علت مرگ مرموز مربی تیم ملی والیبال از زبان پزشک معالجش

بدین ترتیب معدنی بسرعت مورد عمل جراحی قرار گرفت و این غده از کبد وی خارج و از طریق «استنت‌گذاری» برای کمک به فرآیند حرکت ترشحات صفراوی اقدام شد. همان‌طور که خبرهای مربوط به افتخارآفرینی های تیم ملی والیبال کشورمان در دنیا، همه مردم ایران را شاد کرد، خبر فوت ناگهانی حسین معدنی، مربی جوان، […]

image_pdfimage_print

بدین ترتیب معدنی بسرعت مورد عمل جراحی قرار گرفت و این غده از کبد وی خارج و از طریق «استنت‌گذاری» برای کمک به فرآیند حرکت ترشحات صفراوی اقدام شد.

همان‌طور که خبرهای مربوط به افتخارآفرینی های تیم ملی والیبال کشورمان در دنیا، همه مردم ایران را شاد کرد، خبر فوت ناگهانی حسین معدنی، مربی جوان، خوش اخلاق و با نشاط تیم ملی والیبال کشورمان در صبح روز جمعه نیز به همان اندازه همه مردم و بویژه جامعه ورزشی کشور را غمگین ساخت. پیکر مربی متین و با وقار تیم ملی والیبال ایران صبح فردا (یکشنبه)، برای همیشه در خانه ابدی‌اش آرام می‌گیرد.

دکتر امیر حسین لطفی، رییس بخش «آی سی یوی» بیمارستان لاله که در هفته پایانی حیات معدنی همراه با تیم متخصص‌اش تا لحظه مرگ در کنار وی بوده است در گفت‌وگو با جام‌جم با اشاره به این که گمانه زنی‌های نادرستی طی دو روز گذشته درباره علت مرگ حسین معدنی از سوی رسانه‌های کشور صورت گرفته است، در باره دلایل فوت ناگهانی مربی تیم ملی والیبال کشورمان می‌گوید: معدنی در اوایل مرداد ماه به بهانه بروز خارش پوستی به پزشک مراجعه می‌کند که بررسی‌ های تشخیصی از طریق سه روش و از جمله سونوگرافی از سوی فوق‌تخصص گوارش، وجود توده و ضایعه‌ای را در ناف کبدی وی تائید می‌کند؛ توده‌ای که عبور و مرور صفرا را با مشکل روبه‌رو ساخته بود.

توده‌ای سرطانی یا غیرسرطانی در کبد

بدین ترتیب معدنی بسرعت مورد عمل جراحی قرار گرفت و این غده از کبد وی خارج و از طریق «استنت‌گذاری» برای کمک به فرآیند حرکت ترشحات صفراوی اقدام شد.

دکتر لطفی با اشاره به این مطالب و تاکید بر این که فرصتی برای انجام نمونه گیری از تومور و مشخص شدن این که سرطانی یا غیرسرطانی بوده است، وجود نداشته و تاکید متحصصان بر باز شدن مجرای صفراوی معدنی بوده است، می‌افزاید: متاسفانه در موارد معدودی فرآیند باز کردن مجرای صفراوی با اختلالات سیستم ایمنی و بروز التهابات لوزالمعده (پانکراس) همراه می‌شود که در مورد حسین معدنی ما شاهد بدترین و وسیع‌ترین سطح التهابات پانکراس بودیم.

چرا معدنی دچار پانکراتیت شد؟

دکتر لطفی به‌ عنوان متخصص بیهوشی و مراقبت‌های ویژه بخش آی سی یوی بیمارستان لاله در پاسخ به این که چرا حسین معدنی دچار التهاب لوزالمعده یا پانکراتیت که عارضه‌ای نادر است، شده، توضیح می‌دهد: گاهی، البته بندرت بیمار پس از استنت‌گذاری در مجرای صفراوی دچار اختلال سیستم ایمنی و فاز التهابی در بدن می‌شود البته نمی‌شود برای این عارضه علت خاصی را یافت چرا که به واکنش سیستم ایمنی شخص و فعالیت‌های ناحیه شکمی وی باز می‌گردد اما این عارضه ممکن است برای هر بیماری در شرایط مشابه مدنی اتفاق بیفتد. حتی ما شاهد بروز این عارضه کشنده در پیشرفته‌ترین بیمارستان‌های دنیا هستیم.

وی ادامه می‌دهد: التهاب پانکراس یک بیماری سخت، پر عارضه و پیشرونده است که برخی ارگان‌های دیگر و از جمله ریه‌ها را درگیر می‌کند و بیمار را برای انجام فرآیند اکسیژن رسانی به اندام‌ها با اختلالات جدی مواجه می‌کند و این دقیقا اتفاقی است که در مورد حسین معدنی افتاد. به این معنا که افزایش فشار داخل شکمی و مواد التهابی تولید شده در بدن، وی باعث پیشرفته‌ترین نارسایی تنفسی شد.

نفس کشیدن با دستگاه تنفس مصنوعی دیگر ممکن نبود

حسین معدنی در هفته گذشته با کمک تیم تخصصی دکتر لطفی در آی سی یوی بیمارستان با کمک دستگاه تنفس مصنوعی با وجود کاهش کارکرد ریه هایش به زیر 10 درصد به حیات‌اش ادامه داد.

در واقع به گفته دکتر لطفی تیم آی سی یوی بیمارستان تلاش کردند تا در این مدت با کمک به فرآیند تنفس معدنی فرصتی فراهم کنند تا التهابات شکمی وی کاهش بیابد.چرا که شکم وی سفت شده بود، بدون آن که مایعی در آن وجود داشته باشد. طی دو سه روز پایانی هفته نیز تصمیم گرفته شد تا دستگاهی از بیمارستان مسیح دانشوری برای کمک به تبادلات گازی تنفسی معدنی در خارج از بدنش آورده شود که متاسفانه قبل از انتقال وی به اتاق عمل برای استفاده از این دستگاه وی دچار ایست تنفسی ـ قلبی شود.

انتهای خبر