برگزاری یازدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی در تبریز

صومی از میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در یازدهمین یازدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه های علوم پزشکی و حضور ورزشکاران از ۴۵ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی خبر داد . به گزارش اعتدال پرس ، محمدحسین صومی بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با وجود برنامه‌های کلان ما در زمینه امنیت غذایی […]

image_pdfimage_print

صومی از میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در یازدهمین یازدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه های علوم پزشکی و حضور ورزشکاران از ۴۵ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی خبر داد .

به گزارش اعتدال پرس ، محمدحسین صومی بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با وجود برنامه‌های کلان ما در زمینه امنیت غذایی ولی موضوع روغن پالم بحثی کشوری است و با وجود اطلاع‌رسانی‌های زیادی که در مورد آن می‌شود، بنده در این مورد اظهارنظری نمی‌کنم.

وی افزود: به هر حال ما سعی داریم مواد غذایی سالم و ایمن به دست مصرف‌کننده برسد و در تمام مواد غذایی استاندارد رعایت شود.

صومی تصریح کرد: با این حال ادعا نمی‌کنیم به طور صددرصد استانداردها در واحدهای استانی رعایت می‌شود ولی می‌گویم جهت‌گیری ما به این سمت است و باید نظارت عام حاکم باشد و خود مردم هم با واحدهای متخلف برخورد کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: مثلاً در ماه رمضان امسال در یک بازدید ما ۸۰ محل غیرمجاز تولید زولبیا و بامیه را توقیف کردیم، این جو را خود مردم هم باید ایجاد کنند تا ما هم از حقوق مردم دفاع کنیم.

رئس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به موضوع گردشگری سلامت در آذربایجان‌شرقی گفت: به دلیل کیفیت خوب و قیمت ارزان خدمات پزشکی در کشور ما که  یک چهارم تا یک ششم هزینه های درمان نسبت به کشورهای همجوار است افزود : استان ما هم مقصد خوبی برای این مباحث شده است.

صومی با بیان اینکه جو منفی ایجاد شده در مورد گردشگران سلامت در استان درست نیست، تصریح کرد: پیگیر بحث ساماندهی این بیماران هستیم و در خصوص میزان تعرفه آنها تصمیم‌گیری شده که در آن گردشگران سلامت به دلیل اینکه بیشتر از بیماران بومی وقت پزشک را می‌گیرند، باید هزینه بیشتری هم پرداخت کنند.

وی افزود: وقت ویزیت آنها سه برابر بیشتر از بیماران بومی است چرا که پزشک باید زمانی را صرف ترجمه زبان و توضیحات بیشتر به آن بیماران کند، اگر قیمت ویزیت یک فوق تخصص گوارش ۳۳ هزار تومان است این مبلغ در بیماران باکویی به ۱۰۰ هزار تومان می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه برای حل این مشکل‌ها تعرفه‌های معین اعلام کرده‌ایم، گفت: برخلاف تصور عمومی مردم که فکر می‌کنند تمام وقت پزشکان ما در اختیار این بیماران است، باید بگویم فقط ۱۰ درصد از بیماران پزشکان ما را آذربایجانی‌ها تشکیل می‌دهند.

صومی یادآور شد: از ۶۰۰ هزار گردشگر سلامتی که وارد کشور شده‌اند، ۳۰۰ هزار نفر از آنها آذربایجانی بوده و به تبریز آمده‌اند، هر گردشگر سلامتی که وارد کشور می‌شود چهار برابر بیشتر از گردشگران دیگر هزینه می‌کند که فقط ۱۵ تا ۲۰ درصد در بخش درمان هزینه می‌شود و بقیه آن صرف هزینه‌های دیگر شده است.

