انصراف مالکی از شکایت علیه رئیس جمهوری عراق/ نخست وزیر عراق، رسماً از قدرت کناره‌گیری کرد

سخنگوی نخست‌وزیر عراق اعلام کرد، نوری المالکی با اعلام حمایت از حیدر العابدی از شکایت خود علیه رئیس جمهوری عراق صرف‌نظر کرده است. به گزارش اعتدال پرس به نقل از خبرگزاری فرانسه، علی الموسوی سخنگوی نوری المالکی در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت: نوری المالکی رسما با اعلام حمایت از حیدرالعابدی از تصدی مجدد پست نخست‌وزیری […]

image_pdfimage_print

سخنگوی نخست‌وزیر عراق اعلام کرد، نوری المالکی با اعلام حمایت از حیدر العابدی از شکایت خود علیه رئیس جمهوری عراق صرف‌نظر کرده است.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از خبرگزاری فرانسه، علی الموسوی سخنگوی نوری المالکی در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت: نوری المالکی رسما با اعلام حمایت از حیدرالعابدی از تصدی مجدد پست نخست‌وزیری کناره‌گیری کرده است.

وی ادامه داد: نوری مالکی شکایت خود از فؤاد معصوم رئیس‌جمهور عراق را نیز پس گرفته است.

پیش ازین «هیثم الجبوری» عضو فراکسیون «دولت قانون» اعلام کرده بود که با وساطت برخی اعضای حزب «الدعوه الاسلامیه»، قرار شده است، نوری المالکی و «حیدر العبادی» به اختلافات خود درباره تشکیل دولت پایان دهند.

پیشتر نوری المالکی با متهم کردن فؤاد معصوم به نقض قانون اساسی تاکید کرده بود که فراکسیون وی (دولت قانون) با کسب ۹۲ کرسی بزرگ‌ترین فراکسیون پارلمان عراق است و طبق قانون اساسی نامزد نخست وزیری باید از این فراکسیون معرفی شود.

نوری المالکی رسماً از قدرت کناره‌گیری کرد

نخست‌وزیر کنونی عراق در نطق تلویزیونی از پیش ضبط شده، رسما کناره‌گیری خود را از تصدی مجدد پست نخست‌وزیری به سود «حیدر العبادی» مامور تشکیل کابینه جدید، اعلام کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی «العراقیه»، نوری المالکی نخست‌وزیر کنونی عراق، پنجشنبه‌شب (۲۳ مرداد) در نطق تلویزیونی از پیش ضبط شده و در حضور «حیدر العابدی» (مأمور تشکیل کابینه جدید) و دیگر اعضای حزب الدعوه الاسلامیه، رسما کناره‌گیری خود را از تصدی پست نخست‌وزیری برای یک دوره چهار ساله جدید اعلام کرد.

نوری المالکی در این نطق تلویزیونی گفت: هیچ منصبی را نمی‌خواهم و مقام و منصب من اعتمادی است که مردم به من دارند.

المالکی ادامه داد: همواره به ساز و کار قانونی پایبند بوده‌ام و از قانون اساسی دفاع کرده‌ام تا جایی که مرا به قدرت‌طلبی متهم کردند و حال به دلیل اینکه بار دیگر به دوره دیکتاتوری باز نگردیم، از تصدی مجدد پست‌ نخست‌وزیری کناره‌گیری می‌کنم.

وی با اشاره به اوضاع فعلی کشورش گفت: عراقی که پیش از این در عزلت به سر می‌برد حال دارای نقش منطقه‌ای و بین المللی مهمی است.

انتهای خبر