تشکیل شورای دانشگاه‌های منطقه آزاد ارس/ تحصیل ۸ هزار و ۶۰۰ دانشجو

معاون فرهنگی، اجتماعی گردشگری منطقه آزاد ارس از تشکیل شورای دانشگاه‌های منطقه آزاد ارس خبر داد. به گزارش اعتدال پرس، بهرام سرمست اظهار کرد: در این نشست گزارشی از وضعیت آموزشی و فعالیت دانشگاه های منطقه ارائه و موضوع احداث ساختمان های آموزشی دانشگاه ها در سایت آموزش عالی این منطقه مورد بحث قرار گرفت. وی افزود: […]

image_pdfimage_print

معاون فرهنگی، اجتماعی گردشگری منطقه آزاد ارس از تشکیل شورای دانشگاه‌های منطقه آزاد ارس خبر داد.

به گزارش اعتدال پرس، بهرام سرمست اظهار کرد: در این نشست گزارشی از وضعیت آموزشی و فعالیت دانشگاه های منطقه ارائه و موضوع احداث ساختمان های آموزشی دانشگاه ها در سایت آموزش عالی این منطقه مورد بحث قرار گرفت.

وی افزود: بر این اساس مقرر گردید دانشگاه ها تا پایان شهریور ماه سال جاری برنامه زمان بندی اجرایی پروژه احداث دانشگاه ها در اراضی واگذار شده در سایت آموزش عالی را به سازمان منطقه آزاد ارس ارایه نمایند تا براساس برنامه زمان بندی، معاونت امور زیربنایی و توسعه سازمان موضوع تامین زیر ساخت ها را با اولویت انتقال حامل های انرژی بر اساس نیاز پروژه های احداث شده در دستور کار قرار دهد.معاون فرهنگی، اجتماعی گردشگری منطقه آزاد ارس: شورای دانشگاه‌های منطقه آزاد ارس تشکیل شد/ تحصیل ۸ هزار و ۶۰۰ دانشجو

دکتر سرمست گفت: در این جلسه مدیران دانشگاه ها گزارشی از وضعیت آماری دانشجویان ارایه نمودند که براساس آمار اعلامی بالغ بر هشت هزار و ۶۰۰ نفر دانشجو در مقاطع مختلف در این منطقه در حال تحصیل می باشند که از این میزان بیش از سه هزار نفر در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری درحال تحصیل هستند.

وی افزود: چالش ها و موانع پیش روی فعالیت دانشگاه ها؛ اعم از چاش های فرهنگی، مشکلات خوابگاهی، موانع جذب دانشجو، جذب اساتید بومی، جذب داشجویان خارجی و لزوم توجه به یکسان سازی شیوه های تدریس و  ارتقای کیفیت آموزشی از جمله مباحث مطرح شده در این نشست بود.

انتهای خبر