فساد اداری تنها به فساد مالی تعبیر نشود

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: نباید فساد اداری تنها به فساد مالی تعبیر شود، بلکه معطل کردن مردم، انجام امور مردم با سفارش و توصیه و بی‌احترامی به ارباب رجوع نیز نوعی از فساد اداری است.  به گزارش اعتدال پرس، سعید شبستری خیابانی در همایش معاونان فرمانداری‌ها و بخشداران آذربایجان شرقی ، با بیان […]

image_pdfimage_print

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: نباید فساد اداری تنها به فساد مالی تعبیر شود، بلکه معطل کردن مردم، انجام امور مردم با سفارش و توصیه و بی‌احترامی به ارباب رجوع نیز نوعی از فساد اداری است.

 به گزارش اعتدال پرس، سعید شبستری خیابانی در همایش معاونان فرمانداری‌ها و بخشداران آذربایجان شرقی ، با بیان این که در مبارزه با فساد اداری با هیچ‌کس تعارف نداریم، گفت:   این رفتارها به هیچ وجه شایسته مسوولان نظام اسلامی نیست و در هر سطحی مشاهده شود به طور جدی با آن برخورد خواهد شد.

وی با بیان این که فلسفه وجودی مسئولان، خدمت به مردم است، افزود: ذره‌ای تسامح و تساهل در بحث مبارزه با فساد اداری جایز نیست و هر مسوولی در این زمینه کوتاه بیاید بلافاصله عزل خواهد شد.

شبستری با اشاره به این که ارزش‌های انقلاب چارچوب مسوولیت در نظام اسلامی است، افزود: حفظ این ارزش‌ها به صورت فکری و عملی جزو وظایف مسوولان است و هرکس ذره‌ای از این ارزش‌ها عدول کند اصراری بر حفظ او در پست‌های مدیریتی نداریم.

وی با تاکید بر این که مردم محور تمام خدمات هستند، افزود: اگر می‌خواهیم به مردم خدمت کنیم باید در بین مردم باشیم و قطعا هرچه ارتباط ما با مردم بیشتر باشد در انجام وظایف موفق‌تر خواهیم بود.

معاون استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که از تمام سلایق و گرایش‌ها در امور اجرایی باید استفاده شود، افزود: مشکل ما گرایش‌های سیاسی نیست، بلکه مدیریت افراد ناکارآمد در راس امور است که باعث مشکلات می‌شود.

وی تصریح کرد: البته سلیقه‌ای که مردم با حضور در پای صندوق‌های رای انتخاب کرده‌اند باید مورد توجه قرار گیرد، اما نیت مردم هم از این انتخاب خدمت صادقانه مسوولان بوده است.

شبستری با تاکید بر استفاده از تجارب گذشتگان، اظهار داشت: اگر انتقاد از عملکردهای گذشته بدون تلاش برای رفع نواقص آنها صورت گیرد سودی برای مردم نخواهد داشت و باید بدانیم که روزی هم عملکرد ما مورد قضاوت قرار می‌گیرد.

وی در ادامه با بیان این که مسایل اقتصادی تابلوی دولت تدبیر و امید است، گفت: گرچه امروز شاهد آرامش سیاسی در فضای کشور هستیم، اما وضعیت اقتصادی شایسته این مردم نیست و دولت تمام تلاش خود را برای حل مشکلات اقتصادی و اصلاح وضعیت معیشتی مردم به کار بسته است.

شبستری با بیان این که دولت با کمبود منابع مالی روبرو است، اما برخی از مشکلات را می‌توان با همگرایی و همکاری بین دستگاه‌ها حل کرد، افزود: روابط بین مسوولان نباید در روابط قانونی محدود شود، بلکه همدلی و روابط فردی و قلبی در بسیاری از موارد می‌تواند موثرتر باشد.

وی همچنین بر استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای و شهرستانی در جهت ایجاد اشتغال و توسعه تاکید کرد و گفت: شهرستان‌های ما منابع زیادی دارند که به درستی از آنها استفاده نمی‌شود، در حالی که شرط تحقق اقتصاد مقاومتی و حل مشکلات اقتصادی استفاده بهینه از تمام ظرفیت‌های داخلی است.

شبستری در پایان بخشداران و معاونان فرمانداری‌های آذربایجان شرقی را به ارتباط با اقشار مختلف جامعه به ویژه گروه‌های مرجع مانند روحانیت، شوراها، خانواده‌های شهدا و ایثارگران، رعایت عدالت و انصاف در برخورد با مردم و دوری از تجمل‌گرایی و ارتباطات ناسالم توصیه کرد.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان شرقی هم در این همایش تحقق نظم اجتماعی را با اعتماد و همبستگی ممکن دانست و گفت: از بین رفتن اعتماد اجتماعی موجب فروپاشی سیاسی می‌شود.

رضا استادرحیمی با اشاره به اعتدال‌گرایی دولت تدبیر و امید، خاطرنشان کرد: اعتدال به معنی توجه همزمان به عدالت و آزادی است، همچنان که مبانی اعتدال در غرب به دلیل توجه نکردن به این اصل با شکست مواجه شد

وی با بیان این که اعتلای نظام مهم‌ترین هدف ماست، تصریح کرد: دولت تدبیر و امید به دنبال حاکم کردن اعتدال واقعی است و این دولت از حمایت نخبگان سیاسی و اجتماعی برخوردار است.

در این نشست مدیران کل امنیتی و انتظامی، اجتماعی و فرهنگی و پدافند غیرعامل استانداری نیز گزارشی از وظایف حوزه تحت مسوولیت خود و نقش بخشداران و مدیران شهرستان‌ها در تحقق اهداف سیاسی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی آذربایجان شرقی ارایه کردند.

همچنین تعدادی از معاونان فرمانداری‌ها و بخشداران آذربایجان شرقی به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص مسایل مختلف آذربایجان شرقی و منطقه خود پرداختند.

انتهای خبر