باور نکردنی ولی واقعی: آذربایجان شرقی رتبه سوم در ازدواج کودکان/ ازدواج سالانه ۲۶۰۰ کودک کمتر از ۱۴سال در استان

آمار نشانگر ۲ هزار و ۶۰۰ مورد ازدواج کودکان بین ۱۰ تا ۱۴ سال در آذربایجان شرقی در مدت یک سال است. به گزارش اعتدال پرس در بخشی از گزارشی که ایرنا در خصوص موضوع ازدواج کودکان منتشر شده است؛ آمار ناراحت کننده ای در مورد رتبه سوم آذربایجان شرقی در بین استان های دارای آمار […]

image_pdfimage_print

آمار نشانگر ۲ هزار و ۶۰۰ مورد ازدواج کودکان بین ۱۰ تا ۱۴ سال در آذربایجان شرقی در مدت یک سال است.

به گزارش اعتدال پرس در بخشی از گزارشی که ایرنا در خصوص موضوع ازدواج کودکان منتشر شده است؛ آمار ناراحت کننده ای در مورد رتبه سوم آذربایجان شرقی در بین استان های دارای آمار ازدواج کودکان ۱۰ تا ۱۴ ساله به چشم می خورد.باور نکردنی ولی واقعی/ سالانه 2600 مورد ازدواج کودکان کمتر از 14 سال در آذربایجان شرقی

این آمار که به سال ۱۳۸۹ مربوط است نشانگر ۲ هزار و ۶۰۰ مورد ازدواج کودکان بین ۱۰ تا ۱۴ سال در آذربایجان شرقی در مدت یک سال است. آماری که شواهد میدانی نشانگر عدم کاهش محسوس آن در سالهای بعد از ۸۹ در آذربایجان شرقی هستیم.

این آمار که بخش اعظمی از آن به حاشیه ی شهرهای بزرگ، شهرهای کوچک و روستاها مربوط می شود؛ نگران کننده تر از آن است که بتواند بیشتر از پیش مورد غفلت مسئولان قرار گیرد.

آذربایجان غربی نیز با ثبت ۱۶ مورد ازدواج کودکان کمتر از ۱۰ سال وضعیت نگران کننده ای در موضوع ازدواج کودکان دارد. از جمله سایر استان های دارای وضعیت مشابه آذربایجان شرقی می توان به سیستان و بلوچستان، خوزستان و تهران هستند.

*عکس تزئینی است.

انتهای خبر