وی با بیان اینکه روزانه از هر ۷۰ یا ۸۰ بیماری که از بیمارستان امام رضا(ع) ترخیص می‌شوند تنها چهار تا پنج نفر آذربایجانی هستند، گفت: در این بین حقوق بیماران ایرانی نباید پایمال شود و با راه‌حل‌هایی جلوی این اقدام را گرفته‌ایم و فقط در پی کسب اعتبار برای آذربایجان‌شرقی هستیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از میزبانی تبریز برای برگزاری یازدهمین المپیاد دانشجویی دانشجویان پسر کشور خبر داد‌ و اظهار کرد: ۴۵ دانشگاه و دانشکده از سراسر کشور برای حضور در این المپیاد تیم می‌فرستند.

وی با بیان اینکه در این مسابقات ۲ هزار و ۱۰۰ دانشجو حضور دارند، تصریح کرد: با احتساب عوامل اجرایی مثل داوران و انجمن‌ها، این تعداد به ۳ هزار نفر خواهد رسید.

صومی با اشاره به اینکه حضور افراد مختلف می‌تواند سرآغازی برای معرفی تبریز باشد، گفت: تبریز به عنوان شهری تاریخی می‌تواند به خوبی از این فرصت استفاده کند چرا که معرفی آداب و رسوم شهر لازمه استقبالی خوب از میهمانان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه تبریز، تهران و اصفهان بیشترین شرکت‌کننده در این المپیاد دانشجویی را خواهند داشت، اظهار کرد: در این بین اکیپ ورزشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز ۱۴۰ نفر است که که نشان می‌دهد از نظر میزان شرکت‌کننده در صدر این جدول هستیم و تبریز در این خصوص توان بالایی دارد.

صومی یادآور شد: این مسابقات ورزشکار‌ان در ۱۲ رشته ‌‌فوتبال، والیبال، بسکتبال، شطرنج، تنیس روی میز، تیراندازی، شنا، کشتی، کاراته و دو و میدانی حضور دارند.

وی با بیان اینکه ‌تبریز برای نخستین بار میزبان المپیاد دانشجویی با این حجم است، تصریح کرد: در کمیته فرهنگی این برنامه جلسات هماهنگی مختلفی با مسئولان استانی داشته‌ایم تا در مدت برگزاری این المپیاد ورزشی، درب تمام مراکز فرهنگی شهر باز باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: برخلاف تصور عمومی ما در دانشگاه علوم پزشکی از لحاظ فضاهای ورزشی آنقدرها هم تحت فشار نیستیم و هم‌اکنون استخر سینای علوم پزشکی جزو بهترین استخرهای تبریز است.

صومی با بیان اینکه ما متولی سلامت هستیم نه متصدی آن، گفت: با برپایی این المپیاد فضایی برای بهسازی فضاهای ورزشی و خوابگاه‌های ما فراهم شده است تا به آنها رسیدگی شود.

وی یادآور شد: در پردیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز زمینی برای ایجاد فضای ورزشی در نظر گرفته شده که در آغاز این مسابقات با حضور وزیر بهداشت و درمان افتتاح خواهد شد که در حالت کلی هدف ما این است تا مجموعه‌های ورزشی در کنار خوابگاه‌های دانشجویی باشند.

صومی با اشاره به جایگاه تبریز در بین دیگر تیم‌های میهمان در این المپیاد دانشجویی تصریح کرد: در ۱۰ دوره برگزاری این مسابقات، تبریز همیشه در رتبه سوم جای داشته است که در رشته های تیمی مقام اول تا سوم و رشته های انفرادی اول تا دوم را کسب کرده است ، پیش‌بینی می‌شود امسال هم که خود میزبانی مسابقات را بر عهده دارد، موفق به مقام اول یا دوم این مسابقات باشد.

وی خاطرنشان کرد:  یکی از راه های افزایش سلامت در جامعه ترویج و فرهنگ سازی در زمینه انجام فعالیت های فیزیکی و ورزش های همگانی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد: یازدهمین المپیاد دانشجویی دانشجویان کشور از ۲۴ مرداد ماه با حضور وزیر بهداشت و درمان در تبریز آغاز شده و تا پایان مرداد ماه جاری ادامه خواهد یافت.

 

انتهای خبر