تحقق خبر اعتدال پرس: قطار تغییرات مدیریتی استان به منابع طبیعی رسید/ شاکی اعتدال پرس برکنار شد

سرانجام بعد از کش و قوسهای فراوان و همانطورکه اعتدال پرس در خبر ۲ماه پیش خود گمانه زنی کرده بود، رئیس منابع طبیعی استان که به مدت بیش از ۲ سال بصورت سرپرست در این اداره کل مدیریت می کرد، از این سمت کنار گذاشته شد. به گزارش اعتدال پرس، طی مراسمی با حضور مشاور و مدیرکل حوزه […]

image_pdfimage_print

سرانجام بعد از کش و قوسهای فراوان و همانطورکه اعتدال پرس در خبر ۲ماه پیش خود گمانه زنی کرده بود، رئیس منابع طبیعی استان که به مدت بیش از ۲ سال بصورت سرپرست در این اداره کل مدیریت می کرد، از این سمت کنار گذاشته شد.

به گزارش اعتدال پرس، طی مراسمی با حضور مشاور و مدیرکل حوزه ریاست سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری و مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان، داودی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی تودیع شد تا بازهم نشان دهد لابی گریهای سیاسی تغییری در اراده دولت برای اعمال اقتدار مدیریتی خود و استقرار تیم مدیریتی همسو و مطلوب، موثر واقع نمی شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی در حالی تودیع شد که به دلیل قطعی نشدن انتخاب فرد جانشین که در لحظه آخر و بنا به دلایلی منتفی شده بود، مهندس مهری رئیس جهاد کشاورزی استان با حفظ سمت، به عنوان سرپرست این اداره کل منصوب شد.

گفتنی است سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی است و سازمان جهاد کشاورزی استان به عنوان نهاد بالادستی ادارات تابعه وزارت جهاد کشاورزی در استانها از جمله اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری محسوب می شود.

نکته جالب در این میان حرف و حدیثهایی است که درخصوص تبعات شکایت سرپرست سابق این اداره از اعتدال پرس در تسریع پروسه تغییر وی نقل محافل شده است.

لازم به ذکر است که سرپرست سابق اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در پی درج خبری از سوی اعتدال پرس مبنی بر احتمال تغییر وی، به همراه یکی از خبرنگاران همشهری خود در صداوسیما، از این پایگاه اطلاع رسانی تحت عنوان “نشر اکاذیب” شکایت کرده بود که با واکنش بجا و تند استاندار مواجه شده و معاون و مدیرکل سیاسی استانداری، پیگیری جدی برای پس گرفته شدن این شکایت در راستای سیاست حمایتی دولت از اطلاع رسانی آزاد رسانه ها، انجام دادند که البته سرانجام منجر به برگزاری مراسم تودیع وی، درست یک روز بعد از موعد دادگاه پرونده مزبور، شد.

پیش از این نیز در شکلی مشابه، مدیرکل (سابق) بهزیستی استان نیز در پی شکایت از اعتدال پرس – بخاطر درج خبر برکناری احتمالی وی – و عدم اعتنا به اعتراض شدید استانداری به این اقدام مغایر با دستور رئیس جمهور، سرانجام با استفاده از اختیارات ویژه استانداری و بدون تعیین جانشین نهایی برکنار شده بود.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین نجفی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تغییر کاربری اراضی و عواقب این امر اشاره کرد: همه ما در خصوص مساله منابع طبیعی مسوول هستیم.

در ادامه مراسم مهندس منصور مشاور و مدیرکل حوزه ریاست سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور، به نمایندگی از طرف مهندس جلالی ریاست سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور، کریم مهری را بعنوان سرپرست جدید این اداره کل منصوب نمودند.

در پایان نیز مهندس مهری، سرپرست جدید ضمن تاکید بر اهمیت حفظ و صیانت از این منابع خدادادی و تجدید شونده اعلام کرد: از جمله این مشکلات  بخش تعدد پرونده های موجود در خصوص منابع طبیعی در محاکم قضایی می باشد.

 گفتنی است طبق اعلام چندی پیش معاون حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، خوزستان و بوشهر رکورددار زمین‌خواری در کشور هستند. ( این خبر : تهران، آذربایجان شرقی، خوزستان و بوشهر رکورددار زمین‌خواری)

 

 

انتهای خبر