آیت الله هاشم زاده هریسی:دولت باید به وعده ای که به مردم تبریز داده وفادار باشد

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه دولت یازدهم در دادن وعده به مردم حساسیت ویژه ای دارد و همچون دولت های قبلی قول های توخالی نمی دهد، افزود: مردم آذربایجان باید توجه کنند که اصل ۱۵ قانون اساسی مدت ۳۵ سال راکد مانده و دولت نمی تواند به صورت فوریتی آنرا بدون زمینه […]

image_pdfimage_print

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه دولت یازدهم در دادن وعده به مردم حساسیت ویژه ای دارد و همچون دولت های قبلی قول های توخالی نمی دهد، افزود: مردم آذربایجان باید توجه کنند که اصل ۱۵ قانون اساسی مدت ۳۵ سال راکد مانده و دولت نمی تواند به صورت فوریتی آنرا بدون زمینه سازی های لازم اجرا کند.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از ایرنا، آیت الله هاشم هاشم زاده هریسی روز شنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه اجرای این اصل قانون اساسی یکی از وعده های مهم رئیس جمهوری به مردم آذربایجان بوده است، اظهارکرد: شناختی که من از روحانی دارم، این است که ایشان وعده ای که به مردم بدهد بر اجرای آن پایبند خواهد بود.

براساس اصل ۱۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ، زبان‏ و خط رسمی‏ و مشترک‏ مردم‏ ایران‏ فارسی‏ است‏ و اسناد و مکاتبات‏ و متون‏ رسمی‏ و کتب‏ درسی‏ باید با این‏ زبان‏ و خط باشد ولی‏ استفاده‏ از زبانهای‏ محلی‏ و قومی‏ در مطبوعات‏ و رسانه‏ های‏ گروهی‏ و تدریس‏ ادبیات‏ آنها در مدارس‏، در کنار زبان‏ فارسی‏ آزاد است‏.

آیت الله هاشم زاده هریسی اظهارداشت : هرچند اجرای برخی قوانین و مقررات درکشور شاید با سختی ها و موانعی مواجه باشد اما باید توجه داشت که اجرای این اصل مهم قانون اساسی یکی از مطالبات مردم بوده و باید پذیرفت که این اصل می توانست در سال های قبل نیز اجرایی شود.

آیت الله هاشم زاده هریسی ادامه داد: با وجود اینکه اجرای این اصل مترقی قانون اساسی موافقان و مخالفانی را دارد اما باید توجه کنیم که اجرای آن اگر با مسایل سیاسی و جناحی ترکیب نشود، می تواند موجب تحکیم انسجام ملی و وحدت داخلی شود.

وی، قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را یکی از مترقی ترین و مطلوب ترین قوانین اساسی در میان کشورهای مختلف جهان تویف کرد و گفت: نقض یکی از اصول و اجرا نشدن آنها اعتبار این قانون مترقی را کاهش می دهد که برهمین اساس لازم است دولت اهتمام جدی برای اجرای تمامی اصول بر جای مانده از خود نشان دهد.

آیت الله هاشم زاده هریسی هشدار داد: مسئولان نظام و دولت محترم باید توجه کنند که اگر قانون اساسی جمهوری اسلامی اجرا نشود به سرنوشت شوم قانون اساسی دوران مشروطیت دچار می شود که این در شان نظام اسلامی ما نیست.

وی با تاکید بر اینکه دولت یازدهم در دادن وعده به مردم حساسیت ویژه ای دارد و همچون دولت های قبلی قول های توخالی نمی دهد، افزود: مردم آذربایجان باید توجه کنند که اصل ۱۵ قانون اساسی مدت ۳۵ سال راکد مانده و دولت نمی تواند به صورت فوریتی آنرا بدون زمینه سازی های لازم اجرا کند.

آیت الله هاشم زاده هریسی یادآور شد: درعین حال دولت نیز نباید از این اصل مهم قانون اساسی غفلت کند و باید به وعده ای که به مردم تبریز داده وفادار باشد که البته چنین است.

وی، اهتمام دولت تدبیر و امید دراحیای دریاچه ارومیه را ستود و اظهارکرد: یکی دیگر از وعده های دولت یازدهم احیای این دریاچه در حال مرگ بود که از همان نخستین روزهای تشکیل دولت جدید این موضوع جزو اولویت ها قرار گرفت و دولت نشان داد که عزم و اراده بسیار جدی روز این ماسله مهم دارد.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری گفت: بدون تردید احیای این دریاچه یکی از مهمترین و سنگین ترین اولویت های کاری دولت روحانی است که تا کنون نیز مطالعات بسیار عمیق و مفیدی را انجام داده و با مشخص کردن متولی خاص به این بحث نشان می دهد که اراده فراوانی برای جلوگیری از مرگ این دریاچه دارد.

آیت الله هاشم زاده هریسی ، احیای دریاچه ارومیه را مساله حیاتی و حیثیتی برای دولت یازدهم عنوان کرد و گفت: محوراحیای این دریاچه باید مسایل فنی و علمی صرف باشد و پرهیز از سیاسی بازی و نگاه های جناحی به این موضوع مهم باید در سرلوحه فعالیت های دولت قرار بگیرد.

وی ، با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید با شعارعدالت توسط آحاد مردم روی کار آمده است، افزود: اعتدال یکی از آموزه های بسیار مهم دینی و علمی بزرگان اسلام بوده است و اگر در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به این موضوع مهم توجه کافی بشود بدون تردید بسیاری از مشکلات حال حاضر کشور از بین خواهد رفت.

این عضو مجلس خبرگان رهبری از رئیس جمهوری اسلامی ایران به عنوان شخصیتی اعتدال گرا یاد کرد که سعی دارد مسایل و مشکلات کشور را بدون هیاهو و جنجال و با متانت و آرامش حل کند که باید آحاد مردم به ویژه احزاب و گروه های و جناح های سیاسی در این مسیر رئیس جمهوری را یاری کنند.

انتهای خبر