اعتراض دو عضو منتقد شورا به مدیران شهرداری: واحد اجتماعی شهرداری تبریز فعال نیست/ مدیریت جدید سازمان پارک‌ها ضعیف است

عضو کمیسیون تحقیق و نظارت شورای اسلامی شهر تبریز گفت: شهروندان تبریزی از شهرداری ناراضی هستند.  به گزارش اعتدال پرس، اسماعیل چمنی اظهار کرد: برای صدور یک پروانه ساختمانی مبالغ میلیاردی می‌گیریم ولی چون این پول را بدون زحمت بدست آورده‌ایم، در نحوه هزینه کردن آن دقت نمی‌کنیم. وی با بیان اینکه باید از نیروهای […]

image_pdfimage_print

عضو کمیسیون تحقیق و نظارت شورای اسلامی شهر تبریز گفت: شهروندان تبریزی از شهرداری ناراضی هستند.

 به گزارش اعتدال پرس، اسماعیل چمنی اظهار کرد: برای صدور یک پروانه ساختمانی مبالغ میلیاردی می‌گیریم ولی چون این پول را بدون زحمت بدست آورده‌ایم، در نحوه هزینه کردن آن دقت نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه باید از نیروهای موجود در شهرداری استفاده کنیم، افزود: چرا ما کارخانه قیر نداریم و باید از دیگر استان‌ها قیر خریداری کنیم؟ چرا باید فقط یک کارخانه آسفالت در تبریز داشته باشیم؟ همین طوری می‌شود که بخش خصوصی هم مشتری شهرداری است چرا که ما در شهرداری خیلی خوب هزینه می‌کنیم و پول نقد می‌دهیم.

چمنی تاکید کرد: بالاخره یک روزی این زمین‌های ما هم مثل نفت تمام می‌شود و تازه پس از آن باید ببینیم مجموعه شهرداری درآمد خود را از کجا کسب خواهد کرد.

این عضو شورای شهر تبریز با بیان اینکه چرا شهرداری برای خود یک مجموعه مثل لاله پارک ندارد و نمی‌سازد، گفت: همین حالا تنها درآمد لاله پارک از طریق کرایه‌ها فقط دو میلیارد است. شهرداری تبریز باید حداقل 10 مجموعه مشابه لاله پارک داشته باشد تا درآمدی پایدار برای خود ترتیب دهد.

مدت زمان ارائه خدمات به شهروندان در شهرداری تبریز مشخص نیست

وی با انتقاد از اینکه در شهرداری مدت زمان ارائه خدمات به شهروندان مشخص نیست، تصریح کرد: یکی در عرض یک هفته جواب می‌گیرد و دیگری آنقدر درگیر پروسه‌های طولانی می‌شود که به سمت مسائلی مثل رانت می‌رود. درحالی که این ضوابط باید شفاف باشد ولی متاسفانه ما چنین ضوابطی نداریم.

چمنی با اشاره به تعیین تکلیف نیروهای انسانی در مجموعه شهرداری تبریز گفت: باید از مدیران تحصیل‌کرده بازنشسته در شهرداری استفاده کنیم. بعضی از مدیران لایق و شایسته صرفا به همین دلیل که در شورا لابی‌ای مثل اسماعیل چمنی ندارد و ارتباطات محدودی دارد، متاسفانه از اندیشه و علم آن‌ها استفاده نمی‌شود.

عضو کمیسیون بودجه شورای شهر تبریز ادامه داد: بنده نه متخصصم و نه کار عمرانی می‌کنم بلکه تنها به عنوان یک شهروند توقع دارم شورا به این موارد ترتیب اثر دهد.

چمنی با تاکید بر نبود کیفیت در فضای سبز تبریز اظهار داشت: باید بعد از تغییرات مدیریتی در مجموعه سازمان پارک‌ها و فضای سبز کارها خوب پیش می‌رفت ولی شاهد هستیم که کاملا عکس این موضوع اتفاق افتاد که به تعبیر بنده اینها به دلیل ضعف مدیریت جدید این سازمان است.

این عضو شورای شهر تبریز با اشاره به لزوم ایجاد تبریزی امن و مقاوم در برابر زلزله، گفت: مثلا جالب است با اینکه می‌دانیم شهرک باغمیشه روی گسل زلزله قرار دارد، با این وجود برای ساخت در آن منطقه پروانه صادر می‌کنیم.

وی همچنین به موضوعاتی مثل عدم تعریف درآمدهای پایدار برای شهرداری، هزینه‌های بالای تراکم شهری و عدم توجه به شایسته سالاری در به‌کارگیری مدیران، نبود اولویت‌بندی انجام پروژه‌ها براساس شاخص‌ها هم اشاره کرد.

عضوکمیسیون خدمات شورای اسلامی شهرتبریز: واحد اجتماعی شهرداری تبریز فعال نیست

عضو کمیسیون خدمات شورای اسلامی شهر تبریز با انتقاد از عملکرد معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز گفت: انتظار داریم این معاونت با نگاه جدی تری به مشکلات اجتماعی موجود در شهر توجه کرده و در این زمینه اقدامی انجام دهد.

 به گزارش اعتدال پرس به نقل از فارس، رسول درسخوان در جلسه شورای شهر تبریز اظهار کرد: متاسفانه واحد اجتماعی ما فعال نیست و بیشتر به مسائل فرهنگی توجه دارد.

درسخوان تاکید کرد:ما مجموعه‌ای مثل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز داریم که به مباحث فرهنگی می‌پردازد و دیگر نیاز نیست معاونت اجتماعی شهرداری هم به این بحث ورود کند و بهتر است در همین زمینه مسائل اجتماعی فعالیت کند.

وی با بیان اینکه مسائل اجتماعی هم اکنون در تبریز بسیار بحرانی است، تصریح کرد: به همین منظور لزوم احداث یک گرمخانه در شمال شهر تبریز بسیار ضروری است.

انتهای خبر