در نشست خبری فرمانده سپاه عاشورا: خاطره گویی سردار از روزهای اسارت/کیف قطب نما مانع شهادتم شد

فرمانده سپاه عاشورا در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت سالروز ورود آزادگان به کشور و همچنین تقدیر از خبرنگاران ترتیب داده شده بود از آزادگان به عنوان گنجینه هایی از دوران دفاع مقدس یاد کرد و گفت: ناگفته های بسیاری از جنگ به ویژه از اسرا و آزادگان باقی مانده که تاکنون بیان […]

image_pdfimage_print

فرمانده سپاه عاشورا در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت سالروز ورود آزادگان به کشور و همچنین تقدیر از خبرنگاران ترتیب داده شده بود از آزادگان به عنوان گنجینه هایی از دوران دفاع مقدس یاد کرد و گفت: ناگفته های بسیاری از جنگ به ویژه از اسرا و آزادگان باقی مانده که تاکنون بیان نشده است.

وی ادامه داد: بنا به فرموده ی حضرت آقا فرهنگ دفاع مقدس گنجینه ای است که اگر بتوانیم خاطرات بیشمار گفته نشده ی آزادگان را استخراج کنیم، توانسته ایم بخشی از آن گنجینه عظیم فرهنگی که حضرت آقا مدنظر داشتند را استخراج نماییم.وی  با بیان اینکه حضور ایثارگران در جامعه کمتر شده است، از فوت حداقل نیمی از پدران و مادران شهدا و آزادگان خبر داد و بیان کرد: بیش از نیمی از پدران و مادران شهدا و آزادگان در طی این سالها دار فانی را وداع گفته و خاطرات فرزندان خود را به یادگار برده اند؛ در حقیقت بخشی از سند عظیم فرهنگی از دسترس ما خارج شده است، اکنون باید با بهره مندی از داشته ها فرهنگ دفاع مقدس را برای نسل های آینده محفوظ نماییم.

کریمیان در رابطه با سیاه نمایی بدخواهان در رابطه با هشت سال دفاع مقدس متذکر شد: برخی تصور می کنند جوانانی که در جبهه ها حاضر می شدند عده ای تندرو و عاشق جنگ  و فارغ از هرگونه احساسات و شور جوانی بودند، ولی اینگونه نبوده بلکه آنها در میدان نبرد دلاور و شجاع و در زندگی خود نیز سرشار از عواطف و احساسات بودند.

وی گفت: کسی که با لباس بسیجی داوطلب حضور در جبهه می شد به فکر سهمیه دانشگاه، استخدام و یا امثال این قضایا نبود بلکه تنها با هدف مقابله با دشمن و حفظ خاک میهن اسلامی لباس بسیجی به تن می کرد.

سردار کریمیان: بعضی ها در کمال بی انصافی فرهنگ دفاع مقدس را ناچیز و رزمندگان را عده ای تندرو و عاشق جنگ و مجادله توصیف می کنند.

خدمتگزار و نوکر مردم هستم

کریمیان در این نشست خبری به درخواست خبرنگاران حاضر در جلسه خاطرات خود را به صورت خلاصه از زمان و چگونگی اسارت تا زمان آزادی بیان کرد.

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به نحوه اسارت خود خاطر نشان کرد: اسارت در مرام ما نبود اما خواست و مشیت الهی بود که در آزمونی به نام اسارت حضور یابیم.

 وی گفت: بنده چون نیروی اطلاعات عملیات بودم لذا تجهیزات تخصصی مثل قطب نما و دوربین دید در شب به همراه داشتم و بعد از آنکه از ناحیه فک و دهان زخمی شدم عراقی ها سر رسیدند ودر حالیکه با نهایت بی رحمی به رزمندگان مجروح تیر خلاص می زدند ولی هنگام حضور بر بالای سرم و درحالیکه قبلا دوربین و قطب نما را معدوم کرده بودم ولی فرمانده آنها با دیدن کیف قطب نما در کمربندم، مانع تیرخلاص زدن سرباز عراقی به من شد و مرا با این تصور که حاوی اطلاعات مهمی هستم، دستگیر کردند.

وی گفت: آزادگان در مدت اسارت رنج های زیادی را متحمل شدند که اگر بخواهم تنها از روزهای اول دوران  اسارتم و بستری شدنم در بیمارستان بصره قبل از اعزام به اردوگاه تعریف کنیم خودش یک جلد کتاب می شود با این وجود هرگاه استقبال گرم مردم از آزادگان را به یاد می آورم بیشتر شرمنده این مردم می شوم و همیشه سعی می کنم از مردم فاصله نگیرم و اگر بگویم خدمتگزار و نوکر این مردم هستم گزافی نگفته ام.

وی در بین بخش دیگری از خاطرات خود از مسعود ده نمکی بابت نمایش بخشی از مشقت های اسرا در قالب طنز تشکر کرد و گفت: تونل مرگ که در ساخته مسعود ده نمکی با نمایش طنز نشان داده شد واقعیت داشته و گواه این مساله را نیز می توانید از آزادگان جویا شوید.

کریمیان افزود: مورد دیگری که به خوبی در این فیلم به نمایش در آمد بداخلاقی های موجود در اردوگاه بود. عده ای در بین اسرا وجود داشتند که هیچ ارتباطی با جنگ و رزمندگان نداشتند یا قاچاقچی های مرز بودند و یا افرادی که در مرز دستگیر شده بودند حتی برخی از آنها فارسی حرف زدن هم بلد نبودند و این دسته تنها منتظر بازگشت به ایران بودند و هیچ شباهتی با رزمندگان نداشتند که به خوبی در این فیلم نشان داده شدند.

در این مراسم کتاب ” نقش رسانه ها در مدیریت بحران ” نوشه آقای حمید محمدی توسط فرمانده سپاه عاشورا در حضور خبرنگاران رونمایی شد و در انتها از خبرنگاران حاضر در نشست خبری تجلیل به عمل آمد.

انتهای خبر