مدیرعامل شرکت غله استان خبر داد: آماده سازی کارخانه تولید نان نیم پخت در استان

شامی نژاد از احداث کارخانه تولید نان نیم پخت در استان خبر داد و گفت: با آمادگی یک سرمایه گذار و حمایت سازمان صعت و معدن و صندوق ضمانت توسعه صنایع کوچک مبلغ یک میلیارد تومان برای خرید تجهیزات و راه اندلزی این واحد صنعتی وام بانکی تعلق گرفته است. به گزارش اعتدال پرس صبح امروز […]

image_pdfimage_print

شامی نژاد از احداث کارخانه تولید نان نیم پخت در استان خبر داد و گفت: با آمادگی یک سرمایه گذار و حمایت سازمان صعت و معدن و صندوق ضمانت توسعه صنایع کوچک مبلغ یک میلیارد تومان برای خرید تجهیزات و راه اندلزی این واحد صنعتی وام بانکی تعلق گرفته است.

به گزارش اعتدال پرس صبح امروز نشست خبری مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۸ کشور به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار برگزار شد، شامی نژاد در ابتدای این نشست با تقدیر و تمجید از نقش از خبرنگاران در جامعه مدنی اظهار داشت: خبرنگاران در جامعه به عنوان عناصر پیش رو در عرصه فرهنگ شناخته می شوند در همین راستا خبرنگاران همواره باید رسالت واقعی حرفه خود که همان روشنگری و اطلاع رسانی است را با جدیت دنبال کنند.

خرید بیش از ۱۴۵ هزار تن گندم تاکنون

شامی نژاد در این نشست از خرید ۱۴۵هزار تن گندم ابتدای تیرماه تا به امروز خبر داد و گفت: خرید گندم از اول تیرماه آغاز شده و تا کنون بیش از۱۴۵ هزار تن گندم توسط مراکز مستقر در سطح استان از گندم کاران خریداری شده است.

وی در ادامه توضیح داد: امسال با تجهیز ۱۴۰ مرکز خرید تعاونی روستایی، مراکز خرید خصوصی و همچنین کارخانجات آردسازی، فرآیند خرید توسعه داده شده است.

شامی نژاد میزان خرید پیش بینی شده توسط جهاد کشاورزی را ۵۰۰ هزار تن عنوان کرد و گفت: پیش بینی می شود در مجموع بخش خصوصی و دولتی۴۰۰ هزار تن تا پایان شهریور ماه خریداری کنندو مابقی از محل واردات تامین گردد.

توسعه مراکز دانش بنیان در راستای بهبود نظام سلامت غذایی

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به نقش مهم توسعه علمی و نظام سلامت غذاییاشاره کرد و توضیح داد: در چند سال گذشته با اصلاح نظام سلامت و توسعه علمی، تولید و توزیع فراورده های گندمی، میزان و نوع مصرف در سال های گذشته تغییر  بسزایی داشته است و همانطور که شاهد هستید مصرف ماکارونی در سال های اخیر افزایش یافته و در مقابل مصرف نان سنتی و همچنین دور ریز نان سنتی نیز کاهش داشته است. در همین راستادر حال حاضر تمام آردهای موجود در استان از نوع غنی شده با املاح معدنی هستند.

وی در این خصوص توضیح داد: در جهت توسعه مراکز دانش بنیان، دانشگاه علمی کاربردی شرکت غله تاسیس شد و طی یکسال گذشته قریب به۲۵۰فارق التحصیل در رشته های مختلف داشته است و همچنین با تجهیز آزمایشگاه به دانشگاه به أنواع سانتریفیوژ ها و استریلیزر ها در حال حاضر مجهزترین آزمایشگاه را در بین دانشگاه های شمالغرب کشور ایجاد کرده ایم.

شامی نژاد همچنین در بخش دیگری از صحبت های خود به مزیت های سامانه متمرکز خرید آرد از دفاتر پیشخوان دولت اشاره کردو در این خصوص توضیح داد: پیش از راه اندازی سامانه فروش تنها۵ درصد نانوایی های استان پروانه فعالیت داشتند اما پس از راه اندازی این سامانه، در حال حاضر کمتر از پنج درصد نانوایی های استان پروانه فعالیت ندارند و همچنین این سامانه خرید آرد را تسهیل کرده است.

تولید نان نیم پخت در استان

وی در انتها از توافق برای ساخت کارخانه تولید نان نیم پخت در استان خبر داد و گفت: با آمادگی یک سرمایه گذار و حمایت سازمان صعت و معدن و صندوق ضمانت توسعه صنایع کوچک مبلغ یک میلیارد تومان برای خرید تجهیزات و راه اندلزی این واحد صنعتی وام بانکی تعلق گرفته است.

به گفته شامی نژاد: این واحد صنعتی قابلیت تولید انواع نان های صنعتی و سنتی به صورت نیم پخت را دارد و با  عرضه این محصول در سوپر مارکت هاتحول جدیدی را در این صنف شاهد خواهیم بود.

گفتنی است پس از این نشست خبرنگاران با حضور در محل کارخانه آردسازی ارس مهر از این واحد صنعتی بازدید کردند.

 مدیر صنایع غذایی ارس مهر :  به روز ترین سیستم آرد سازی کشور را داریم 

مدیرکارخانه آردسازی ارس مهر ضمن گرامی داشت روز خبرنگار گفت: خبرنگاری رسالتی بزرگ است که بر دوش شما قرار گرفته است و امیدوارم در اطلاع رسانی درست و به موقع اخبار اهتمام ورزید.

وی با اشاره به اینکه کارخانه ارس مهر با استفاده تکنولوژی روز اروپا تجهیز شده است گفت: این کارخانه از سال ۸۲ توسط مهندسین آلمانی به طور کامل تجهیز و تا کنون به روزترین سیستم آردسازی را در کشور دارا می باشد.

طریقت خواه همچنین در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در این واحد صنعتی انواع گسترده ای از فرآورده های گندمی تولید می شود که در حال حاضر ظرفیت توسعه فعالیت ها و همچنین صادرات محصولات هم وجود دارد که با توجه به محدودیت های ارزی و همچنین تحریم های اعمال شده از سوی کشور های غربی به فعالیت در این سطح اکتفا کرده ایم.

در ادامه خبرنگاران از بخش های مختلف این واحد صنعتی بازدید کردند.

همچنین در انتهای این مراسم از خبرنگاران این حوزه، توسط مدیر کارخانه صنایع غذایی ارس مهر قدردانی به عمل آمد.

انتهای خبر