دانشگاه آزاد شبستر در مرتبه جامع قرار گرفت

رییس دانشگاه آزاد شبستر در جمع خبرنگاران گفت: اکنون دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر بر اساس شاخص های آموزش عالی کشور که شامل مرتبه علمی اساتید ،دارا بودن آزمایشگاهها وکارگاههای مرتبط با رشته های موجود و …می باشد در استان مقام اول را داراست و این واحد با کسب امتیاز ۲هزار و پانصد در بین […]

image_pdfimage_print

رییس دانشگاه آزاد شبستر در جمع خبرنگاران گفت: اکنون دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر بر اساس شاخص های آموزش عالی کشور که شامل مرتبه علمی اساتید ،دارا بودن آزمایشگاهها وکارگاههای مرتبط با رشته های موجود و …می باشد در استان مقام اول را داراست و این واحد با کسب امتیاز ۲هزار و پانصد در بین دانشگاهها اکنون در مرتبه جامع قراردارد.

دکتر مشکینی در پاسخ به پرسش اعتدال پرس در مورد آخرین وضعیت دانشگاه آزاد شیستر از نظر تراز مالی نیز گفت: این دانشگاه در حال حاضر نه سود آور است و نه زیان ده می باشد بلکه دخل و خرج ما تقریبا با هم برابر است و دانشگاه آزاد شبستر می تواند هزینه های خود را تامین نماید.

وی در این نشست افزود: ما در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستربعد از تبدیل شدن به یک برند ملی ،ارتقا یافتن به سطح دانشگاهی بین المللی است که بر این اساس در سال ۹۳ با برگزاری همایشهای ملی و بین المللی و دعوت از اساتید بین المللی و عقد تفاهم نامه با دانشگاههای معتبرخارجی به میژه دانشگاههای جهان اسلام اکنون امکان تبادل استاد و دانشجورا برای ما فراهم کرده است .

رییس دانشگاه آزاد شبستر ادامه داد:هدف دوم ما حرکت به سمت درآمد های غیر شهریه ایست که در سال ۹۳ از جمله هدفگذاریهای ما تامین ۱۲درصد از بودجه دانشگاه از محلی به غیر از شهریه دانشجویان است.وی گفت:ما در این دانشگاه با تاسیس شرکتهای دانش بنیان سعی بر این داریم تا بین دانشگاه و صنعت از طریق تقویت زیرساخت ها رابطه ایجاد کنیم تا بتوانیم از این طریق به درآمدهای دیگری نیز دست پیدا نماییم.

مشکینی اظهار کرد:هرم هیئت علمی دانشگاه آزاد شبستر نمونه است و این دانشگاه امروز با دارا بودن بیش از پنج هزار دانشجو و ۲۰۰ نفر عضو هیئت علمی تمام وقت فعالیت می کند که جنین نمونه ای در بین دانشگاههای آزاد سراسر کشور حتی به قدر انگشتان دست هم وجودندارد.

وی گفت:اولویت اصلی دانشگاه آزاد اسلامی شبستردر جذب دانشجو در مقاظع تحصیلات تکمیلی و دکترا است اما ما در کنار انها نیم نگاهی همبه رشته های کارشناسی و کارشناسی پیوسته هم داریم.

مشکینی اولویت بعدی دانشگاه آزاد اسلامی را تاسیس و راه اندازی رشته های پزشکی دانست و گفت: با توجه به نیاز منطقه جای رشته های پزشکی سالهاست که در این دانشگاه خالیست.

وی ادامه داد :دانشگاه آزاد شبستر اکنون با ۱۵۵ رشته فعال است که از آن میان ۴۴ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۱۱ رشته در مقطع کارشناسی است و در رشته های تاریخ و علوم دامی و دکترای حرفه ای دامپزشکی نیز مقطع دکترا ایجاد شده است.

رییس دانشگاه آزاد شبستر به تسهیلاتی که برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در نظر گرفته شده اشاره کرد و افزود:تسهیلات مالی به صورت تخفیفهای شهریه ای و تسهیلات مالی که شامل وامهای بلند مدت و قسط بندی شهریه ای می شود برای دانشجویان ارشد وجود دارد و ما سعی کرده ایم با توجه به اینکه اکثر دانشجویان محصل در این مقطع شاغل می باشند زمان کلاسهای انها را به آخر هفته منتقل نماییم تا از این نظر هم دانشجویان با مشکل مواجه نشوند.

وی گفت:همانند سایر دانشگاههای آزاد ،این دانشگاه نیز بدون کنکور در مقطع کاردانی و کارشناسی دانشجو می پذیرد و امکان جذب در این دانشگاه برای تمامن کسانی که مایل به ادامه تحصیل در این دو مقطع هستند بدون آزمون ورودی فراهم است.

دکتر مشکینی افزود:این دانشگاه اکنون موفق به تاسیس رشته فیزیک هسته ای ،فیزیک اتمی ،مگاترونیک ، برق الکترونیک با سه گرایش در مقطع کارشناسی ارشد شده است که می دانیم داشتن رشته فیزیک هسته ای با توجه به پیچیده بودن این رشته و نیاز به امکانات ویژه برای هر دانشگاهی مقدور نمی باشد که دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر با توجه به بهره مندی از این امکانات توانست ثبت این رشته را به انجام برساند.

وی خاطر نشان ساخت: تا کنون ۴۷ عنوان کتاب در این دانشگاه منتشر شده است و تعداد مقالات علمی منتشر شده این دانشگاه تا سال ۹۳ به ۲هزار عنوان می رسد .

مشکینی گفت:دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر طبق آخرین رتبه بندی دانشگاههای جهان اسلام رتبه ۱۸ را کسب کرده که این رتبه در استان در قسمت پژوهش پنجم می باشد .

رییس دانشگاه آزاد اسلامی شبستر ادامه داد: تاکنون بیش از ۹۹درصد از سه طرح پژوهشی به اتمام رسیده و ۲۵ طرح پژوهشی دیگر در حال کار می باشد و ما در شمالغرب کشور موفق به کسب رتبه اول شده ایم که شایان ذکر است این موفقیت با ۱۴ درجه اختلاف با واحد تبریز در کل کشور است.

گزارش اعتدال پرس حاکی است در این نشست که به مناسبت گرامیداشت  روز  خبرنگار و با حضور جمعی از اهالی رسانه استان و شهرستان شبستر برگزار شد، معاونین دانشگاه آزاد شبستر نیز درخصوص فعالیتهای پژوهشی، آموزشی و اجرایی این دانشگاه توضیحات جداگانه ای ارائه کردند.

انتهای خبر