همایش بین المللی چرم، نقطه اتصال دانشگاه و صنعت بود/ گزارش ویژه همایش علمی بین المللی چرم در تبریز+تصاویر

دبیر علمی نخستین همایش علمی بین المللی صنعت چرم گفت: همایش بین المللی چرم نقطه شروعی برای اتصال صنعت و دانشگاه است. به گزارش اعتدال پرس، حسین بوداقی در نخستین همایش علمی بین المللی صنعت چرم اظهار کرد: این همایش با حمایت تولید و صادر کنندگان چرم آذربایجان شرقی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، دانشگاه […]

image_pdfimage_print

دبیر علمی نخستین همایش علمی بین المللی صنعت چرم گفت: همایش بین المللی چرم نقطه شروعی برای اتصال صنعت و دانشگاه است.

به گزارش اعتدال پرس، حسین بوداقی در نخستین همایش علمی بین المللی صنعت چرم اظهار کرد: این همایش با حمایت تولید و صادر کنندگان چرم آذربایجان شرقی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، دانشگاه هنر اسلامی تبریز و جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی برگزار شد.

وی افزود: صنعت چرم سازی در سال های اخیر با مشکلات عدیده ای روبه رو است که هدف این همایش همگام سازی اساتید دانشگاهی با صنعت چرم و بهره گیری از علم در راستای پیشرفت صنعت است.

2014-05-26 17.17.35

هدف این همایش حل مشکلات موجود در مدیریت زنجیره تامین و چرخه ارزش چرم است که می تواند به عنوان یکی از عوامل محرک در اقتصاد کشور نقش ایفا کند.

بوداقی در رابطه با دیگر اهداف این همایش گفت: مدیریت منابع مالی، مدیریت منابع ارزش پایدار، مدیریت منابع انسانی، مدیریت تکنولوژی ساخت، مدیریت استراتژی در اولویت اهداف این همایش بود.

وی اظهار کرد: فراخوان مقالات این همایش شش ماه پیش، از طریق سایت همایش به اطلاع علاقه مندان رسیده است و نزدیک به ۱۳۴ مقاله به دبیرخانه ارسال شده که بعد از داوری ها ۱۲ مقاله از پنج کشور انتخاب و در این همایش ارایه شدند.

کارشناسانی از کشور های مطرح از جمله ایتالیا، آلمان، ترکیه و لیتوانی در تولید چرم در دنیا در این همایش به ایراد سخنرانی پرداختند.

برگزاری کارگاه های آموزشی از دیگر برنامه های این همایش است که در روز های دوم و سوم این همایش برگزار شد.

دبیر علمی نخستین همایش علمی بین المللی صنعت چرم خاطرنشان کرد: از تاریخ ۱۴ تا ۱۶ مرداد کلاس های آموزش تخصصی صنعت چرم برگزار می شود.

پیشرفت صنعت چرم سازی، سیاست دولت است

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تجارت گفت: سیاست دولت در راستای حمایت از صادرات و پیشرفت صنعت چرم سازی است.

به گزارش اعتدال پرس، خسرو تاج درنخستین همایش علمی بین المللی صنعت چرم، از نگاه ویژه دولت به صنعت چرم سازی خبر داد و افزود: مصوبات مجلس، اقتصاد مقاومتی و سیاست دولت همگی بر پایه پویا سازی این صنعت بنا شده است.

وی افزود: در نظر داریم با سیاست های تشویقی بخش خصوصی و تشکل ها را برای ورود به این صنعت ترغیب کنیم و بستر را برای سرمایه گذاران فراهم کنیم.

تاج با اعلام اینکه باید با شناخت از علم روز و پیشرفت های کشورهای فعال در این صنعت برنامه ریزی کنیم، گفت: باتوجه به سیر پیشرفت کشورهای برتر در صنعت چرم، می توانیم مزیت های ایران در این صنعت را شناسایی و از آن در راه توسعه صادرات اجناس چرمی بهره بگیریم.

وی با اشاره به تجربیات خود، خاطرنشان کرد: توسعه صنعت چرم با تشکیل و فعالیت تشکل ها انجام پذیر است، اگر تنها به دولت تکیه کنیم پیشرفت این صنعت انجام پذیر نیست.

تاج اعلام کرد: آماده ایم چشم انداز توسعه صنعت چرم را با همکاری بخش خصوصی تعریف کنیم.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن وتجارت در امورتجارت گفت: صنعت چرم با کشاورزی و دامداری همانند زنجیره ای است؛ بطوریکه پیشرفت چرم منوط به پیشرفت دامداری است، خوشبختانه وزارت جهاد کشاورزی نیز حمایت بسیار خوبی از دامداری می کند.

گفتنی است این همایش بین المللی با حضور صاحبان صنایع و فعالان این بخش در تالار اجتماعات دانشگاه هنر اسلامی برگزار شد که استقبال خوب شرکت کنندگان داخلی و خارجی و برگزاری کارگاههای آموزشی با حضور اساتید مجرب کشور ایتالیا و دانشپاه اژه ازمیر ترکیه از ویژگیهای مهم این همایش بود.

همچنین در اولین نمایشگاه صنعت چرم تبریز-ایران، نمایندگان شرکت  آسوماک ایتالیا به عنوان انجمن تولیدکنندگان ماشین‌آلات کفش، محصولات چرمی و دباغی ایتالیا  که در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار شد، به عنوان مهمان ویژه حضور داشتند.

کلاسهای آموزشی در خصوص  تکنولوژی چرم توسط کارشناس چرم از آسوماک ایتالیا از تاریخ  ۱۶ – ۱۴مرداد  همزمان با همایش و نمایشگاه چرم تشکیل شد.

انتهای خبر