همایش بین المللی استاد شهریار با حضور وزیر ارشاد در تبریز کلید می خورد

همایش بین المللی بزرگداشت استاد شهریار۲۶ شهریور ماه جاری با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تبریز کلید می خورد. به گزارش اعتدال پرس، این همایش به مدت دو روز با حضور اصحاب فرهنگ و ادب از داخل و خارج از کشور برگزار می شود. علی اکبر صفی پور گفت: این همایش […]

image_pdfimage_print

همایش بین المللی بزرگداشت استاد شهریار۲۶ شهریور ماه جاری با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تبریز کلید می خورد.

به گزارش اعتدال پرس، این همایش به مدت دو روز با حضور اصحاب فرهنگ و ادب از داخل و خارج از کشور برگزار می شود.

علی اکبر صفی پور گفت: این همایش با گلباران مقبره استاد شهریار در ساعت ۱۸ روز ۲۶ شهریور آغاز و آیین افتتاحیه نیز ساعت ۲۰ در ائل گلی شهر تبریز مرکز این استان انجام خواهد شد.
وی افزود: پس از انتشار فراخوان همایش بزرگداشت استاد شهریار، بیش از ۳۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش رسید که با بررسی هیات داوران، چهل مقاله به عنوان آثار برتر معرفی و در بخش علمی همایش توسط صاحبان مقالات ارائه می شود.
وی استاد شهریار را چیره دست ترین شاعر دو زبانه معاصر برشمرد و گفت: در طول تاریخ نام آذربایجان و تبریز به مثابه چشمه های جوشان شعر و ادب و عرفان رقم خورده است و افزون بر هزار سال این روند ادامه داشته است.
مدیر کل ارشاد استان آذربایجان شرقی با بیان این که هر فرهنگی دارای یک شناسنامه معنوی است که باید برای نسل های آتی معرفی و شناسانده شود، گفت: استاد شهریار نیز هویت و شناسنامه آذربایجان است و باید ابعاد مختلف شعری و شخصیتی وی مورد بررسی قرار گرفته و رخ نماید.

انتهای خبر