اند و به پخش عادی برنامه های شو،فیلم های شاد و آواز و رقص و … ادامه دادند.

و… انگار نه انگار که این وطن ، داغدار سربازان خویش است.

خدا را شکر که هنوز هم رگ شرف بعضی از خوانندگان آذری می تپد و اعلام کرده اند که در این ایان کنسرتی برگزار نمی کنند.

انتهای خبر