اضافه شدن ۷۶ روستای دیگر به شبکه گازرسانی

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی گفت : همزمان با هفته دولت و با بهره برداری از گازرسانی به ۷۶ روستای استان ، ۸۰% خانوار روستایی استان از گاز طبیعی بهره مند خواهند شد . به گزارش اعتدال پرس ؛ ولی الله دینی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان با اعلام این […]

image_pdfimage_print

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی گفت : همزمان با هفته دولت و با بهره برداری از گازرسانی به ۷۶ روستای استان ، ۸۰% خانوار روستایی استان از گاز طبیعی بهره مند خواهند شد .

به گزارش اعتدال پرس ؛ ولی الله دینی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان با اعلام این خبر افزود : که با اضافه شدن این روستاها به شبکه گازرسانی ۸۰% خانوار روستایی از گاز طبیعی برخوردار خواهند شد که این امرنشان دهنده اینست که استان ما ۲۲% بیشتر متوسط کشوری از گاز طبیعی بهره مندیم .

وی افزود : با گازرسانی به این ۷۶ روستا زمینه بهره‌مندی ۸ هزار خانوار جدید روستایی از نعمت گاز طبیعی فراهم شده و شمار روستاهای بهره‌مند استان به یک هزار و ۱۵۱ مورد افزایش می‌یابد.

دینی اعتبار گازرسانی به ۷۶ روستای آماده بهره‌برداری را ۴۳۰ میلیارد ریال برشمرد و ادامه داد: با بهره برداری از گازرسانی به این تعداد روستا ۸۰ درصد خانوارهای روستایی آذربایجان‌شرقی از گاز بهره‌مند هستند. وی یکی از اصلی ترین اولویت های شرکت گاز استان را تامین و افزایش زیر ساخت ها دانست و افزود برای تامین زیر ساخت ها نیاز به جذب سرمایه داریم که این نیاز مارا برای سوق دادن گاز طبیعی به سمت تولید و ارزش افزوده بیشتر نمایان می کند.

مدیرعامل شرکت گاز استان به تداوم عملیات گازرسانی در ۲۰۵ روستای استان اشاره داشت و افزود: ۱۱۹ روستای دیگر استان در مرحله انتخاب پیمانکار برای اجرای عملیات گازرسانی هستند.
news

۱٫۲۵۰ میلیون مشترک گاز در آذربایجان‌شرقی

مدیرعامل شرکت استان آذربایجان‌شرقی طول شبکه توزیع گاز در استان آذربایجان شرقی را ۱۵ هزار کیلومتر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۲۵۰ هزار مشترک شامل ۲۷۶ هزار مشترک روستایی و ۹۷۲ هزار مشترک شهری از گاز طبیعی استفاده می‌کنند.

وی افزود : از نظر تعداد مشترک گاز خانوار روستایی بعد از مازندران در رتبه دوم قرار داریم .

دینی با بیان اینکه هم اکنون گاز ۱۵۱ جایگاه سی ان جی در اقصی نقاط استان دایر شده که این بخش صنعتی در سال‌جاری مصرفی معادل ۹ درصد از حجم گاز استان را به خود اختصاص داده است، افزود: ۱۲۸ جایگاه سی ان جی از این تعداد جایگاه راه‌اندازی شده  است.

وی با بیان اینکه ۱۰ جایگاه سی‌ان‌جی در سطح استان آذربایجان‌شرقی به دلیل بدهی تعطیل هستند، افزود: از اول شهریور قبض جایگاه‌های سی‌ان‌جی به صورت هفته‌ای صادر می‌شود.

این مقام مسئول شرکت گاز با اشاره به اینکه جایگاه‌های عرضه گاز ‌سی‌ان‌جی از مصرف‌کنندگان عمده گاز در استان هستند، تصریح کرد: تامین مستمر جریان گاز این بخش صنعتی و تداوم ارائه خدمات به مردم مستلزم همیاری جایگاه‌داران در وصول به موقع گاز بهاست.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: وصول مطالبات معوقه شرکت گاز استان زمینه‌ساز تأمین منابع لازم و جلوگیری از ایجاد وقفه در اجرای پروژه‌های گازرسانی خواهد بود.

وی وی تصریح کرد: ایجاد تنوع در سبد انرژی صنایع و استفاده از گاز طبیعی به عنوان خوراک محصولات با ارزش افزوده، علاوه بر افزایش تولیدات و درآمد ملی، متضمن توسعه پایدار خواهد بود.

دینی با اشاره به نقش بخش‌های صنعتی و تولیدی در توسعه اقتصادی کشور افزود: تامین زیرساخت‌های انرژی بخش‌های تولیدی و صنعتی مهم‌ترین اقدام اجرایی شرکت گاز برای تحقق بخشیدن به شعار توسعه اقتصادی خواهد بود.

وی اظهار کرد: با توجه به افزایش متقاضیان بخش صنعتی استان خصوصاً پس از اجرای گام دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها، این شرکت تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای تخصیص هر چه بیشتر اعتبارات به این بخش را اتخاذ کرده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان با اشاره به توزیع جغرافیایی صنایع استان، شهرک‌های صنعتی و سایر مکان‌های خارج از شهر در گستره استان آذربایجان‌شرقی گفت: علاوه بر امکان استفاده گاز طبیعی در ۳۴ شهرک صنعتی گازدار با توجه به وجود زیرساخت‌های گازرسانی در سراسر استان، این شرکت آمادگی دارد به تناسب درخواست‌ها در سایر محل‌های مورد نیاز، نسبت به عقد قرارداد و تامین جریان گاز متقاضیان این بخش اقدام کنند.

برخورداری ۶۴۹۵ واحد صنعتی از گاز

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی تعداد مشترکان صنعتی جز را ۵ هزار و ۲۷۳ و صنعتی عمده را یک هزار و ۲۲۲ واحد صنعتی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۶ هزار و ۴۹۵ واحد صنعتی کوچک و بزرگ در استان آذربایجان‌شرقی از گاز استفاده می‌کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان یادآور شد: شماره ۱۹۴ پست‌های امدادی به طور شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سئوالات مردم هستند و امید است با مشارکت و همیاری مشترکان گاز و تلاش کارکنان خدوم شرکت گاز استان زمستان بی‌خطر ‌و توام با جریان مستمر گاز در انتظار مردم باشد.

انتهای خبر