تاکید معاون سیاسی امنیتی استاندار بر لزوم احیاء فرهنگ اصیل آذربایجان

معاون سیاسی امنیت استاندار آذربایجان شرقی گفت: عنصر اصلی خانواده زنان هستند و در طول تاریخ نقش غیر قابل انکاری داشته اند، امروز نیز برای نگه داشتن میراث فرهنگی و معنوی نقش زنان به مراتب بیشتر از مردان است. به گزارش اعتدال پرس، سعید شبستری معاون سیاسی امنیت استاندار آذربایجان شرقی در نخستین جشنواره و […]

image_pdfimage_print

معاون سیاسی امنیت استاندار آذربایجان شرقی گفت: عنصر اصلی خانواده زنان هستند و در طول تاریخ نقش غیر قابل انکاری داشته اند، امروز نیز برای نگه داشتن میراث فرهنگی و معنوی نقش زنان به مراتب بیشتر از مردان است.

به گزارش اعتدال پرس، سعید شبستری معاون سیاسی امنیت استاندار آذربایجان شرقی در نخستین جشنواره و نمایشگاه نقش زنان در پاسداشت میراث فرهنگی معنوی آذربایجان گفت: امسال به نام فرهنگ آغاز شده است و باید برسی شود که در طول سالیان چه تغیراتی منجر شده که امروز فرهنگ به عنوان مهم ترین دغدغه قلمداد شود.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام در طی سالیان تمام تلاش سیاسی، اقتصادی و نظامی خود را جهت براندازی انقلاب اسلامی نموده اند و وقتی به نتیجه ی مورد نظر نرسیدند، جنگ نرم و استحاله فرهنگی را پایه ریزی و آغاز نمودند.

وی افزود: از یک سو کشور ایران در حال گذر از جامعه ی سنتی به مدرنیته است و از سوی دیگر هجمه ی بی سابقه ی دشمنان به مسائل فرهنگی منجر به ادغام آداب و سنن قدیمی در فرهنگ غربی شده است.

شبستری خاطر نشان کرد: برخی از آداب و رسوم نیز با پیشرفت تکنولوژی و فناوری کمرنگ تر شده است، سنتهایی همچون صله ارحام که امروز کمرنگ تر از گذشته در میان خانواده های ایرانی رواج دارد.

معاون سیاسی امنیت استاندار آذربایجان شرقی ابراز داشت: زبان یکی دیگر از جنبه های میراث فرهنگی هر ملتی است که متاسفانه در جهان امروز بسیاری از زبان های بومی به فراموشی سپرده شده و یا دچار تغییرات فراوان گردیده اند.

وی با اشاره به اینکه این تغیرات مختص جامعه ی ایران نیست، بیان کرد: یونسکو متوجه این تغییرات در جهان شده و بر همین اساس در حال احیاء و ثبت برخی آداب و سنن در کشورها است.

برای حفظ فرهنگ و سنت های خود باید به اصالت هایمان بازگردیم

شبستری ضمن بیان این نکته که تبریز شهری بدون گداست، متذکر شد: این به معنی خساست مردم تبریز نیست، بلکه نشان دهنده ی این است که مردم این شهر با فرهنگ تلاش و کار عجین شده اند و همین امر موجب شده تا تکدی گری را امری ناپسند دانسته و هرگز آن را در جامعه ی خود مقبول نکنند.

وی اظهار کرد: در عرصه ی موسیقی نیز به علت عدم توانایی در ارائه موسیقی اصیل آذری، جوانان ما به سمت موسیقی های بی محتوا همچون متال و رپ گرایش پیدا کنند.

معاون سیاسی امنیت استاندار آذربایجان شرقی گفت: اشعار شهریار شیرین سخن هرگز در تاریخ تکرار نمی شود و لذتی که در شعر ترکی حیدربابا وجود دارد، به هیچ زبان دیگری ملموس نیست.

شبستری افزود: در زمینه لباس و پوشش نیز همین روال وجود دارد، متاسفانه دلایلی منجر شده تا لباس های ضد فرهنگ اسلامی ارزان و در دسترس عموم قرار گیرد و لباس های سنتی با طرح ها و رنگ های متنوع و شاد به طور کلی فراموش شوند.

وی متذکر شد: کارهای فرهنگی بیش از آنکه به منابع مالی نیاز داشته باشد به همت جهادی و فکر نیاز دارد.

شبستری ادامه داد: عنصر اصلی خانواده زنان هستند و در طول تاریخ نقش غیر قابل انکاری داشته اند، امروز نیز برای نگه داشتن میراث فرهنگی و معنوی نقش زنان به مراتب بیشتر از مردان است.

انتهای خبر