توضیحات رئیس شورای اسلامی استان درباره اتفاقات شورای شهر سهند

اخیراً شورای شهر سهند درگیر حاشیه‌هایی شده است که به نظر می‌رسد کار اصلی این مجموعه مشورتی را به چالش کشانده و امروز نیز شایعاتی مبنی بر درگیری در شورا و شکایت در محاکم قضایی شنیده می‌شود.  به گزارش اعتدال پرس به نقل ازفارس ، رئیس شورای اسلامی آذربایجان‌شرقی با اظهار بی‌اطلاعی از موضوع درگیری گفت: […]

image_pdfimage_print

اخیراً شورای شهر سهند درگیر حاشیه‌هایی شده است که به نظر می‌رسد کار اصلی این مجموعه مشورتی را به چالش کشانده و امروز نیز شایعاتی مبنی بر درگیری در شورا و شکایت در محاکم قضایی شنیده می‌شود.

 به گزارش اعتدال پرس به نقل ازفارس ، رئیس شورای اسلامی آذربایجان‌شرقی با اظهار بی‌اطلاعی از موضوع درگیری گفت: اعضای شورای شهر سهند تصمیم به دادن اختیارات ریاست شورای سهند به شخص دیگری را گرفته‌اند که این موضوع بین رئیس قبلی و اعضا تنش به وجود آورده است.

احتشام حاجی‌پور در پاسخ به اینکه آیا شرکت در مناقصه‌ توسط رئیس قبلی شورای سهند دلیل گرفته شدن تصمیم عزل و نصب جدید در این شورا است، اظهار کرد: این کار به هر دلیلی از اختیارات قانونی اعضای شورا است که نسبت به انتخاب و عوض کردن ریاست شورا تصمیمات جدید گرفته و فرد جدیدی را برای این سمت انتخاب کنند.

وی اضافه کرد: ریاست قبلی شورای شهر سهند باید به این تصمیم اعضای شورا که طی روند قانونی صورت گرفته احترام بگذارد و از آن تمکین کند.

یکی دیگر از اعضای شورای شهر سهند نیزگفت: اعضای شورا تصمیم به انتخاب یکی دیگر از اعضا به عنوان رئیس گرفتند و آن را عملی کردند و این کار غیرقانونی نیست.

فرامرز کارآموز اظهار کرد: دلیل این موضوع نیز تصمیم‌گیری در رابطه با طرحی بوده که بدون ارائه در صحن علنی شورا و کسب آرای سایر اعضا در مورد آن، ریاست قبلی اقدام به تصمیم‌گیری در رابطه با آن کرده بود.

وی با اظهار بی‌اطلاعی از حضور نیروی انتظامی در جلسه آخر شورای سهند تصریح کرد: شکایتی توسط اعضای شورا در محاکم قضایی صورت گرفته است.

تماس خبرنگار ما با ریاست قبلی شورای شهر جدید سهند نتیجه نداد و وی با اعلام اینکه در جلسه است و موقعیت صحبت کردن ندارد از انجام مصاحبه امتناع ورزید اما در آخرین مصاحبه آهکی که در رابطه با موضوع شرکت در مناقصه‌ای بود که در حال حاضر تبدیل به مورد مناقشه بین اعضای شورای سهند شده است، وی گفت: شرکت در مناقصه کاملاً قانونی و برای دفاع از حق و حقوق مردم بود.

اکبر آهکی با تکذیب تمام شایعات و موضوع بازداشتش در آن مقطع اظهار کرد: با حضور در مراجع مربوطه نسبت به شرکت در مناقصه مورد مناقشه دفاعیات خود را ارائه کردم و مورد قبول قرار گرفت.

وی با اشاره به شرکت در مناقصه‌ای برای ساخت فضای آموزشی در شهر سهند اضافه کرد: شرکت در این مناقصه کاملاً قانونی بوده و تمام مراحل و روند قانونی برای شرکت در این مزایده طی شده است.

این عضو شورای سهند تصریح کرد: افتخار می‌کنم که گامی برای حل مشکل آموزشی شهر سهند برداشتم و با کمک، همراهی و همکاری مردم این اقدام را برای بهره‌مندی دانش‌آموزان این شهر به پایان خواهم رساند.

شهر جدید سهند تبریز یکی از شهرهای اقماری آذربایجان شرقی است و به منظور سامان بخشیدن به جمعیت رو به رشد کلانشهر تبریز، شهر جدید سهند با وسعت اولیه 2 هزار و 100 هکتار قابل توسعه تا 14 هزار هکتار در فاصله 20 کیلومتری جنوب غربی تبریز در کنار محور ارتباطی تبریز – آذرشهر در بهمن‌ماه سال 1366 مکان‌یابی و در آذرماه سال 1369 مطالعات مکان‌یابی آن به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی رسید.

جمعیت شهر جدید سهند بالغ بر 100 هزار نفر است و با اتمام پروژه‌های مسکونی در حال اجرا جمعیت این شهر در آینده نزدیک به بیش از 180 هزار نفر خواهد رسید.

 

انتهای خبر